CQ wielerploegleidersspel op 2cycle.be

Gerrit Glomser

Hallo,

Ik speel op meerdere sites diverse wielerspelen en op www.2cycle.be speel ik mee bij CQ wielerspel. Daar zijn 3 spelen voor mannen en 2 spelen voor vrouwenwielrennen bezig. Elk spel werkt exact hetzelfde maar staat los van elkaar. In het kort de uitleg.

Eerst de uitleg voor de mannencompetities
Elk team bestaat uit minstens 16 en maximaal 30 renners. Hierbij kunnen slechts 3 renners (die maximaal 23 jaar zijn) een 4-jarig contract krijgen. het aantal renners dat maximaal een 3 jarig contract of langer kan krijgen is 9 (vanaf hier is er geen leeftijdsgrens meer) en in totaal 18 renners kunnen 2 jaar of langer onder contract staan en de overige renners hebben dus een contract voor het lopende seizoen. Jaarlijks wordt via een draft nieuwe renners aangetrokken. Dit zijn de renners wiens contracten zijn afgelopen of die nog nooit een contract hebben gehad. De aanschafwaarde van een renner is het aantal CQ punten dat deze renner op cqranking.com heeft.

Nieuwe managers mogen als begin wel draften uit de ploegen die vrij zijn gekomen om alvast een redelijke basis te verwerven. Elke renners verdient een salaris per periode (er zijn 10 periodes) dat 10 procent is van zijn waarde (naar beneden afgerond) maar el geldt wel een minimale salarisgrens van 5. Dus elke renner (ook renners die minder dan 50 CQ punten hebben) krijgen een periodesalaris van 5. Tussen de periodes door is het mogelijk transfers te doen, maar renners zonder contract kunnen wel altijd worden aangeschaft. Daarnaast zijn er nog mogelijkheden om renners op stage aan te nemen waarbij een stage maximaal 1 periode duurt en dit van te voren is aangekondigd. Die periode betaal je ook gewoon salaris aan deze renner, maar de punten die behaalt worden door deze renner komen bij jouw ploegtotaal op.

Voor de dames is de maximale ploeg 20 rensters en geldt voor de 4, 3 en 2 jaren een maximum van respectievelijk 2, 6 en 12 ook hier geld voor de langste contractduren dat de renster maximaal 23 jaar oud is. voor der est gelden dezelfde regels als bij de mannen. Ook hier geldt hetzelfde voor het salaris, maar is er een minimum van 1.

Voor de exacte regels is het handig even per divisie te kijken aangezien er hele kleine verschillen kunnen zijn.

Nu zijn er enkele plekken beschikbaar in deze spelen (ik speel zelf in VQ3 waar 1 of 2 plekken vrijkomen) maar volgens mij zijn er meer mogelijkheden. Kom gewoon eens kijken op 2cycle.be

http://www.2cycle.be/forum/showthread.php?s=&postid=767282#post767282

bbflood1

Wil ook wel meedoen. Heb me aangemeld op de site. Wachten is op de bevestigingsmail

nicklesta

Tussen de periodes door is het mogelijk transfers te doen, maar renners zonder contract kunnen wel altijd worden aangeschaft. @snow rider 3d

Laatst gewijzigd
bbflood1

Heb nog steeds geen email ontvangen.

bbflood1

Nog steeds geen email. Zonder aanmelding kun je niets zo te zien

jamesalan




Hé, bedankt voor het delen over het CQ-wielerspel op 2cycle.be! Het klinkt behoorlijk gedetailleerd met een goede mix van strategie en wielerkennis die vereist is. Het contractsysteem voor de renners en het salaris gebaseerd op hun waarde is bijzonder intrigerend. Het is cool dat zowel mannen- als vrouwenwielrennen is inbegrepen. Ik ga misschien zelf de beschikbare plekken bekijken en het zelf proberen. Waardeer de link en de korte uitleg! Voor meer over fietsen en spellen, bekijk deze fietsgames.

Laatst gewijzigd
salmawisoky

Het CQ Wielerploegleidersspel wordt vaak gespeeld door wielerliefhebbers en fans van de sport. Het biedt een interactieve en competitieve ervaring waarbij spelers hun wielerkennis kunnen testen en het tegen andere ploegleiders kunnen opnemen om te zien wie het beste team heeft samengesteld en de meeste punten scoort. Drift Boss

Arry1338

Wat zijn dit voor een chatgpt promo stukjes tekst... raar

oilumiun12

Ik hou altijd van fietsspelletjes, het is zo leuk 

fnaf

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.