Bespreek hier de ZLM-Tour en het Critérium du Dauhpiné (zaterdag 8 juni)

Gesloten
Avatar of
Redactie WielerFlits
admin

Er is vandaag wederom veel koers te volgen. Bespreek onderstaande koersen in dit topic!

ZLM-Tour
De derde etappe start en finisht, net als vorig jaar, in Roosendaal. De lus ten noorden van de stad is ditmaal weggelaten, in plaats daarvan wordt de westelijke ronde tweemaal gereden. Dat betekent tweemaal over de Oesterdam én tweemaal over de Hogerwaardweg, een kasseistrook van 2,2 kilometer. Ook zijn er in de buurt van Woensdrecht nog wat korte hellingen. De uiteindelijk finish is na 196,7 kilometer.

Start: 11.45 uur
Finish: tussen 16.00 en 16.20 uur

Critérium du Dauphiné
De voorlaatste etappe in het Critérium du Dauphiné telt 155 kilometer en kent een primeur. De slotklim is namelijk nog nooit onderdeel geweest van een profkoers. De stijgende weg naar Samoëns 1600 is lood-, maar dan ook loodzwaar. Tien kilometer klimmen aan 9,3%: het is zelfs voor de klimgeiten een pittige opdracht. 

Start: 10.30 uur
Finish: tussen 14.35 en 15.05 uur

Dwars door het Hageland
Aarschot-Diest is nu al enkele jaren het traject van Dwars door het Hageland, en dat is dit jaar niet anders. Qua afstand is er de afgelopen jaren wel een trend ingezet. Waar het parcours tot en met 2019 quasi altijd de 200-kilometergrens overschreed, moeten de renners het nu nog met slechts 177 kilometer doen. Exact dezelfde afstand, over exact hetzelfde parcours als vorig jaar.

Start: 13.05 uur
Finish: tussen 17.05 en 17.45 uur

Verder wordt er ook bij de vrouwen gekoerst. Dat doen zij in de Ronde van Catalonië (met de finish tussen 13.50 en 14.10 uur), in de Tour of Britian (met de finish tussen 15.10 en 15.30 uur) en in Dwars door het Hageland (met de finish tussen 13.50 en 14.10).

 

Wheely

Wederom!

kraamhol

Jammer! Dit zware weekend dauphiné had wel een liveblog verdiend.

Jean Dumas

Dan ga ik nog wat werken aan mijn Tourvorm. Er moet nog een kilootje of anderhalf bij.

Wijsgeer

Ik heb net op de pot gezeten... in 5 minuten weer op mijn Tourgewicht.

kraamhol

rem zat gister aardig in het rood, scheelt toch weer een paar grammekes.

JumbowintdeTour

Jorgenson ging nog goed mee.

KennyvanHummel

Jorgenson erg sterk inderdaad.

Ben benieuwd hoe goed roglic in de tour is. 

Wijsgeer

Is weer erg druk hier vandaag op het volgforum... tijd voor de terugkeer van de chat. #Freelechat!!

Mukkes

Weet iemand met welke bandendikte ze Dwars door het Hageland rijden? 30mm, 32mm? Misschien dat het ergens op een social media kanaal van een team is benoemd. Elk team rijdt wel met hun reguliere wegfiets zo te zien en die gaan vast tot 33mm qua ruimte.

Jean Dumas

In de Strade reed Pogi met 28

Laatst gewijzigd

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.