Giro 2024 - Bagagedrager Spel

« 1 2 3
Wielervolger

Beste forumleden van Wielerflits,

We spelen het bagagedrager spel inmiddels al enkele jaren en wat mij betreft kan dit spel ook in 2024 niet ontbreken. Tadej Pogacar is de torenhoge favoriet voor deze editie van de Giro maar toch zal iedereen maar 1 keer mogen genieten van de bagagedrager van dit fenomeen. Wie wint het roze, paars en blauw en worden de opvolgers van Ditisdavid, Arry1338 en Mithrandir? We weten het binnen een maandje.

Hoe werkt het spel
– Elke etappe klim je achterop bij een renner
– Je krijgt zowel qua tijd, als qua puntenklassement, als qua bergpunten – exact wat deze renner krijgt in deze etappe
– Je moet elke etappe een andere renner kiezen. Elke renner mag je dus maar 1x gedurende de hele ronde kiezen. Dus als je Peter Sagan in etappe 1 gebruikt, dan kan je hem niet meer gebruiken in een andere etappe.

Elke dag tel ik de tijden op, en de punten op en de bergpunten van die etappe op bij wat je al had over eerdere etappes. En we hebben dus 3 klassementen.

Wie qua tijden wint – wint het roze. En wie qua punten wint, wint het paars. En wie qua bergpunten wint, wint het blauw. Allemaal voor de eer en eeuwige roem.

Reglement
Deadline voor iedere etappe is 1 seconde voor het startschot gegeven wordt. Je kan je renner insturen via e-mail naar [email protected] of via PB op Wielerflits (let op: WF kennende is dit niet zonder risico).

Inzendingen per etappe moeten bevatten:
– deelnemersnaam (zoals hier op het forum gebruikt)
– etappenummer
– voor en achternaam renner voor die etappe

Een inzending per etappe ziet er dan bv. als volgt uit:
Wielervolger
Etappe 1
Chris Froome

LET OP: je hoeft dus steeds maar 1 etappe vooruit te voorspellen. Als je op vakantie gaat of weinig tijd hebt mag je gerust een paar etappes vooruit insturen. Vergeet dus niet om steeds te vermelden over welke etappe het gaat.

– Deelnemers met renners met DNF, DSQ of DNS in de daguitslag krijgen in het spel de tijd van de laatst gekozen renner door de andere spelers + 1 minuut. Dit om de tijdsverschillen wat meer beperkt te houden.
– Inzendingen die te laat zijn of wie niets heeft opgestuurd krijgen de tijd van de laatste renner binnen de tijdslimiet en uiteraard geen punten.
– Je kan nooit meer tijd verliezen dan de allerlaatste renner in de daguitslag.
– Wie tweemaal niets instuurt schrap ik uit het spel.
– Bonificatieseconden onderweg en aan de finish tellen uiteraard ook mee.

Ik probeer steeds na elke etappe de klassementen te updaten. Soms kan dit wat later op de avond zijn maar je hoeft daarop niet te wachten om je renner voor de volgende etappe door te sturen.

We spelen dit spel met maximaal 50 deelnemers. De eerste 50 die zich hieronder aanmelden doen dus mee. Gelieve je enkel aan te melden als je tijd/zin hebt en van plan bent om het spel ook echt uit te spelen.

Veel plezier en succes iedereen!

Erelijst
- Tour 2020: Geel: Erveedeeee Groen: Zwartebroekengeletrui Bollen: Dspiky
- Vuelta 2020: Rood: Erveedeeee Groen: BrackenRidgeCycling Bollen: BigApple
- Giro 2021: Roze: Ezequiel Paars: King Kelly Blauw: Kievit
- Tour 2021: Geel: King Kelly Groen: Sies Bollen: King Kelly
- Vuelta 2021: spel helaas niet doorgegaan
- Giro 2022: Roze: Limal Paars: Bastaix Blauw: Niek-vdv
- Tour 2022: Geel: Xander24 Groen: Ditisdavid Bollen: Kooltje
- Vuelta 2022: Rood: Rabbiej Groen: Koekebakker Bollen: Pirazzi
- Eendagskoersen 2023: Ajvenema
- Giro 2023: Roze: Ditisdavid Paars: Arry1338 Blauw: Mithrandir
- Tour 2023: Geel: Zwartebroekengeletrui Groen: Ab Normaal Bollen: Terrasman
- Vuelta 2023: Rood: JapieJapo Groen: Sies Bollen: MichielCR7
- Eendagskoersen 2024: In progress

Laatst gewijzigd
Rabbiej

We wagen weer een poging!

Wielervolger

Nog enkele zaken uitlichten:

• We spelen met maximaal 50 deelnemers. Ik verwacht niet dat we dat aantal halen en dat iedereen die wil kan meedoen maar gelieve je toch hieronder eerst aan te melden.

• Wie tweemaal niets instuurt schrap ik uit het spel. Wie meedoet en de finish van deze Giro niet haalt sluit ik ook uit van deelname aan de Tour en Vuelta dit jaar.

• Je kan je renner insturen via e-mail naar [email protected] of via PB op Wielerflits (let op: WF kennende is dit niet zonder risico). Voor de deelnemers aan het jaarspel: dit is dus een ander e-mailadres dan het jaarspel georganiseerd door Ceramiche Ariostea.

Laatst gewijzigd
Limal

Ik doe graag mee! Zoals een eeuwig talent dat zijn doorbraakjaar maar niet kan bevestigen probeer ik nogmaals om de klok twee jaar terug te draaien...

bastaix

Ik ben er graag bij

Arry1338

Ik zal ook meedoen!

Drossard Kudus

Kijk mooi! Ik doe ook weer graag mee

Silent Hill

Toppie ! Ik doe graag mee !

ditisdavid

Ik verdedig graag mijn titel!

Ceramiche Ariostea

Laat ik mijn bagagedragercollega maar vergezellen 😀

kokkie1975

present.

BrackenRidgeCycling

count me in

Franco Bitossi

Ja (wel tussentijds op vakantie ....).

Ab Normaal

Hi Wielervolger, fijn dat je weer organiseert. Ik ben op vakantie en weet niet of het mij iedere dag lukt, dus ik sla deze dan liever over om in de Tour er weer bij te zijn. 

ZwartebroekengeIetrui

Ik doe weer mee

Maillot à Pois

ik doe ook weer mee

Bonorrie

Ga ook weer een poging wagen en doe graag mee

 

Minipup

Zet mij er maar bij

SvenVDB

Ik doe opnieuw mee

Pier Tol

Ik doe ook weer mee, leuk!

pirazzi

Ja, doe ook weer mee!

ZwiebeLD

Ik doe graag ook weer mee!

coolietje

Doe ook graag mee!

sporting63

Doe graag terug mee.

Xander24

Woe hoe, ik doe graag weer meer, beloofd een bijzondere editie te worden

 

« 1 2 3

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.