Welke andere wielersites bezoek jij (en waarom)?

« 1 2
Wouter Van hout

Ik ben benieuwd welke wielersites jullie verder nog bezoeken, en met welke reden.

Zelf kom ik eigenlijk enkel op Sporza en NU.nl:
Het "fijne" van Sporza is dat je geen massale stroom aan nieuwsberichten hebt, maar wel regelmatig mooie interviews of nieuwtjes uit Belgische ploegen. En de "spion in het peloton" is altijd wel interessant. Nadeel voor mij is dat je geen lekker discussieforum hebt.
NU.nl is natuurlijk een algemene nieuwssite, waar ik naast wat wielernieuws vooral ook ander nieuws tegenkom. Met slechts heel af en toe een nieuwsbericht waar WF gek genoeg geen aandacht aan besteedt. Maar op die site is juist het reactiegedeelte wel prettig. Zeker bij het wielrennen is er een leuke mix van kenners en mensen die "gewoon maar wat roepen". En eigenlijk nooit een NL-BE spelletje, of nare op de man gerichte posts.

Hoe zit dit bij anderen?

kraamvisite

Goed topic Wouter. Misschien kan WF hier ook lering uit trekken, als er veel reacties op je post komen.
Ik kom vaak op IDL (indeleiderstrui.nl), daar zijn ze vaak het eerst met de nieuwtjes, en een aardig liveblog. Helaas verder nauwelijks commentsectie. Verder touretappe.nl voor samenvattende beschouwingen van etappes en routekaartjes, altijd mooie overzichten. NOS heeft soms mooie artikelen, liveblog is matig. En verder ben ik vaak in het Huys te vinden, mooie bron, soms zelfs nieuws over korfbal.
En Sporza had vaak een prachtig uitgebreid liveblog bij etappes. Maar sinds de verering en focus op de belgische talenten, gaat dat ten koste van een goed koersverslag.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Ik ben pas hier gekomen sinds het wielerprikbord min of meer naar de vaatjes was qua aantallen en een beetje te ons-kent-ons werd. Hier ben ik vrolijk doorgegaan op dezelfde manier. Wat wel vreselijk tof was daar: we moesten zelfsturend met de topics komen, misschien kunnen we dat hier straks ook doen? Ik was alvast een goede Firestarter op dat gebied , vooral op druilerige vrijdagmiddagen.

Sporza bezoek ik vd ticker/liveblog, PCS (al dan niet via link hier) voor uitslagen, en dat is het.

Ik haat de commentsectie van nu.nl bij wielernieuws waar de helemtijd allemaal m*n*g*len de godganse tijd op wielrenners zitten te vitten. Gelukkig maak ik van het rare gevoel dat daar heerst nooit/nauwelijks iets mee op mijn ritten. Maar ja, ik woon in het noordoosten en zoek dan nog altijd routes met zo klein mogelijke kans op homo sapiens uit.

Lalsacien

Ik kom af en toe op andere Nederlandse wielersites maar dat is op één hand te tellen per maand. Wel bijna dagelijks tijdens het wegseizoen kom ik op cyclismactu.net . Voornamelijk om de interviews na wedstrijden.

Whyze Katje

Soms GCN en cycling news voor internationalere kijk, het nieuwsblad (kwam gratis mee met mijn krant-abo dus tja waarom niet) voor de belgische kijk. In de leidertrui eventuele andere interessante artikelen (wel ook veel van die mini artikeltjes). En uiteraard PCS voor de uitslagen/statistieken. Maar ‘t is niet dat ik op al die sites uren vertoef, artikeltje lezen en wegwezen. En hier voor voorbeschouwingen, wedstrijdverslagen en voor af en toe wat discussie. En dat blijf ik doen, wel of geen inlog om reacties te lezen beïnvloed mijn keuze in ‘t geheel niet. Kan juist wel lekker rustig zijn om af en toe geen eeuwige ronddraaiende discussies te lezen. Immers een deel van de reacties kun je al van te voren uittekenen, zelfde mensen, zelfde reacties.

esims2.0

nos.nl/sport/wielrennen. Pas als het daar staat is het waar :)

Laatst gewijzigd
xistnc

De laatste tijd steeds wat vaker op IDL, omdat die steeds vaker nieuwtjes eerder oprapen dan WF.

Taalkundig is IDL zo mogelijk nog meer tenenkrommend dan WF, maar ze nemen zichzelf wat minder serieus waardoor dat beter te pruimen is.

Af en toe kijk ik ook naar de reacties onder artikelen op IDL, maar dat nodigt nog niet echt uit. Vooral enkele trollen van hier doen daar copy/paste.

Incidenteel kom ik op andere wielersites. AD.nl (voor interviews en andere artikelen) en enkele Twitter-accounts (voor nieuwtjes en meningen) zijn weliswaar geen wielersites, maar wel een belangrijke bron voor wielernieuws.

Maillot à Pois

Vroeger deed ik om de paar dagen een rondje langs cyclingnews, Cyclismactu.net, tuttobici, directvelo.com en nog wat sites.

Sinds ik habitué ben op Wielerflits doe ik dat nog nauwelijks, net omdat het meeste hier wel voorbijkomt. Wel nog Sporza omdat ik daar ook kom voor ander sportnieuws. Wielerverhaal.com voor lokale Belgische verhalen. Voor uitslagen vooral Firstcycling.com, dat ik qua look en feel aangenamer vind dan PCS. Vaak zijn de uitslagen ook iets sneller beschikbaar. Voor veldrijden Cyclocross24..com. Verder X, daar pik je ook wel wat nieuws op.
Qua interactie: enkel hier.

Laatst gewijzigd
Dikke Kater

Uitslagen en startlijsten vind ik het belangrijkste. Ik kom daarvoor heel veel op PCS. Zij zijn snel, overzichtelijk en volledig. Daarnaast ben ik voor de cijfertjes vaste bezoeker van cqranking.com.
Andere sites bezoek ik vanwege de spellen. De belangrijkste zijn zweeler.com en gigabike.be.
Op zweeler.com worden parcoursen van wedstrijden ook erg aantrekkelijk gepresenteerd.
Touretappe.nl bezoek ik ook regelmatig voor voorbeschouwingen. Op wielerflits lees ik die ook regelmatig. Helaas zijn ze op wf nogal eigenwijs qua opzet. Heel af en toe kijk voor nieuws op cyclingnews.com en sporza.be.

Wielerflits bezoek ik voor de rest niet vaak meer. Ik vind de nieuwe site erg matig en er lijkt niet gewerkt te worden aan de vele verbeterpunten. Daarnaast stoor ik me aan de vele schrijffouten en vreemde woorden.

Zweeler is helaas voorlopig ten einde. Ik ben nog op zoek naar een alternatief.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Vraag het HoutVoorGoud eens. Schijnt een kenner te zijn

Wheely

PCS, IDL, Sporza, Cyclingnews, Bikeradar, Touretappe.nl, Fiets.nl, Bicyling.com en HLN.be/wielrennen/ maar toch vooral WF.

Cornelius

directvelo.com en cyclismactu.net voor interviews. procyclingstats.com en cyclocross24.com voor uitslagen en ranglijsten.

Wheely

Niemand hier die Wielerrevue checkt?

Sies

eigenlijk alleen WF echt standaard.

Daarnaast toerdepoele.nl en de discordgroep.

kraamvisite

Ik snap dat met die discordgroep niet sies, wat is dat precies? Misschien zijn er meerderen hier wel geïnteresseerd?

Robertje

Wielerflits.be

Romāns Vainšteins

Discordgroep: daar waar geile praat geen moderatie meer kent?

Ik vraag het voor iemand anders.

Sies

De Discord groep is vooral voor de liefhebbers van de wielerspelletjes. Mooie plek om over de diverse spelletjes te ouwehoeren.

Aerts

Op de wielerprikbord kwamen vroeger (tot een paar jaar geleden) elke dag mooie voorbeschouwingen, actuele informatie en werden tijdens de koers leuke gesprekken gehouden. Helaas heeft de jongere generatie de stokjes nooit overgenomen en bloedt de site langzaam dood. Het is trouwens geen verwijt aan iemand, de wereld draait door en het leven verandert nu eenmaal.

Il Leopardo della Primavera

Discord van Reddit Peloton is overigens ook erg leuk.

Raul Alcala

Ben wel een Hard Gras type. Fietxpiratie is een leuke.

https://fietspiratie.wordpress.com/category/fietsgedichten/

Wheely

https://racefietsblog.nl/
https://hetiskoers.nl/

Bekijk ik ook zo af en toe.

King Kelly

https://www.feltet.dk/ is voor mij echt een goede site met uitstekende voorbeschouwing op alle grote wedstrijden, met favorieten, parcours etc. Maar vooral omdat ze daarin ook aangeven wie waarom wel een kans maakt, en wie niet. En dat voor zowat het hele peloton, niet maar een stuk of 10 namen zoals op WF.

Zelfde voor https://www.cyclingoracle.com/, al is die wat minder accuraat in de voorspelling.

Piet Lut

Qua nieuws kijk ik veel op Twitter en vanuit daar op de wielersites die mij via socials naar hun website hebben geleid.

Qua uitslagen en statistieken uiteraard PCS want dat is gewoon de meest accurate en volledige in zijn genre. FC is soms sneller met de kleinere koersen maar herstellen fouten achteraf zelden terwijl PCS volgens mij samen met de UCI en de renners/ploegen nog uitslagen bijwerken nadat er foutjes zijn ingeslopen.

Gerrit Glomser

'@Sies Had ooit een link van die discordgroep, maar kan het nu niet weer vinden.

« 1 2

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.