Talentontwikkeling Nederland

VincentK

Nu we allemaal onze Vuelta ploegjes hebben gemaakt en de rust is wedergekeerd:

Het regent momenteel (mannelijke) talenten in ca de leeftijdscategorie 19-23 in andere landen dan Nederland. Nederland kent ook een paar jonge (potentiële) toppers, maar qua aantallen blijven ver achter op o.a. Scandinavië, België, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk.
Er zijn vast veel redenen aan te wijzen en ik veronderstel dat de KNWU talentenontwikkeling en het verbeteren daarvan hoog op de agenda heeft staan.

Ben benieuwd of er forumleden zijn die niet net als ik van een afstandje (veel) naar het wielrennen kijken, maar ook vanuit de wielerwereld zelf ideeën hebben over waarom Nederland het minder doet qua talentontwikkeling dan veel landen om ons heen.
Ik zou het leuk en interessant vinden als zij hier hun mening willen geven of hun kennis willen delen.

Tot slot, voordeel is wel dat je ook met louter buitenlandse renners (en zo erg is het zeker niet) kunt genieten van de koers, maar het zou wel leuk zijn als er iets vaker een renner met ronde-potentieel langskomt.

laurawoods

Ik ben niet de grootste wielerfan, maar het zou geweldig zijn als er meer Nederlandse renners opduiken. build now gg

Raul Alcala

De bots zijn het met je eens 

Heipaal

Voor volgend seizoen voorlopig al 5 Nederlandse WorldTour-debutanten. Niet slecht voor een land zonder talenten.😄

Nederlandse WorldTour transfers

Laatst gewijzigd
rissoleschive

geometry dash is truly a game that challenges your nerves and reflexes, but the feeling of accomplishment after overcoming each level filled with traps and obstacles is incredibly refreshing!

Laatst gewijzigd
Poeksel
rissoleschive
geometry dash is truly a game that challenges your nerves and reflexes, but the feeling of accomplis...

Oeps, op reageer ipv melden geklikt.

Laatst gewijzigd
Onbekende gebruiker
Verwijderd
Lilally

Dat is een heel interessant punt dat je aansnijdt. Het lijkt inderdaad alsof er in andere landen een ware explosie van jong talent plaatsvindt, vooral in Scandinavië, België, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Terwijl Nederland zeker een aantal veelbelovende renners heeft, blijft het qua aantallen achter.

Misschien heeft het te maken met de manier waarop wielertalent hier gescout en begeleid wordt? De KNWU lijkt ongetwijfeld aandacht te besteden aan talentontwikkeling, maar het zou boeiend zijn om te weten of de focus misschien meer op korte termijn prestaties ligt dan op het stelselmatig opbouwen van jonge renners. En het wielrennen in Nederland lijkt minder verweven met de nationale cultuur dan bijvoorbeeld in België, waar het bijna een religie is. Zou dat kunnen meespelen?

Het mooie aan de koers blijft natuurlijk dat we kunnen genieten van geweldige buitenlandse renners, maar als je dan weer eens een Nederlander met potentieel voor het rondewerk ziet opkomen, geeft dat toch net dat beetje extra spanning en trots. Misschien zit er een nieuw talent net om de hoek, wie weet!

Ik ben ook heel benieuwd wat mensen die dichter bij de wielerwereld staan hierover te zeggen hebben!

agario

rootclient

Het vinden van sponsoren voor jonge talenten kan lastig zijn, vooral in vergelijking met gevestigde profteams space waves

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.