Zelf topics maken? Yes we can!(?)

Romāns Vainšteins

Hallo allen.

Ik vroeg me af of er animo is om het forum te gebruiken voor het zelf aanmaken van interessante topics en wat we daarvoor (vanuit de redactie) nodig zouden hebben?

* Naar mijn mening is het dan handig/essentieel om een reactiemogelijkheid te hebben zoals bij de nieuwsberichten. Eventueel zelfs uitgebreid met de mogelijkheid om reacties op reacties te kunnen geven zoals dat vroeger ook op het wielerprikbord zo werkte.

Wat denken jullie?

Poeksel

Wat impliceer je met je vraag, dat er tot nu toe vooral oninteressante topics zijn aangemaakt op het forum? Of dat de topics wel interessant zijn, maar niet zelf aangemaakt maar door bots of zo?

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Niet zozeer oninteressant maar wel wat beperkt ja. Wielerspelletjes, hiphop heads, Jumbogedoe, wat vitten op wf dat is het wel eigenlijk.

Dat kan natuurlijk meer en beter, niet 20 per dag maar zo’n 2-3?

Kijk. Ik zat ooit op een redactieloos, zelfsturend forum: voorbeschouwingen , live topics, vraagstukken, grollen, alles deden we zelf. Welnu, op dit forum gebeurt specifiek dat niet en laten we ons in de discussie sturen door wat de redactie bedenkt qua ‘waarde’. Hier genieten we de vrijheid om er zelf invulling aan te geven en zitten we ook niet in de weg qua sfeer etc.

Toen onlangs de reacties uit stonden bij dat onverharde opinieverhaal gebeurde het al, daar schoot mijn waakvlam op aan.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Dan ben ik benieuwd met welke topics je zelf komt :)

kraamvisite

Merkwaardig voorstel. Je kunt toch nu gewoon al een topic aanmaken? Of WF daarop zit te wachten, mwoah. Enige wat een goede extra zou zijn, is direct kunnen reageren op een post in een topic, net als bij de reacties. Dat zorgt voor wat meer posts, wat interessantere discussies (zonder duimpjes!). En wat voor type topics zou je willen hebben? Politiek? Andere sporten? Filosofie? Daar zijn andere plekken voor, gewoon even googlen (ja dat kan, en dat mag). Edit: wat Poeksel zegt.

Laatst gewijzigd
Maillot à Pois

Het kan nu natuurlijk al, zelf topics aanbrengen, maar ik vind het een interessante en lovenswaardige oproep om mensen te stimuleren dat ook daadwerkelijk te doen.

Reageren op reacties zou een goede extra functionaliteit zijn.

Daarnaast zou ik het ook ovetzichtelijker vinden als de topics op rubriek zouden geordend zijn. Je moet ze nu wel in een bepaalde rubriek starten, maar de volgorde voor het consulteren is chronologisch.
Het zou beter zijn als je dadelijk naar de rubrieken die je interesseren zou kunnen gaan, bvb Wielersport algemeen, Renners & Ploegen (JV en DSM topic), Wielerflits (Verbeterpunten), Spelletjes, Andere sporten, Off-topic...

Romāns Vainšteins

Voor de goede orde: het gaat mij alleen om wielergerelateerde topics. Of tenminste dan met een directe link. Iets anders zul je niet van mij zien komen in elk geval.

Laatst gewijzigd
esims2.0

'@Maillot: die indeling is er eigenlijk al (valt me nu zelf pas op), maar dan moet je naar beneden scrollen tot onder het chronologische overzicht. Een menubalk zoals de gele balk bovenaan de pagina maar dan tussen de titel 'Wielerforum' en de lijst met topics zou denk ik handiger zijn.

Maillot à Pois

'@RV

Dat was me volledig duidelijk. Mijn voorstel was er op gericht om die wielergerelateerde topics op de homepage van het forum beter bij elkaar te houden.

@esims2
Ja, klopt, je moet nu naar die indeling onderin als je een topic wil starten, maar voor het raadplegen is het niet handig. Bovendien zouden de rubrieken eens herbekeken moeten worden, de Tour de France 2019 is al even voorbij ;-)

Jacco van Stierop

'@RV : wellicht ken je het al, maar kijk anders even bij cicloweb.it. Ik vermoed dat je zoiets voorstaat. De nieuwsberichten op die site zijn niet erg bijzonder en je kunt er geen commentaar op loslaten. Het forum is echter vrij levendig met inmiddels duizenden topics over uiteenlopende, wielergerelateerde onderwerpen die door de ingelogde bezoekers zelf zijn gestart. Over de verwachtingen en verloop van Van der Poel in 2024, of over de 8e etappe van de Vuelta 2023, of over de cyclocrosskalender, of over de dopingzaak Contador etc. Al die topics zijn gerangschikt in 6 rubrieken waaronder zelfs een ‘off-topic’ met gezellige onderwerpen als volleybal, filosofie, sigaren, Jacques Brel en het coronavirus. Doet af en toe een beetje rommelig aan, maar dat heeft ook zo zijn charme.
Er wordt wel eens een onwelvoeglijk woord gebezigd, men is het soms behoorlijk oneens met elkaar, maar heb niet het idee dat de moderator, - als die al is aangesteld-, een druk en stressvol bestaan heeft.

Jacco van Stierop

'@RV : wellicht ken je het al, maar kijk anders even bij cicloweb.it. Ik vermoed dat je zoiets voorstaat. De nieuwsberichten op die site zijn niet erg bijzonder en je kunt er geen commentaar op loslaten. Het forum is echter vrij levendig met inmiddels duizenden topics over uiteenlopende, wielergerelateerde onderwerpen die door de ingelogde bezoekers zelf zijn gestart. Over de verwachtingen en verloop van Van der Poel in 2024, of over de 8e etappe van de Vuelta 2023, of over de cyclocrosskalender, of over de dopingzaak Contador etc. Al die topics zijn gerangschikt in 6 rubrieken waaronder zelfs een ‘off-topic’ met gezellige onderwerpen als volleybal, filosofie, sigaren, Jacques Brel en het coronavirus. Doet af en toe een beetje rommelig aan, maar dat heeft ook zo zijn charme.
Er wordt wel eens een onwelvoeglijk woord gebezigd, men is het soms behoorlijk oneens met elkaar, maar heb niet het idee dat de moderator, - als die al is aangesteld-, een druk en stressvol bestaan heeft.

Wheely

Eens met jagan in deze.

Wheely

Waren er geen plannen om het forum helemaal om te gooien? Kan me vaag een oproep van de redactie hierover herinneren...

Romāns Vainšteins

Als ze geen tijd hebben voor modereren kan omggoien beter vervangen worden door weggeven.
@ Jacco: dat type indeling inderdaad.

arabicas

Dat klopt, veel redelijker!
​@snow rider 3d

Laatst gewijzigd

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.