Talentontwikkeling Nederland

VincentK

Nu we allemaal onze Vuelta ploegjes hebben gemaakt en de rust is wedergekeerd:

Het regent momenteel (mannelijke) talenten in ca de leeftijdscategorie 19-23 in andere landen dan Nederland. Nederland kent ook een paar jonge (potentiële) toppers, maar qua aantallen blijven ver achter op o.a. Scandinavië, België, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk.
Er zijn vast veel redenen aan te wijzen en ik veronderstel dat de KNWU talentenontwikkeling en het verbeteren daarvan hoog op de agenda heeft staan.

Ben benieuwd of er forumleden zijn die niet net als ik van een afstandje (veel) naar het wielrennen kijken, maar ook vanuit de wielerwereld zelf ideeën hebben over waarom Nederland het minder doet qua talentontwikkeling dan veel landen om ons heen.
Ik zou het leuk en interessant vinden als zij hier hun mening willen geven of hun kennis willen delen.

Tot slot, voordeel is wel dat je ook met louter buitenlandse renners (en zo erg is het zeker niet) kunt genieten van de koers, maar het zou wel leuk zijn als er iets vaker een renner met ronde-potentieel langskomt.

laurawoods

Ik ben niet de grootste wielerfan, maar het zou geweldig zijn als er meer Nederlandse renners opduiken. build now gg

Raul Alcala

De bots zijn het met je eens 

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.