Tour de France 2015

« 1 2
Daan°

Beste Wielerflitsers°,

Wie gaat dé kopman worden van LTJ worden?
Hoeveel ritzeges gaan de Nederlanders pakken?
Wie wordt de beste Nederlander in het AK?
Wie wordt de slechtste Nederlander in het AK?
Welke kopman gaat het meest in beeld rijden?
Pakt Tom Dumoulin het geel in Utrecht?

Wie van de Wielerflitsers gaan er allemaal naar de Tour de France, Utrecht, 4 juli 2015 om 14:00 uur?
Waar en hoe kijken jullie de Tour de France?

Is de Tour de France de mooiste koers?

Al deze vragen kun je hier beantwoorden, speculeer lekker met elkaar en praat er op los!

Nederlanders in de Tour de France 2015:
- Bauke Mollema (TREK)
- Bram Tankink (LTJ)
- Wilco Kelderman (LTJ)
- Robert Gesink (LTJ)
- Tom Dumoulin (GIA)
- Steven Kruijswijk (LTJ)
- Lars Boom (AST)
- Lieuwe Westra (AST)
- Laurens ten Dam (LTJ)
- Tom Leezer (LTJ)
- Jos van Emden (LTJ)
- Sebastian Langeveld (GARMIN)
- Ramon Sinkeldam (GIA)
- Roy Curvers (GIA)
- Koen de Kort (GIA)
- Wout Poels (SKY)
- Albert Timmer (GIA)
- Dylan van Baarle (GARMIN)?
- Stef Clement (IAM)

lijst wordt nog aangepast

Daan°

Daan°

Ik hoop dat Tom Dumoulin het geel pakt in Utrecht, dat zou geweldig zijn en ik geef hem veel kans!
Ik heb Tony Martin nog niet in zijn ultra-vorm gezien maar dat nog wel komen, naar mijn mening wordt Kelderman degene om van te smullen in de Tour. Laurens ten Dam zie ik wel top 10 eindigen net als Gesink.

Mollema, ik denk dat het em niet gaat worden, in Noorwegen gewoon te matig om nog iets van hem te mogen verwachten. Hopelijk laat hij me verrassen!

Poeksel

Mogen we het ook over de gele trui van Zoetemelk op Marktplaats hebben? Is het serieus? Of een publiciteitsstunt? Hoeveel zal ie gaan opleveren?

iLLan

Ik hoop enorm dat Gesink weer eens op topniveau is. Die gun ik het zo geweldig veel. Ik kan niet wachten tot hij een etappe pakt zoals hij in Canada de WT-koersen gewonnen heeft. En ik verwacht het ook wel dat hij in vorm is, al weet ik niet of ik dat nog eerlijk kan beoordelen, ik kijk er zo naar uit om hem te zien knallen. Hij lijkt in de publieke opinie niet meer boven Kelderman, Kruijswijk, Mollema en Ten Dam te staan, maar ik denk dat hij ze allemaal gaat laten zien hoe je een klassement rijdt in de tour.
Een nadeel: als Gesink een keer hard ten val komt in het begin van de tour, denk ik dat mijn vrouw enorm gaat schrikken van mijn woede-explosie.

WieVis

Ik vind alles best als er maar Nederlander etappe 20 wint

Javier

TDF is voor mij absoluut de mooiste koers van het jaar, toppunt van het wielrennen. Het wielrennen volg ik zeer intensief maar wanneer de Tour start komt hier nog een paar procent bij. Het is een magische ronde met gigantisch veel aandacht.

Ik heb er onwijs veel zin en verwacht vanzelfsprekend weer een mooie Tour mee te zullen maken. Stiekem hoop ik op Contador.

Wat betreft de Nederlanders is een etappezege niet ondenkbaar. Dumoulin in de proloog, kán Martin verslaan. Boom + Tersptra in de kasseienrit en een heerlijk aanvallende Kelderman, hoewel ik me bij hem af vraag of hij (tevens ook wat vorm betreft) misschien niet té gretig is, wat je ook gisteren in de Dauphiné zag. Verder natuurlijk een prachtige renner met 'courage'. Toch denk ik dat ook hij in de toekomst echt tekort zal komen om de grote mannen in de klimmen te volgen.

Van Kruijswijk verwacht ik na zijn zware Giro niet zozeer een mooi resultaat wat betreft etappezeges. Hij mag mij positief verrassen en ik ben ervan overtuigd dat ook hij zal koersen met courage en zo voor de bergtrui kan gaan.

Verder ben ik erg benieuwd naar Gesink. Hoe staat hij ervoor? Nog even RvZ afwachten maar zijn vormpeil is geloof ik wel goed.

Laurens ten Dam verwacht ik niks buitengewoons van. Zal hoogstens kleurloos meedoen voor plek 10 (wat natuurlijk een goede prestatie is).

Daan°

Terpstra rijdt de tour niet hea ;).

Wel een leuke actie van Joop Zoetemelk om even een gele trui op marktplaats te zetten hahaha.

Kruijswijk gaat voor etappezege denk ik, bergtrui wordt te moeilijk.

Poeksel
jerteg

Yes, voor het derde jaar de Tour de France niet volledig kunnen volgen vanwege vakantie en school. Wat haat ik dit...

Klootje Kriekeljon

Ja doodzonde Poeksel. Een trui voor een item ipv trui voor een liefhebber.

Poeksel

Maar misschien was het in scene gezet Klootje. Joop zegt nota bene in het filmpje dat hij het doet voor de fans.

Laatst gewijzigd
pirazzi

Waarom zijn de namen van sommige renners vet? Tom Leezer ook, dat begrijp ik niet want van hem kan toch geen resultaat verwacht worden als knecht zijnde.

Klootje Kriekeljon

Poeksel, laten we het hopen. Anders heeft het altijd tegen 'linkse hobby's' aanschoppende GeenStijl met belastinggeld een gele trui gekocht voor een leuk item.

Laatst gewijzigd
xistnc

Powned is publieke omroep, GeenStijl is onderdeel van de 'Telegraaf'.

Klootje Kriekeljon

O ja, dat is waar. In dat geval hoop ik dat ze er echt heel veel geld voor betaald hebben.

jeroenS

Ik heb goede hoop voor Dumoulin in de proloog. Daarnaast hoop ik dat we een aanvallende manier van koersen van Lotto NL gaan zien in de bergen. Ik ben ervan overtuigd dat dat de enige manier is om voor een overwinning te gaan. Blijven volgen is ook deze Tour niet de manier om een overwinning te pakken. We hebben een sterk blok in de bergen, dus ik hoop dat dit slim gaat worden uitgespeeld.

Daan°

'@pirazzi, vet gedrukt zijn de renners van de NL-ploeg LTJ.

pirazzi

'@Daan, Mollema dan.

Daan°

'@pirazzi
Aangepast ;).

Dumoulin rijdt heel sterk in Zwitserland, Tony Martin kon mij nog niet echt overtuigen in Criterium du Dauphiné. Voor mij is hij een topfavoriet, maar Froome kan ook het geel bedreigen..

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Daan Tom Veelers kan je van je lijst afhalen, die gaat niet naar de tour en Bram Tankink kan je er wel bijzetten, die is voor bijna 90% zeker

Laatst gewijzigd
Daan°

Lijst aangepast.

Kom op mensen, discussieer is? Wie gaat die tijdrit nou winnen? Van wie verwachten we het meest deze tour?

Ik verwacht het meeste van Ten Dam en Kruijswijk.

Materazzi

Gaat Roy Curvers niet mee bij Giant?

Daan°

'@Materazzi, die weet ik niet zeker, ik denk het wel, ik zat te twijfelen maar ik zet hem er wel bij :).

Daan°

We zitten nu al op 16 Nederlanders, heeft iemand nog correctie op de lijst?

pirazzi

Albert Timmer?

« 1 2

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.