AD / Nu.nl Wielerspel Tour 2023

Alucard

Dit is de grootste Tour manager van NL, met simpele regels:

- Selecteer 15 renners
- Geen budget
- 5 transfermogelijkheden tijdens de Tour

- Nieuw is de mogelijkheid om elke dag de etappewinnaar te voorspellen

Om je in te schrijven en gelijk mee te doen aan de Wielerflits Subleague, klik hier:

https://www.ad.nl/fun/apps/~g225257?league=0-oQL0RRTs6Rik0b3dGKmg

Alucard

Het is voor mij nog nooit zo ingewikkeld geweest om die 15 renners te kiezen.

Een stuk of 5/6 zijn uiteraard onmisbaar, maar verder is het vooral qua klimmers en klassementsmannen overdaad aan onzekere maar cruciale keuzes.

Alleen al de Spaanstaligen, Fransen en Angelsaksen zijn er bij elkaar 15

Bernal
Landa
Mas
Carapaz
Rodriguez

Gaudu
Bardet
Pinot
Martin
Alaphilippe

Yates
Yates
Hindley
O Conner
Pidcock

Nou kies er maar 4(?). Succes

Laatst gewijzigd
Poeksel

De keuze is reuze ja, want je had gerust ook nog Martiniez, Bilbao en Jorgenson in je rijtje kunnen opnemen en misschien zelfs Powless en de nummer 10 van vorig jaar. God zegene de greep zegt men in zo'n geval...

Laatst gewijzigd
JasperMollema

Simon Yates, Carapaz, Gaudu, Hindley evt Martin/Alaphilippe zijn allemaal multifunctioneel, hebben een punch en kunnen in de hooggebergte mee. Rodriguez, Mas, Landa zijn minder puntenpakkers omdat die niet sprinten voor ereplaatsen.

kevinraar

dit is mij team

Pogacar
Viningaard
Mas
Hindley
Carapaz
gaudu
Skjelmose
gall
Phlipssen
Jakobsen
Groenewegen
Pedersen
Van aert
Van der poel
Girmay

VincentK

Deze kan er ook nog wel bij. Zo zonder budget zie je pas hoeveel klasbakken er mee doen deze Tour.

Laatst gewijzigd
Alucard

Rodri kan daarentegen witte trui punten pakken.

Ik vind Flip overigens helemaal niet zo betrouwbaar of indrukwekkend in zijn laatste race als wordt gesuggereerd. Won een sprintje tegen nauwelijks tegenstand en werd bergop makkelijk afgetroefd.

Alucard

Mijn team is klaar.

(Voor vandaag.)

Heb na lang twijfelen beide Yates broeders erin gezet, ik zie weinigen dat doen dus kan een troef zijn.

Ook heb ik een groot aantal klassementsmannen opzij gelaten. Ik kijk na een week wel welke 'twijfelaars' (Gaudu, Landa, Mas, O Conner, etc) daadwerkelijk presteren, en dan kan ik hen er altijd nog wisselen.

JasperMollema

Ik ook, na veel twijfel toch Pidcock erin gefietst en starten met 4 sprinters, Groenewegen en Jakobsen fiets ik er eind week 2 wel in als er genoeg punten te verdienen zijn. Zeker aangezien sprinters zelf twijfelen of rit 3 wel een sprint gaat worden met de hoogtemeters. Dan zijn er tot en met etappe 11 maar 4 massasprints (de klimmende sprinters komen in 3 zeker aan sprinten toe). Daarna kunnen de heuvel mannen er weer uit.

Poeksel

Dat je de etappewinnaar moet voorspellen (en daar veel punten mee kan verdienen), is dat nieuw?

Ab Normaal

Nee, was bij de Giro nieuw.
Is heel kut want dat vergeet je zo drie keer. En voegt helemaal niets toe.

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.