WIELERFLITS GRANDTOURSPEL: Giro 2024

« 1 2
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Daar zijn we weer met het WF Grandtourspel, de Giro versie 2024. Het wordt een eenvoudige editie dus maximaal 25 deelnemers en geen bonusvragen. De top 5 van de Vuelta hebben voorrang en daarna de eerste 20 die zich aanmelden in dit topic. een naam van een team waarvan jij denkt dat die het ploegenklassement gaat winnen en een renner voor het jongerenklassement. Beide kunnen je extra bonuspunten opleveren. Vanaf plek 20 kom je op de reservebank.

Meedoen is eenvoudig. Stel een team samen van 15 renners, kies een team van wie je denkt dat die het ploegenklassement wint en geef op wie je denkt wie het jongerenklassement wint en je bent klaar. De opzet is eenvoudig. Je scoort elke dag voor de top tien van de rit en voor de top vijf van het Algemeen klassement, Puntenklassement en de Bergtrui. Er is maar één moeilijkheid.

De puntentelling is tweeledig. Je scoort basispunten en bonuspunten. De basispunten zijn vier keer zo weinig waard als de bonuspunten. Deze basispunten zijn echter gelijk voor elke renner. De bonuspunten worden verdeeld over alle deelnemers die de betreffende renner in hun team hebben. Een voorbeeldje: je hebt Joop Zoetemelk in je team. Vier andere deelnemers hebben Joop ook. Joop wint een etappe en iedereen met Zoetemelk in zijn team krijgt 25 basispunten. De bonuspunten (100) worden verdeeld over vijf deelnemers, en dus krijgt iedereen 25+20=45 punten. Derde wordt echter Jan Jansen en jij bent de enige met Jansen in zijn team. De basispunten zijn 10 en de bonus is 40, die jij in je eentje opstrijkt. Dat zijn in totaal 50 punten en dus levert de gok om Jansen te nemen je meer punten op dan de voorspelbare Zoetemelk.
Je zult dus een afweging moeten maken tussen bekende namen, die in jouw ogen zeker een aantal punten scoren en onbekende namen, die veel punten op zouden kunnen leveren. Low risk/low reward tegen high risk/high reward dus.

Geef je hieronder op voor 27 april en op 3 mei 2024 om 22:00 moet je ploeg bnnen zijn via de mail [email protected] 

De bonusvragen zijn definitief komen te vervallen, is te tijdrovend.

Puntentelling

De bonuspunten worden dus gedeeld door het aantal deelnemers met dezelfde renner.

ETAPPES

Positie Basispunten Bonuspunten
1 25 100
2 15 60
3 10 40
4 8 32
5 6 24
6 5 20
7 4 16
8 3 12
9 2 8
10 1 4

Renner uit je team finisht in de top tien. Punten na elke etappe.

TUSSENTIJDSE KLASSEMENTEN

Positie Basispunten Bonuspunten
1 5 20
2 4 16
3 3 12
4 2 8
5 1 4

Renner uit je team staat in de top vijf van de leiders, punten of bergtrui. Punten na elke etappe.

EINDKLASSEMENTEN

Positie Basispunten Bonuspunten

1 75 300
2 50 200
3 40 160
4 32 128
5 25 100
6 20 80
7 16 64
8 14 56
9 12 48
10 10 40

Renner uit je team staat in de top tien van de leiders, punten en bergtrui. Punten enkel na de laatste etappe.

Voor de beste jongeren en ploeg krijg je achteraf eventueel extra bonuspunten als die in de top 5 eindigen van het beste jongerenklassement en/of ploegenklassement

Positie Punten
1 200
2 150
3 100
4 50
5 25

Voorbeeld mail:

BOOM Lars
ZOETEMELK Joop
GESINK Robert
OOMEN Sam
VAN AERT Wout
VAN EMDEN Jos
KRUIJSWIJK Steven
KUSS Sepp
COLBRELLI Sonny
BEVIN Patrick
HIRSCHI Marc
CHAMPOUSSIN Clément
ULISSI Diego
KÜNG Stefan
GANNA Filippo

POWLESS Neilson (jongere)

Team Jumbo-Visma (team)

Deelnemers

Rahimns ✔️
SvenVDB ✔️
Ismail2000 ✔️
Ab Normaal ✔️
King Kelly ✔️
arjenzvob ✔️
Arry1338 ✔️
Mithrandir ✔️
Maillot à Pois ✔️
Vernis ✔️
Bonorrie ✔️
Bastaix ✔️
sporting63 ✔️
coolletje ✔️
kokkie1975 ✔️
Zwartebroekengeletrui ✔️
Ivo001 ✔️
VincentK ✔️
Jappe666 ✔️
danusz1986 ✔️
Drossard Kudus ✔️
Pirazzi ✔️
Franco Bitossi ✔️
Minipup ✔️
Hofsje ✔️
Xander23 ✔️

1e reserve
unionwagtmans

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

1.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

2.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

3.

Ab Normaal

Fijn dat je het weer organiseert Rahim. Ik heb er weer zin an. 

arjenzvob

Leuk, ik doe mee,.

SvenVDB

Ik bevestig mijn deelname.

Arry1338

Ik doe zeker mee!

Mithrandir

Ik doe graag mee. 

Maillot à Pois

Ik doe graag weer mee

Bonorrie

Ik doe ook graag mee

vernis

Ik doe graag mee

bastaix

Ik ben er graag weer bij

sporting63

Ik doe graag mee.

coolietje

Ik doe ook graag terug mee!

kokkie1975

Doe graag mee.

ZwartebroekengeIetrui

Ik doe graag mee

ivo001

Ik wil graag weer mee spelen

King Kelly

Heel mooi dat dit weer georganiseerd wordt, ik doe graag mee!

 

VincentK

Is er nog plaats? Doe graag weer mee.

jappe666

Doe graag weer mee

danusz1986

Ik doe weer mee)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Er zijn nog 5 vrije plekjes

Drossard Kudus

Ik zou graag nog eens mee doen!

pirazzi

Aanwezig!

« 1 2

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.