Antwoord NOC*NSF mail Verbruggen

Poeksel

Op 8 mei stuurde ik deze mail aan het NOC*NSF:

"Zoals u weet is Hein Verbruggen, erelid van het NOC*NSF, in opspraak. De Heer Cookson (voorzitter UCI) heeft hem opgeroepen af te zien van zijn erevoorzitterschap van het UCI. De meningen over zijn functioneren bij het UCI zijn verdeeld: zelf vindt hij dat hij erevoorzitter kan blijven en alle aantijgingen schandalig. De rest van de wereld is het eens met de heer Cookson (of in ieder geval 100% van de mensen die de moeite neemt zijn of haar mening over Verbruggen te delen op internet).

Mijn vraag: heeft u kennis genomen van de breed gedragen negatieve mening over Hein Verbruggen? En is het erelidmaatschap van Verbruggen bij de NOC*NSF ook een punt ter discussie?"

Ook een aantal andere Wielerflitsers hadden deze of een vergelijkbare mail gestuurd. Ik moest het antwoord uit de woordvoerder trekken, dat kwam vandaag eigenlijk:

"Het is vooral aan de UCI zelf, en met name aan hun leden, om te beoordelen of Hein Verbruggen fouten heeft gemaakt en zo ja, op welke wijze zij daar mee om zouden willen gaan. NOC*NSF vertrouwt op de verdere gang van zaken binnen deze internationale sportbond. "

Oftewel, rot op met je gezeur. Nouja, ik heb mijn best gedaan.

Klootje Kriekeljon

Jammer maar helaas, maar het was ook al tegen beter weten in toch? Ik heb trouwens geen antwoord gehad op dezelfde mail. Begrijp ik uit je woorden dat je zelf nog een keer contact opgenomen hebt?

Bobo's dekken bobo's. En dat wereldje is echt heel veel kleiner dan de meeste mensen zich beseffen. Ik ben jaren privéchauffeur geweest en mijn ogen zijn meer dan geopend in die jaren.

pirazzi

Toch leuk dat je binnen twee maanden antwoord hebt gekregen. Die formulering over de verdeelde meningen doet mij aan de strip Asterix denken: "Assurancetourix is de bard ofwel de dorpszanger. De meningen over hem zijn verdeeld. Hijzelf vindt dat hij geniaal is, de rest van het dorp vindt dat niet. Als hij zijn mond houdt, wordt hij zeer gewaardeerd."

Klootje Kriekeljon

Pirazzi :D +1

een klein Hollandertje bleef dapper weerstand bieden aan de overheersers van de UCI.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Gebeld en daarna nog drie mails gestuurd, klootje! Ik denk dat de woordvoerder (Geert Slot) het maar vervelend vond dat hij er mee lastiggevallen werd.

En het is een tijd geleden dat ik Asterix las, maar misschien had ik die formulering wel onbewust onthouden :)

(als ik de mail nu zou sturen zou ik Verbruggen trouwens de Blatter van het wielrennen noemen)

Klootje Kriekeljon

Haha goed bezig, maar je kunt als individu moeilijk een vuist maken he.

Het is geen toeval dat vrijwel alle grote sporttoernooien in 'boevenstaten' waar de miljoenen zijn gehouden worden. Kan echt geen toeval zijn, en voor mij een groot teken dat de top van de meeste sportbonden zo corrupt als wat zijn. IOC idem.

Geweldige naam voor een persvoorlichter ook, Geert 'ik gooi hem op het' Slot.

Laatst gewijzigd
iLLan

Goed bezig geweest. Ik heb het eerdere deel gemist, maar wel goed om zelf een geluid te laten horen. Wellicht dat ik naar aanleiding van dit bericht ook nog maar een mail stuur.

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.