Remco "De kannibaal van Schepdaal" Evenepoel

Dr.Watt

Of je nu voor of tegen bent, deze jongeman laat niemand koud. Als het middelpunt van 75% van alle discussies op Wielerflits en met alle transfergeruchten en de komende Vuelta lijkt het een geschikt moment voor een eigen topic.

Vandaag is hij erin geslaagd van het topic over JV binnen te sluipen.
Indien er gegadigden zijn om over hem te discussiëren, voel je dan zo vrij om dit hier te doen.

Liefst op een respectvolle manier.

kraamvisite

Wouter kom er maar in!

kelderfan

Dank voor 't maken van dit topic. De baas van Remco heeft al gereageerd. Het zou alleen leuk zijn om te weten welke grote spelers mee doen om Remco los te weken.

Arry1338

Het lijkt me dat naast INEOS enkel Bahrein of Lidl-Trek serieuze kandidaten zijn. Bij de overige ploegen zie ik niet in waarom de ondersteuning voor Remco beter zal zijn. Bij UAE naast Pogacar zie ik niet gebeuren.

REP_COR

VADER EVENEPOEL SLUIT VERTREK VAN REMCO NIET UIT: “CONCRETE INTERESSE VAN DRIE TEAMS”
ZATERDAG 5 AUGUSTUS 2023

De vader van Remco Evenepoel, Patrick, heeft de geruchtenmolen weer op gang gebracht. In een interview met de Waalse krant La Dernière Heure vertelt hij dat hij niet kan verzekeren dat Evenepoel in 2024 voor Soudal Quick-Step zal rijden. “Remco wil volgend jaar meedoen voor de winst in de Tour. Momenteel is het niet zeker of die ambitie realistisch is bij Soudal Quick-Step.”

https://www.wielerflits.nl/nieuws/vader-evenepoel-sluit-vertrek-van-remco-niet-uit-concrete-interesse-van-drie-teams/

pirazzi

Als Evenepoel vertrekt dan had Jakobsen kunnen blijven, want die ging juist weg omdat hij graag de Tour de France wilde rijden en dat kon niet in een team met Evenepoel.

Dr.Watt

Volgens mij is enkel en alleen INEOS kandidaat. Er zijn sowieso al vele gesprekken gevoerd tussen alle betrokkenen.

50% kans op een transfer, imo.

Enerzijds zie ik REV daar nog enorm veel progressie maken. Die maakt hij nu al elke dag maar daar zie ik het nog sneller gaan.
Anderzijds had ik hem graag in de Tour zien schitteren in een Belgisch team met Belgische knechten.
Maar is dat laatste wel mogelijk tegen JV en UAE?

kelderfan

https://wielerrevue.nl/artikel/578697/vader-evenepoel-reageert-op-uithaal-lefevere-beloftes-zijn-niet-nagekomen/
Het is nu duidelijk dat naast Ineos ook Lidl - Trek, Bora en Israel Premier-Tech de gegadigden zijn.
Ik kan mij voorstellen, dat Ineos de belangrijkste gegadigde is. Ook vanwege Laurens De Plus natuurlijk.

Laatst gewijzigd
Aerts

Ik hoop dat hij bij Patlev blijft. Dan blijf ik een goede reden houden om tegen hem te zijn.
Als ik zometeen ook voor hem moet juichen dan wordt veel te veel feest.

Adrianus en Patrick

Wat vinden we van Patrick Evenepoel als manager van de duurste renner ter wereld.
Hij zal vast goed kunnen stucadoren maar (via de media) onderhandelen met Patlev is toch andere koek.

Laatst gewijzigd
Dr.Watt

Al een aantal jaar zeg ik dat Evenepoel zo snel mogelijk het ouderlijk huis moest verlaten en liefst Belgie ook.
Die familiale greep rond hun enige kind vind ik zeker begrijpelijk en aandoenlijk maar wel heel ongezond voor een sportman.

Ondertussen is hij al min of meer naar Spanje verhuisd. De volgende stap is veranderen van manager.
Dit is duidelijk niet gezond.

pirazzi

Gisteren werd Evenepoel 25ste. "Geen parcours voor hem" werd als reden aangegeven. Maar misschien is stress door het optreden van zijn vader de voornaamste oorzaak van zijn mindere presteren.

Dr.Watt

Zou zeker kunnen. Anderzijds kan je toch ook aannemen dat je als renner en als zoon weet dat je vader/manager dit gaat verkondigen.

Wel opvallend maar niet echt verrassend is dat hij op het eerste technische gedeelte telkens achterin aan de rekker zat om op het tweede gedeelte voorin te komen en aan te vallen. Om dan vanaf de eerste regendruppels gewoon helemaal weg te kwijnen.

Silent Hill

Wat een start van Remco in deze Vuelta. Ongelooflijk ! Ondanks alle pech - TTT in het donker/geen kans op boni in rit 2/gisteren die val - staat hij toch alweer helemaal bovenaan. Wie had dat gedacht ! Hij blijft ons verbazen. Antwoordt steeds met de pedalen - zo moet het, koerst steeds attractief - rijdt nooit bot-gewijs, geen voorgekauwde nietszeggende PR-praatjes in interviews ... is samen met Pogacar en MvdP hét uithangsbord van het huidige wielrennen. Heerlijke renners ! Liever strijdend ten onder gaan dan een hele dag in het wiel zitten. Hup Remco. Het rood is hem meer dan gegund !

Dr.Watt

Vorig jaar was Roglic mijn topfavoriet voor de Vuelta en verwachtte ik een sterke Remco en een matig QS. Remco won en QS was ongeveer de beste ploeg.
Afgelopen Giro was Remco mijn topfavoriet en won uiteindelijk Roglic.
Deze Vuelta is Roglic mijn topfavoriet en verwacht ik een sterke Remco en een matig QS...... Wat wordt de uitslag?

AWestie

Hoe vallen de eerste twee YT filmpjes bij jullie?

pirazzi

Niet gezien, gisteren had hij beter niet op zijn borst geklopt dan had hij op tijd kunnen remmen.

Marik

Hahaha pirazzi.

Dr.Watt

De tweede aflevering net gezien op YT. Echt een aanrader voor zowel de fans als de niet-fans.
Kijkt echt lekker weg met een luchtig toontje terwijl het je toch een mooie inkijk geeft over de voorbereiding naar een koers en de training.

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.