Minnetjes

Zuller

Bij wielerflits worden echt enorm veel minnetjes uitgedeeld, vaak voor volslagen normale meningen, waardoor ook zoveel normale meningen ver onder nul eindigen.
Op andere sites waar plusjes en minnetjes worden uitgedeeld, zoals Reddit, gaat dat niet zo, daar krijgen alleen echt ongepaste reacties een minnetje.
Volgens mij werkt dit ook de vrij toxische cultuur op wielerflits in de hand waarbij iedereen geรฏrriteerd op elkaar reageert en mensen die supporteren voor bepaalde renners de supporters van de tegenstanders zo diep mogelijk naar beneden proberen te boren. Ook prognoses worden vaak hard naar beneden gestemd door de gebruikers die blijkbaar iets anders denken, terwijl je toch zou moeten beseffen dat het uiteindelijk een gok is, en als je zelf echt zo goed zou weten wat de uitslag wordt, je je geld wel zou verdienen met het gokken op wielerwedstrijden.
Kom op zeg, niet alles waar je het niet mee eens bent is fout. Accepteer dat je er verschillende meningen bestaan over een wielrensituatie die prima naast elkaar kunnen bestaan, en dat het wat toevoegt deze naast elkaar te zetten, om ze allemaal te horen.

๐——๐˜‚๐˜€ ๐—ถ๐—ธ ๐—ฟ๐—ผ๐—ฒ๐—ฝ ๐—ต๐—ถ๐—ฒ๐—ฟ๐—ฏ๐—ถ๐—ท ๐—ผ๐—ฝ: ๐—ฆ๐˜๐—ผ๐—ฝ ๐—ฒ๐—ฒ๐—ป ๐—บ๐—ถ๐—ป๐—ป๐—ฒ๐˜๐—ท๐—ฒ ๐˜๐—ฒ ๐—ด๐—ฒ๐˜ƒ๐—ฒ๐—ป ๐—ฎ๐—ฎ๐—ป ๐—ฒ๐—น๐—ธ๐—ฒ ๐—ฟ๐—ฒ๐—ฎ๐—ฐ๐˜๐—ถ๐—ฒ ๐˜„๐—ฎ๐—ฎ๐—ฟ ๐—ท๐—ฒ ๐—ต๐—ฒ๐˜ ๐—ป๐—ถ๐—ฒ๐˜ ๐—บ๐—ฒ๐—ฒ ๐—ฒ๐—ฒ๐—ป๐˜€ ๐—ฏ๐—ฒ๐—ป๐˜, ๐—ฏ๐—ฒ๐˜„๐—ฎ๐—ฎ๐—ฟ ๐—ฑ๐—ฎ๐˜ ๐˜ƒ๐—ผ๐—ผ๐—ฟ ๐—ฟ๐—ฒ๐—ฎ๐—ฐ๐˜๐—ถ๐—ฒ๐˜€ ๐—ฑ๐—ถ๐—ฒ ๐—ฒ๐—ฐ๐—ต๐˜ ๐—ผ๐—ป๐—ด๐—ฒ๐—ฝ๐—ฎ๐˜€๐˜ ๐˜‡๐—ถ๐—ท๐—ป ๐—ผ๐—ณ ๐—ป๐—ฒ๐—ฟ๐—ด๐—ฒ๐—ป๐˜€ ๐—ผ๐—ฝ ๐˜€๐—น๐—ฎ๐—ฎ๐—ป, ๐—ฒ๐—ป ๐˜‡๐—ถ๐—ฒ ๐—ท๐—ฒ ๐—ฒ๐—ฒ๐—ป ๐—ป๐—ผ๐—ฟ๐—บ๐—ฎ๐—น๐—ฒ ๐—บ๐—ฒ๐—ป๐—ถ๐—ป๐—ด ๐—บ๐—ฒ๐˜ ๐—ฒ๐—ฒ๐—ป ๐˜€๐—ฐ๐—ผ๐—ฟ๐—ฒ ๐—ผ๐—ป๐—ฑ๐—ฒ๐—ฟ ๐—ฑ๐—ฒ ๐Ÿฌ, ๐—ด๐—ฒ๐—ฒ๐—ณ ๐—ฑ๐—ถ๐—ฒ ๐—ฑ๐—ฎ๐—ป ๐—ฒ๐—ฒ๐—ป ๐—ฝ๐—น๐˜‚๐˜€๐—ท๐—ฒ, ๐—ผ๐—ผ๐—ธ ๐—ฎ๐—น๐˜€ ๐—ท๐—ฒ ๐—ต๐—ฒ๐˜ ๐—ฒ๐—ฟ ๐—ป๐—ถ๐—ฒ๐˜ ๐—บ๐—ฒ๐—ฒ ๐—ฒ๐—ฒ๐—ป๐˜€ ๐—ฏ๐—ฒ๐—ป๐˜.

Silent Hill

Nou, na slechts 15 reacties op nieuwsberichten ben je er wel heel snel bij om het minnetjes-systeem te evalueren. Geef het een kans, zou ik zeggen.

pirazzi

Misschien is Zuller een lurker maar hij heeft wel gelijk.

Thurau

'@pirazzi'
Eens, net als met Zuller trouwens. De minnetjes worden nu vooral gebruikt om de persoon te treffen, tenminste dat denkt men. Het gaat niet om de reactie maar om wie die post. Mij deert het niks, maar tegenwoordig krijgt zelfs iemand als Wheely minnetjes. Dan ben je ver heen als site.

Zuller

Ja ben een lurker, pas sinds kort een account, maar wou al voor ik een account maakte hier iets over zeggen.

Limal

Ik ben het hier volledig mee eens, Zuller. Wanneer de redactie dan ook nog eens op zoek gaat naar quotes die zoveel mogelijk polarisatie oplevert tussen de verschillende (anti-)fankliekjes, dan heb je een perfect recept voor een terminaal verziekte sfeer.

esims2.0

Houd jij er geen dubbele moraal op na pirazzi?
https://www.youtour.nl/forum/1266

Om bij het minnetjes verhaal aan te sluiten. Officieel weet ik niks over de reden van de ban (27 juni). Er is door Martin van Wielerflits alleen gezegd dat een paar mensen geklaagd hebben. Is dat ook geen recept voor een terminaal verziekte sfeer? Het doet mij aan een politiestaat denken.

Ik wil trouwens nog wel even zeggen dat ik geen nieuw account heb aangemaakt (31 augustus) met de bedoeling om de ban te omzeilen. Ik wilde alleen contact zoeken via een PB met iemand anders op dit forum, maar door het gebrekkig functioneren van de website kreeg ik geen gehoor en heb toen later besloten mijn kritiek op de behandeling door Wielerflits op het forum te delen.

Romฤns Vainลกteins

Ik heb nog nooit een minnetje (of plusje) uitgedeeld: het systeem is niks voor mij als gebruiker. Ik denk daarbij ook niet dat er heel veel gebruikers posts op populariteit rangschikken, wat een hel moet dat zijn joh?

Aan het begin, en volgens mij nog steeds wel wat, had ik ook een zwikkie minners in mijn slipstream zitten wat even goed te maken heeft met mijn persoonlijke stijl van zaken onder woorden brengen. In principe is het best democratisch om de zwijgende afkeurder toch iets van een stem te geven maar op fora pakt het klote uit. Een draad met veel minnen komt over alsof iedereen helemaal de weg kwijt is in een woud van frustratie en wanhoop.
Dit sluit trouwens wel goed aan bij de 23-focus van de site zelf waar waar mogelijk elk bericht met een OMG-sausje gebracht wordt

Het enige datje als individuele poster doen kan is er geen moer van aantrekken en vooral op intuรฏtie en oprechtheid voort te doen.

pirazzi

'@esims2.0: Dat je een ban kreeg wist ik niet.
De kwetsende opmerking was in https://www.wielerflits.nl/wielerforum/topic/toerdepoele-2023/.
Als ik het me goed herinner schreef ik iets als: "Een psychiater zou hier wel een diagnose voor weten."
Achteraf vond ik dat te hard en heb het overschreven.
Maar de post van kraamvisite op 27 juni om 13:00 uur zou wel voor een ban gezorgd kunnen hebben.

Laatst gewijzigd
esims2.0

Ja dat stond er ongeveer, maar het exacte bewijs heb ik ook niet, omdat het meteen na mijn mail weg was. Ik ben er letterlijk ziek van geworden, omdat het erop leek dat het acceptabel was, voor anderen en ook voor Wielerflits, totdat ik zei dat ik ervan geschrokken was.

Wheely

Ik ben ook geen fan van de minnetjes, het geeft de site een zeer onsympathieke uitstraling en de sfeer wordt er niet bepaald vriendelijker op. Vaak lijkt het persoonlijk, mensen geven echter ook gewoon een minnetje als ze het ergens niet mee eens zijn, dat moet je je wel beseffen.

Wheely

'@esims
Kun je het een keer ontopic houden svp, je post de hele tijd maar op het forum over een voorval met dat spel etc. Je punt is gemaakt, dit gaat over minnetjes, niet over jou.

Wheely

'@Thurau
Dank voor de positieve noot richting mij, het maakt me eerlijk niet zoveel uit, als ik een keertje lollig probeer te doen en iemand vind het niet grappig mag diegene mij best een minnetje geven. Evenals ze het niet eens zijn met wat ik zeg, echter zou ik het logischer vinden als ze dan zouden reageren. De helft van de tijd zie ik de minnetjes ook niet want dan gebruik ik de app.

esims2.0

'@Wheely: het was meteen al wel duidelijk waar jij staat, toen je er tijdens de discussie over Toerdepoele heel wild in kwam, maar niets te melden had. Ook dit keer kom je met een kletsverhaal, want het punt was natuurlijk helemaal nog niet gemaakt.

Romฤns Vainลกteins

Maar wat is er nou eigenlijk precies gebeurd Esims? Je kreeg een ban omdat je een tweede account aanmaakte omdat je een PB aan een medeflitser die meedeed aan een spelletje wilde sturen? Dus zeg maar een ban op een ban?

esims2.0

Ik wil het graag uitleggen Romans, maar moderator Wheely wil het niet hebben.

Whyze Katje

Je zou de thumbs-up kunnen handhaven, ik gebruik die ook wel eens. Soms is het gewoon niet nodig om iets te herhalen wat er al staat en kun je gewoon aangeven dat je het er mee eens bent. De plusjes gebruik ik soms ook als ik iets humoristisch vind, toegegeven dat laatste gebeurd niet vaak, humor is hier over het algemeen ver te zoeken. De minnen daarentegen helpen niet, maar of de sfeer hier nu zal verbeteren als er geen minnen meer uitgedeeld kunnen worden daar heb ik een hard hoofd in. Het is nu eenmaal de sfeer van de sociale media, op elkaar hakken, respectloos, bewuste beledigingen, bewust ruzie zoeken en ga zo maar door, vele mensen vinden het normaal en bon ton, helaas.

En ik vermoed een beetje dat ze hier bij WF dat niet heel erg vinden, want het past nu eenmaal in het verdien model met zoveel mogelijk clicks, iedereen ziet hoe polariserend de koppen soms zijn. Er wordt niet of nauwelijks meer gemodereerd, enkel en alleen op verzoek. Misschien is dat omdat men hard bezig is met de technische verbeteringen, dat mag je dan hopen. Ik rapporteer heel sporadisch een post als ik het echt de spui gaten vind uitlopen en ik vraag dan ook om meer moderatie, nooit iets opgehoord. Soms vraag ik me wel eens af of deze site aan zijn eigen succes ten onder zal gaan, de technische staat van de site, de enorme bak aan negativiteit, ik weet niet of ik als geldschieter daar nou zo heel vrolijk van zou worden.

Het is blijkbaar een beetje kiezen of delen, ik vind het leuk om een beetje bij te blijven met het wielernieuws en soms reageer ik ergens op voornamelijk omdat het grootste deel van mijn vriendenkring niet koersminded is (zelfs de Belgen niet :O ;-). Maar telkens als ik de hoeveelheid modder in de reacties en comments lees voelt het toch niet als heel plezierig. En ik ben hier voor mijn plezier niet om door de modder te waden. En dat is meteen het volgende probleem, de mensen die niet met modder gooien vertrekken, ik ben dat nog niet direct van plan en probeer het meeste te negeren, maar net als op de rest van de sociale media zijn het voorlopig althans de moddergooiers die de sfeer bepalen.

Laatst gewijzigd
esims2.0

Om nog even helemaal concreet te reageren op het oorspronkelijke bericht. Ik begrijp de oproep in de laatste alinea maar het is te gek voor woorden dat het zo moet. Op YouTube gaat het er soms ook hard aan toe in de reacties bij de Formule 1 samenvattingen, maar daar staat geen saldo van het aantal likes en dislikes, maar alleen het aantal likes weergegeven bij het ene duimpje; bij het andere duimpje staat niks. Is dat niet de oplossing, of denk ik nu te simpel?

Laatst gewijzigd
esims2.0

"Dit gaat niet over jou", en dan in een adem doorgaan met het in ontvangst nemen van loftuitingen voor hemzelf, ik moest er ook wel om lachen vanmiddag. Strikt genomen heeft Wheely natuurlijk gelijk, maar het gaat om gedrag wat er naadloos op aansluit. Ik weet nog dat ik net nieuw was hier en ik het verwijt kreeg van de vaste clan dat ik te veel topics aanmaakte. Nu probeer je dat te voorkomen, is het weer niet goed.

Wheely

Gelukkig kunnen we elkaar hier geen minnetjes geven esims ;)

Cornelius

Voor wie absoluut geen minnetjes en plusjes meer wil zien, en deze site met firefox bezoekt, volstaat een uiterst simpele add-on. Drie tekstbestandjes die vrฤณ eenvoudig aangepast kunnen worden aan persoonlฤณke voorkeur.

Zwarte Wout

"beminnetjes" zou ook leuk zijn...

Vazilii

Achja, de meeste neurotische duimpjes drukkers kunnen enkel in plusjes en minnetjes denken. Anderen kunnen gewoon hun mening typen, of een nodeloze welles/nietes 'discussie' alsook die duimpjesdrukkers negeren. Sign of the times alas.

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.