Wijnreder Tour de France game

Kian

Bedoel natuurlijk Cimolai. niet zo scherp nog haha

Stevepp

Heb het volgende team:

Froome
Contador
Quintana
Fuglsang
Sagan
Kristoff
Pinot
Valverde
Rolland
Bennett
Coquard
Hagen
De gendt
Yates
Sepulveda

Nog opmerkingen/tips?
Heb eigenlijk liever nog Cav erin en Rodriguez

Madretsma

'@stevepp

De Gendt blijft een gok, maar zeker interessant omdat hij maar 1 punt waard is. Ik neem aan dat je hem hebt gekozen voor het bergklassement/etappewinnaar? Kans is echter groot dat hij haast geen rol zal gaan spelen.

Fuglsang is natuurlijk in de Ronde van Zwitserland afgestapt met darm/buikklachten dus de vraag of hij in staat is 3 weken maximaal te gaan. In de nationale kampioenschappen heeft hij het wel weer goed gedaan dus hij lijkt op tijd hersteld voor de Tour. Voor de Tour blijft hij wel een 'knecht' voor Nibali dus lastig in te schatten wat zijn rol zal zijn. Persoonlijk denk ik dat Kangert en Taaramaë bij Nibali zullen blijven en Fuglsang vooruit gestuurd wordt tijdens een bergetappe om in een later stadium van de etappe Nibali te helpen als de groep der favorieten gedemareerd is. De kans is dus wel groot dat Fuglsang in de top 10 van bergetappes zal eindigen maar blijft een gok voor 3 punten. Als hij net zo zal presteren als in de kasseienrit van vorig jaar dan zit je goed.

Rodriquez zul je denk ik willen hebben voor de muur van Hoei en de muur van Brètagne? Het klassement zal lastig voor hem worden. Vorig jaar in de kasseienrit verloor hij ruim 22 minuten en dit jaar zal hij ook niet bij de beste eindigen. Punten voor het algemeen klassement kun je dan vergeten. Vorig jaar heeft hij wel veel punten gepakt in het bergklassement waardoor hij nog op best veel punten eindigde. Zou alleen niet zo snel weten wie je ervoor zou moeten uithalen dan. Contador zou een optie kunnen zijn omdat hij het minst fris zal zijn van de klassementsmannen. De vraag is of Contador z'n 5 punten wel waard is.

Zelf zit ik te twijfelen of ik Valls erin moet houden. Aangezien ik redelijk overtuigd ben van mijn overige renners moet de laatste een 1 punt renner zijn. Enige is dat er zo weinig 'goeie' 1 punts renners zijn. Edet zou bijvoorbeeld een optie kunnen zijn, omdat hij vaak in ontsnappingen zit en zo punten wegkaapt in de tussensprints waardoor hij punten scoort voor het puntenklassement. Dit is alleen een hele wilde gok. Iemand nog ideeën/tips hierover?

Stevepp

Ja. Vind het lastig om te bepalen wie het langst mee gaat met nibali: fuglsang, kangert of taramae. Wie denken jullie?

Ja. De "eentjes" blijven een gok (behalve boason hagen misschien).

Ik twijfel ook nog tussen Rolland en barguil. En misschien toch Vuillermoz erbij. Lastig lastig

Madretsma

Boasson Hagen is inderdaad zekerheidje, voor de rest zijn er daarnaast geen duidelijke zoals voorheen.
Persoonlijk denk ik dat Rolland meer punten zal pakken, omdat hij vaak in de aanval zal gaan, Barquil zie ik dat minder vaak doen.

Poeksel

Stevepp: als je twijfelt neem je de goedkoopste (Kangert). Ik schat hem zelf het laagste in omdat hij al de Giro heeft gereden, maar wie weet doet hij een Majka.

Rolland haalde vorig jaar ondanks zijn 11e plek niet zoveel punten (95). Coquard haalde er 408. Maar het jaar ervoor haalde Rolland nog 316 punten, dus wie weet.

Is het nog iemand opgevallen dat een prominente renner van (ik denk) 4 punten naar 1 punt is gegaan?

Wuton

'@Poeksel ja was me opgevallen, ze hadden er ook een tweet over gestuurd en hij blijft dus ook 1 ster.

Rolland had vorig jaar al wel een Giro in de benen, zou dit jaar dus wat frisser aan de start moeten staan.

Stevepp

Tja, ik denk dat Rolland toch wel in m'n lijstje komt.
Ja, nu je het zegt.... 1 puntje maar... wellicht toch maar meenemen dan

Poeksel

Als ie vier vlakke etappes meesprint (hoeft niet eens heel goed) en ook aan tussensprints meedoet pakt ie makkelijk boven de 100 punten. Maar hij kan ook snel opgeven en dan zelfs in de min eindigen. Goed in de gaten houden of er nog een update komt over de ernst van zijn blessures dus.

Laatst gewijzigd
shakingmcj

Keus: bertje of pinot?

Pinot extra punten ivm jongerenklassement. Als bertje in AK 5 plekken hoger eindigt dan pinot zit je op ongv dezelfde punten. Risico bertje is groter ivm giro.. Andere kant als bertje in topvorm is dan is hij grote kanshebber op eindwinst. Daarentegen geeft bertje ook veel cadeau's weg waardoor hij minder punten scoort in etappes

denise

Die gasten met 1 punt zijn allemaal twijfelgevallen. Bouhanni moet je zeker aanduiden volgens mij.

Kian

Mijn lijstje is nu als volgt:

Boasson Hagen, Edvald *
Bouhanni, Nacer *
Cavendish, Mark ****
Contador, Alberto *****
Coquard, Bryan ***
De Gendt, Thomas *
Froome, Chris *****
Gesink, Robert *
Kristoff, Alexander *****
Matthews, Michael ****
Nibali, Vincenzo *****
Quintana, Nairo *****
Rodriguez, Joaquim ****
Sagan, Peter *****
Yates, Simon *

Wat vinden jullie van dit team? Denken jullie dat ik teveel sprinters heb? Ik zou heel graag Pinot er nog bij hebben, maar durf niet een van de grote 4 er voor te offeren...

denise

Valverde zou ik nemen in plaats van Cavendish. Cavendish kan vallen in een sprint en er zijn maar 4 kansen voor hem.

Stevepp

Ja, valverde kun je niet omheen toch? Alleen jammer dat ie 5 sterren is.

Kian

Misschien dan toch ipv Nibali, ergens moet er een risico genomen worden toch en Nibali heeft toch wel de minste sterke ploeg van allemaal. Wat denken jullie?

Stevepp

Jongens, wat een gepuzzel is dit zeg!!!
Dat vind ik ook. Vandaar dat ik iemand anders wil nemen dan Nibali van Astana. Heb nu 12 renners en ik mis nog een sprinter, een renner van Astana en een gokje van 1 of 2 punten:

A) Cavendish - Tamarae - de Gendt
B) Cavendish - Kangert - Vuillermoz
C) Coquard - Fuglsang - de Gendt
D) Coquard - Taramae - Vuillermoz
E) Coquard - Kangert - Barguil of Frank

Javier

A valt voor mij sws af, evenals C en D.

Dan blijven B en E (met Barguil) over.

Cav gaat denk ik meer punten binnenhalen dan Coquard en Barguil weer meer dan Vuillermoz. Hoewel laatstgenoemde zomaar een etappe kan winnen, maarja dat kan Barguil natuurlijk ook. Cav is voor mij doorslaggevend en daarom zou ik toch voor B gaan!

vanfleteren10

Gallopin geen goeie keuze als kanshebber op misschien wel 1 of 2 etappes en eventueel top10 in het algemeen klassement?
Al zijn zijn 4 sterren toch wel een risico voor een onvoorspelbare renner...

Nog op zoek naar een renner die in veel ontsnappingen zal zitten...

Stevepp

Edet? De gendt?

pirazzi

Gallopin top 10 klassement? Dan eerder Mollema.

vanfleteren10

Ploeg staat vast behalve mijn 2 3-sterrenrenners die ik heb aangevinkt.

Heb nu Coquard , hopend dat hij net als vorig jaar vol rijdt om punten te sprokkelen en Fuglsang.
Twijfel echter als Fuglsang punten zal opleveren aangezien hij volledig in dienst van Nibali rijdt.

Zou dan eerder Arredondo nemen aangezien hij samen met Kruijswijk als enigen aangekondigd heeft vol voor de bollen te gaan.
Barguil heeft dan ook weer het voordeel dat hij Fransman is , speelt toch ook altijd wel mee..

Hmm..

Stevepp

Ja, het blijft lastig. Bij de 3sterren ga ik voor Rolland. Als ik nog een plek zou hebben voor 3 sterren zou ik voor Barguil gaan.

Ik ben er bijna klaar mee, nog 1 dilemma:
1) Coquard en Edet (of Valls)
2) Bennett en Vuillermoz

vanfleteren10

zou ik voor Coquard en Edet gaan..

Stevepp

Welke ploeg kiezen jullie voor de dagelijkse punten? Ik twijfel tussen Movistar (Quintana, valverde) en Quickstep (Kwiat, Cav, Martin).

sprintgeit

Ik ga voor Saxo (Contador, Majka, Sagan)

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.