Klimmers Tour De France 2015

« 1 2
Jelle van der Linden

Hallo,

Ik wil graag weten wat jullie van deze lijst met klimmers vinden?
Ik heb nog 2 plekken open. Wie denken jullie dat daar nog bij hoort te staan?
Of wie er misschien uit de lijst moet?
Bij het spel waar ik aan mee doe krijg je punten als een klimmer in de top 10 van de uitslag is geëindigd.
Dus ik heb ook klimmers nodig die misschien door te aavallen in de bergetappes vaak top 10 kunnen rijden

Klimmers:
1. Chris Froome
2.Nairo Quintana
3. Alberto Contador
4. Vincenzo Nibali
5. Thibaut Pinot
6. Romain Bardet
7. Tejay van Garderen
8. Daniel Martin
9. Joaquim Rodriquez
10. Pierre Rolland
11. Andrew Talansky
12. Alejandro Valverde
13. Rafael Majka
14. Wilco Kelderman
15. Bauke Mollema
16. Rui Costa
17. Warren Barguil
18. Jakob Fuglsang
19.
20.
R. Mattias Frank, Arrendondo, Simon Yates, Daniel Navarro, Peraud, Poels, Uran, Roman Kreuziger, Meintjes

Javier

Peraud zou ik er sws bijzetten.

paapke

Arredondo. Die heeft ook laten doorschemeren voor de bollen te willen.

Jelle van der Linden

'@Javier,

Maar Peraud heeft de laatste tijd wel heel weinig laten zien en hij is ook al erg op leeftijd. Dus dat is misschien wel een gok of hij het goed gaat doen dit jaar in de tour

Jelle van der Linden

Van wie verwachten jullie meer van Tinkoff Saxo?
Kreuziger of Majka?
of denken jullie dat hun de hele ronde niet voor hun eigen kans in de aanval mogen gaan en op kop moeten rijden.
Want als Sky op kop rijdt kunnen hun toch mee rijden naar een goede klasseringen.

Laatst gewijzigd
janne6

Ik denk dat je pas met Majka of Kreuziger kan scoren als Contador valt of uit de TDF is om een of andere reden.
Zelf zou ik Peraud kiezen omdat die vorig jaar ook erg sterk reed en ik zou kiezen voor Arredondo of Yates omdat ik van beide wat verwacht.
Al zou ik eerder voor Yates kiezen omdat die een goede vorm laat zien en Arredondo niet (vandaag de rit Zwitersland ).

Jelle van der Linden

Van wie verwacht jullie meer uit dit lijstje: Majka, Frank, Arrendondo, Uran(als hij meedoet aan de tour) of Meintjes

Laatst gewijzigd
janne6

Uhh dat is een lastige dan denk ik toch dat het Arredondo of Meintjes gaat zijn.
Ik denk dat Meintjes niet goed genoeg is voor een top 10 klassering dus zal hij veel in de aanval gaan in Bergetappes en zo toch nog een top 10 klassering kunnen halen in etappes. Arredondo is denk ik de betere maar zijn vorm dat hij nu laat zien is natuurlijk niet goed maar als hij in vorm zal hij zeker een paar top 10 klasseringen halen denk ik.
Frank zou voor mij sowiesio afvallen omdat hij van een minder niveau is.
Uran en Majka zijn risico's omdat ik denk dat Majka pas een kans krijgt als Contador valt etc.
Uran heeft zich voornamelijk op de Giro gericht maar dat ging pas de laatste etappes goed dus als hij mee zou doen ( wat ik niet denk ) zou hij denk ik wel een redelijke goede Tour rijden.
Dus ik zou zeggen dat je zelf een keuze moet maken tussen Arredondo en Meintjes.
Meintjes zullen natuurlijk niet veel mensen invullen dus zo zou je hoog kunnen eindigen als hij het goed zou doen maar ook natuurlijk laag ;d.
Er is hier weinig zekerheid in maar ik zou dan toch gaan voor Meintjes als gokje.

Jelle van der Linden

'@janne6,

Bedankt voor je mening!
Maar wat je zegt over Frank is niet waar.
Frank is zeker niet van een lager niveau als Meintjes of Arredondo.
Als je kijkt naar wat Frank vorig jaar heeft gepresteerd (2 Tour de Suisse, 4 Ronde van Romandie, 2 Criterium Internationaal)
En hij is dit jaar ook al 12 geworden in de Ronde van Romandie.

Noud89

Ik zou voor Simon Yates gaan en de nummer 2 van Sky (Thomas, Porte)

janne6

Ik zeg niet dat Frank een slechte renner is maar ik vind Frank wel van een minder niveau dan de renners waaruit ik een keuze maakte want die hebben toch betere prestaties laten zien dan Frank.
Op Meintjes na maar Meintjes is een groot talent die toch in de Dauphine heeft laten zien met de toppers mee te kunnen en 2 jaar geleden 2e werd op het WK bij de beloften.

Jelle van der Linden

Ik twijfel nog alleen over fuglsang.
Hij heeft dit jaar al veel goede resultaten laten zien.
Maar hij mag denk ik niet voor zijn eigen kans gaan met nibali in hun team.
Maar kan hij misschien wel door bij nibali te rijden veel top 10 klasseringen binnenhalen (want je weet het nooit bij Astana)

paapke

Frank is ook niet echt fit toch. Fuglsang leek me tot vandaag in erg goede vorm, en ik ben er nog niet uit of hij het vandaag gewoon lekker heeft laten lopen.

Jelle van der Linden

'@paapke,

Hoe weet jij dat Frank niet fit is?

paapke

Althans, was hij in de Dauphiné niet afgestapt vanwege een voorhoofdholteontsteking? Niet echt ideaal. Ik weet niet of dat veel invloed gaat hebben op zijn Tour.

Jelle van der Linden

'@paapke,

Hier staat iets over Frank.
Maar ik kan niet lezen wat er precies staat (want de vertaler vertaalt het heel slecht)
http://www.nzz.ch/sport/weiterer-sport/mathias-frank-ich-bin-frustriert-1.18562127
Weet iemand misschien wat er ong. staat en of het invloed gaat hebben op zijn Tour de France deelname?

Laatst gewijzigd
theoliefhebber

kruyswijk misschien?

Jelle van der Linden

'@theoliefhebber,

Zou kunnen maar je weet niet zeker of hij nog wel die goede vorm heeft.
Dus dat is een gok

paapke

'@ Jelle

Er staat dat ie een voorhoofdholteontstekiong had waardoor ie moest opgeven in de Dauphiné. Hij vindt het heel vervelend zodat hij nu niet de Tour-etappes kon verkennen. Je kan er echter niets aan doen, want ziek is ziek.

Verder staat er weinig in over hoe het nu verder zal gaan tot de Tour.

Jelle van der Linden

'@paapke,

Maar vanaf de Dauphine tot de tour zitten nog ongeveer 3 weken tussen.
Ik weet niet hoelang je daar last van kan hebben. Maar het kan dat het met de tour weer over is.
Al is het niet fijn om zo aan de Tour te beginnen. (met een slechte periode vlak voor de Tour)

paapke

Klopt hoor, het is nog lang naar de Tour, maar ik vind het nooit echt een goede voorbode. (alhoewel dat bij Aru ook niet echt veel uitmaakte :P )

Jelle van der Linden

Het is ook zonde als je hem dalijk hebt bij Scorito of een ander wielerspel en hij geeft na een paar dagen al op.

Gewoon even afwachten wat de komende week(weken) het wielernieuws van de definitieve teams aangeeft en dan maar een keuze maken.

erick

Kadri gaat ieder jaar voor ritwinst in de Tour.

Matti

Frank lijkt me wel het meest constant van de renners die jij noemt. Inderdaad afwachten of hij fit wordt..

Peraud vind ik heel lastig te peilen

ZwartebroekengeIetrui

Peraud rijdt net zo als vorig jaar.
http://www.procyclingstats.com/rider.php?id=140629&season=2014
Maar of zijn tour goed wordt is gokken.

« 1 2

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.