Nachtdienst Klassiekerspel 2024

esims2.0

Aangestoken door de puzzeldrift op dit forum voor de klassiekerspellen, ontstond bij mij het idee om zelf ook een klassiekerspel te organiseren. Na enkele positieve reacties ben ik ermee aan de slag gegaan. Of er voldoende belangstelling is, moet echter nog blijken. Iedereen kan meedoen. De opzet van het spel is hetzelfde als van de rondespellen op deze website, echter moet nu voor ieder van de 12 koersen een nieuw team van 20 renners geselecteerd worden. Meer werk dus, maar het is daardoor wel mogelijk om op een willekeurig moment alsnog mee te doen met evenveel kans in die wedstrijd.

Het spel onderscheidt zich van de meeste andere spellen door de ‘bonusrenners’. D.w.z. weinig gekozen renners leveren dubbele punten op. Verder heeft het spel leuke graphics.

https://www.youtour.nl/

esims2.0

Voor dit klassiekerspel wil ik ook een bergklassement gebruiken, zoals in de rondespellen. Daar is dit klassement een berekening gebaseerd op gecategoriseerde cols. Volgens mij is die informatie er niet voor de klassiekers, maar heeft iemand enig idee hoe ik voor deze wedstrijden ruwweg een waarde zou kunnen bepalen die de zwaarte aangeeft? Dus één getal per wedstrijd die de relatieve zwaarte van het klimwerk aangeeft ten opzichte van de zwaarste bergetappes in de Tour de France.

Edit: o wacht, hier kan ik wel wat mee.

Laatst gewijzigd
esims2.0

Het wachten is nog op de laatste renner bij INEOS zodat ik mijn team kan afronden.

Laatst gewijzigd
esims2.0

.. en 14, dus het spel kan zaterdag van start gaan. Ik verwacht trouwens nog enkele deelnemers. Ja de gemiddelde Scoritospeler vindt het 10-voudige aantal waarschijnlijk nog te weinig, en ik streef zelf ook naar 20+, maar te weinig belangstelling voor dit spel had ik ook rekening mee gehouden.

 

esims2.0

Het vernieuwde (virtuele) prijzenonderdeel van dit jaar.

Laatst gewijzigd
esims2.0

Een tussenstand na Strade Bianche.

Laatst gewijzigd
esims2.0

Ik zat gisteren voor dit spel het logo van de Amstel Gold Race op te zoeken en zag dat dit SVG-bestand al sinds 2017 op Wikipedia staat. Het doet gewoon pijn aan de ogen. Upload dan een bitmapbestand als er geen goed vectorbestand beschikbaar is.

esims2.0

Laatst gewijzigd
esims2.0

Vooral de kleur broek is belangrijke informatie.

esims2.0

Laatst gewijzigd
esims2.0

"Met alle respect voor ..." is ook zo'n uitglijder in de sport.

esims2.0

278 mensen in de PCS game houden de moed erin :)

 

esims2.0
esims2.0

Mochten er nog mensen mee willen doen voor Parijs-Roubaix bij dit spel, dan kan dat nog tot het begin van de wedstrijd. Er is weliswaar een klassement over alle wedstrijden, maar bij iedere wedstrijd kun je opnieuw een team van 20 renners selecteren.

https://www.youtour.nl/

esims2.0

Volgende week de wedstrijd waar iedereen al maanden op zat te wachten, en de schrik van iedere wielrenner: The Dutch Mountains!

Maasberg
Wolfsberg
Loorberg
Gulperberg
Plettenberg
Vrakelberg
Cauberg
Geulhemmerberg
Keerderberg
Bemelerberg
Loorberg
Kruisberg
Fromberg
Keutenberg

esims2.0
esims2.0

De podiums na Luik-Bastenaken-Luik, de afsluitende wedstrijd van dit Klassiekerspel.

esims2.0

En nog even de eindstand in het (virtuele) prijzenonderdeel van het spel. Dagprijs en eindprijs zijn verschillende stapeltjes.

esims2.0

Joris van den Berg had het er nog over dat je naam dan op NOS Teletekst pagina 101 komt. Daar doe je het als Pogacar natuurlijk allemaal voor.

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.