Nachtdienst Vueltaspel

esims2.0

Een heel raar idee misschien, maar last minute ontstond vanmiddag het idee om alsnog een mini-editie te organiseren van het Nachtdienst* Vueltaspel over de resterende etappes van dit jaar. Een soort proloog dus, want de Vuelta variant van dit spel is nog niet eerder gespeeld. Vooraf heb ik het niet kunnen vragen en deze week kreeg ik enkele positieve reacties op het voornemen om dit volgend jaar te doen. Als ik morgenmiddag acht inzendingen heb, dan laat ik het doorgaan.

De spelopzet is ongewijzigd. Het spel onderscheidt zich van de meeste andere spellen door de ‘bonusrenners’. D.w.z. weinig gekozen renners leveren dubbele punten op. Verder heeft het spel leuke graphics en spelprognoses voor de volgende etappe en de eindwinnaar.

https://www.youtour.nl/

*) Nachtdienst is een verwijzing naar de ontstaansgeschiedenis. Tegenwoordig is het alleen een label/merknaam en heeft het verder geen enkele betekenis.

Laatst gewijzigd
esims2.0

I notice that there are changes in the mountains classification of the Vuelta in the final stage, which do not correspond to the official website. PCS, for example, swapped places with Castroviejo and Grégoire. Is that intentional, or a mistake?

Vanmorgen een berichtje gestuurd naar PCS vanwege allerlei veranderingen in het bergklassement van de Vuelta na etappe 21, terwijl dat eigenlijk niet mogelijk zou moeten zijn. Ondertussen is het aangepast, op twee renners na (Iván García Cortina (53) en Elie Gesbert (54)). Maar daarin heeft PCS gelijk, dat is wel veranderd. Ik heb me zelf nooit verdiept in de sortering van het bergklassement bij een gelijk aantal punten, maar misschien heeft de verwarring te maken met de ontregelde tweede etappe?

Laatst gewijzigd
esims2.0

Op het doe-het-zelf forum van Wielerflits kun je via F12 zelf de quote opmaken in de gewenste stijl.

Laatst gewijzigd
Maillot à Pois

Even gekeken in de reglementen van de Vuelta, en daar staat dat bij een ex aequo voor de eindwinst in het bergklassement eerst gekeken wordt naar de punten die de renners behaalden op beklimmingen, buiten categorie, dan 1ste categorie, dan 2de, dan 3de. Is er dan nog een gelijke stand, kijken ze naar de positie in het eindklassement. Voor de plekken verderop in het klassement staat het niet specifiek beschreven, maar ik veronderstel dat ze dan dezelfde regels aanhouden.
Al zal het geen enkele renner of ploegleider boeien of hij nu 20ste of 25ste is in het bergklassement. Enkel aan de eerste 3 plekken hangen immers geldprijzen en UCI punten vast....

esims2.0

If two riders have an equal number of points, the rider with the most first places on the hors catégorie cols, is declared winner. If the riders arrived first an equal number of times, the first places on the 1st category cols are compared. Should the two riders again have an equal number of first arrivals in this category, the organization looks at mutual results in the 2nd, 3rd and 4th category, until a winner is found. If the number of first arrivals in all categories is equal for both riders, the rider with the highest position in the overall list of rankings receives the mountain jersey.

Dat had ik ook al gevonden op Wikipedia, maar dan voor de Tour de France. Dit lijkt me te gelden voor iedere positie in het klassement. Het zal renners en ploegen niet veel uitmaken, maar het verschil kwam naar voren doordat ik zelf ook de eindstand had berekend bij het Megaflits Vueltaspel, maar op basis van de klassementen van PCS. Ook bij dit spel had het verschil geen invloed in de zin dat er posities veranderden, maar het had wel gekund.

Laatst gewijzigd
esims2.0

Goh, de quotes hebben ineens weer opmaak.

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.