Afvalkoers Giro 2025

1 2 ... 9 10 11 12 »
Honger Klop

Ongelooflijk. Scaroni red de meubels voor mij. Maar ik ben benieuwd hoe ik de komende twee dagen zonder Ayuso door kom. Hopen op een wederopstanding van Tiberi of een vrije rol voor Caruso.

Laatst gewijzigd
Vergane Glorie

Gaat nou Pellizari mij een volgende ronde kosten....:( gee een plekje achter Rubio nu..anders nooit gebeurd 

Rawolf

Nicolas Prodhomme is de naam, die team Rawolf een etappe verder fietst

JapieJapo

In de post hierboven is het al te lezen, Rawolf is inderdaad door naar de laatste 5 door Prodhomme. Die ene renner die precies in de etappe dat je andere 11 renners het laten afweten flink scoort, dat zijn de mooiste keuzes. Maar is dit ook genoeg voor de dagwinst? Nee, we hebben afgelopen dinsdag en woensdag al mogen meemaken dat Jappe de meeste punten in de bergetappes haalt en dat door zijn fenomenale keuze voor Carapaz.

Dan naar de mensen met wat minder goede keuzes, althans.... Tiberi moest lossen bij dagwinnaar Prodhomme maar kon zich wel handhaven in de favorieten om te werken voor Caruso. Tiberi en Caruso samen met Gee halen voor Honger Klop, Vergane Glorie en Oli4G genoeg punten om erin te blijven.

Aangezien we met 7 vanmorgen zijn gestart is het nu bekend wie er moeten afvallen vandaag. Ten eerste Limal, die al blij mocht zijn dat hij gisteren kon overleven. Door de punten van Tiberi heeft hij aan alleen Caruso en Gee niet genoeg. Helemaal triest onderaan eindigt jullie vervangende organisator JapieJapo. Nu kan ik een heel verhaal gaan schrijven over slechte keuzes etc. maar ik heb wel met hem te doen. Hij is naast Ayuso ook Ciccone onderweg kwijtgeraakt en dan toch nog 3 renners in de punten hebben met Rubio, Gee en Storer. Maar geen Caruso dus, vooruit dat is dan toch niet zo'n goede keuze gebleken (achteraf).

Jappe zie ik morgen met Carapaz makkelijk de zondag halen, maar wie o wie zijn de 2 anderen die met hem meegaan naar Rome?

Uitslag etappe 19:

Rit 19 Team Score CQ
1 jappe666 820 6.701
2 Rawolf 750 6.745
3 Honger Klop 560 6.702
4 Vergane Glorie 560 6.728
5 oli4g 560 6.793
6 Limal 420 6.404
7 Japie Japo 290 6.765

Team Limal:

PEDERSEN Mads 1.496
AYUSO PESQUERA Juan 1.276
GEE Derek 598
CICCONE Giulio 555
ARENSMAN Thymen 537
BENNETT Sam 534
VINE Jay 464
SCARONI Christian 315
LONARDI Giovanni 221
FIORELLI Filippo 163
FRIGO Marco 125
CARUSO Damiano 120
  6.404

Team JapieJapo:

PEDERSEN Mads 1.496
GROVES Kaden 645
STORER Michael 624
GEE Derek 598
CICCONE Giulio 555
RUBIO REYES Einer Augusto 448
SCARONI Christian 315
MOSCHETTI Matteo 251
LONARDI Giovanni 221
BARRENETXEA GOLZARRI Jon 173
FIORELLI Filippo 163
  6.765

Honger Klop

Nooit gedacht dat ik zo ver zou komen. Meteen afkloppen. Ik wil niets jinxen.

Wel even een erratum: Honger Klop had geen trek in veel cq punten. Het juiste aantal is 6394. En gezien de gelijke stand in dagpunten kan dat morgen nog wel eens doorslaggevend worden.

Laatst gewijzigd
Vergane Glorie

Gewoon toch bij de laatste 5 en ook wel kans op een finaleplaats.

Wel is Jappe de gedoodverfde winnaar..beste klimploeg en de beste sprintploeg over...maar dit koester ik al en hoop vooral dat onze Fransman morgen nog dronken is en/of dat Carapaz een zware inzinking heeft (wat ik hem niet gun)

oli4g

Scenario's zijn vrij duidelijk voor morgen. Ofwel heeft Tiberi een super dag, en liggen Jappe en Rawolf eruit (kleine kans), ofwel volgen we de score van vandaag en liggen Vergane Glorie en ikzelf er uit (waarschijnlijk). Voor honger klop is er alvast een plekje in de finale gereserveerd.

Limal

Een mooie zesde plaats, daar heb ik volledig vrede mee. Bedankt aan de organisatie en veel succes aan de overblijvers!!

JapieJapo

Tiberi nu al aan de staart van de groep. Gaat het verschil dus niet maken vandaag waarschijnlijk.

JapieJapo

Wat een etappe!! Ik gaf vanmorgen geen cent meer voor de kansen van Simon Yates maar wat heeft die man de klim van de Finestre goed ingedeeld. De twee kemphanen del Toro en Carapaz waren vooral met elkaar bezig en moesten uiteindelijk genoegen nemen met de 2de en 3de plek. De een keek nog bozer dan de andere...

In de afvalkoers zullen de nummers 2 en 3 niet boos kijken maar juist blij zijn met het behalen van de finale dag. Dit alles uiteraard achter onze bergkoning van de afgelopen week: Jappe666. Het verschil met de nummer 2 is veel minder groot doordat Carapaz slecht 13de wordt. Gefeliciteerd met het behalen van de finale, is jouw sprintploeg wel goed genoeg met al die klimmers erin???

De blije nummer 2 van vandaag is Oli4G!! Jaja en dat natuurlijk door de 15de plek van Wout van Aert. Samen met Gee en Caruso goed voor genoeg puntjes voor ticket nr2, ook jij gefeliciteerd als mag je vrezen voor weinig punten voor Wout als ze gaan sprinten met Kooij..

En dan wie o wie is diegene die het laatste velbegeerde plekje op de laatste dag mag innemen? Rawolf is het in ieder geval niet want hij mist de must haves Gee en Caruso. Dan is het knap dat je nog zover bent gekomen en de late uitval van Poole bracht je nog best dichtbij. Helaas voor jou haalde Rubio vandaag niet de top20. Toch is 5de een zeer knappe prestatie!

En ik zei het al de must haves Gee en Caruso halen samen 180 punten en dat is genoeg voor de laatste finaleplaats. Vergane Glorie en Honger Klop halen beiden dit puntenaantal. Honger Klop heeft terecht aangegeven dat hij helemaal niet zoveel CQ punten heeft gebruikt. Op CQ naar de finale dus, gefeliciteerd! En Vergane Glorie doet een del Torootje: helaas op de valreep mag het niet zo zijn, maar toch een mooie Giro gereden. Jou tijd komt nog wel.

Uitslag etappe 20:

Rit 20 Team Score CQ
1 jappe666 250 6.701
2 oli4g 230 6.793
3 Honger Klop 180 6.394
4 Vergane Glorie 180 6.728
5 Rawolf 160 6.745

Team Vergane Glorie:

PEDERSEN Mads 1.496
TIBERI Antonio 778
GROVES Kaden 645
GEE Derek 598
VINE Jay 464
HERMANS Quinten 338
SCARONI Christian 315
STEINHAUSER Georg 284
MOSCHETTI Matteo 251
FIORELLI Filippo 163
CARUSO Damiano 120
  6.728

Team Rawolf:

PEDERSEN Mads 1.496
GROVES Kaden 645
POOLE Max 603
CICCONE Giulio 555
TARLING Joshua 484
RUBIO REYES Einer Augusto 448
MAGNIER Paul 405
SCARONI Christian 315
GOVEKAR Matevz 209
PRODHOMME Nicolas 184
FRIGO Marco 125
  6.745

Rawolf

Toen Poole, Prodhomme, Frigo en Scaroni alle 4 niet in de vroege vlucht zaten vreesde ik er al een beetje voor. 

Had een mooi 12tal, maar viel net verkeerd vandaag.

jappe666

oli4g Renner CQ
Renner 1 VAN AERT Wout 1.259
Renner 2 TIBERI Antonio 778
Renner 3 KANTER Max 301
Renner 4 LONARDI Giovanni 221
Renner 5 FIORELLI Filippo 163
Totaal   6.793

Honger Klop Renner CQ
Renner 1 PIDCOCK Thomas 996
Renner 2 TIBERI Antonio 778
Renner 3 BENNETT Sam 534
Renner 4 SCARONI Christian 315
Renner 5 FIORELLI Filippo 163
Renner 6 FRIGO Marco 125
Totaal   6.394

jappe666 Renner CQ
Renner 1 PEDERSEN Mads 1.496
Renner 2 CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio 1.055
Renner 3 ARENSMAN Thymen 537
Renner 4 SCARONI Christian 315
Renner 5 LONARDI Giovanni 221
Renner 6 FRIGO Marco 125
Renner 7 SVESTAD-BAARDSENG Embret 62

Groves, Moschetti, Gee en Caruso hebben we alle 3, dus die heb ik weggelaten.

oli4g

Bizar koersverloop en bizar dat ik in de finale zit. Morgen kan alle kanten op denk ik, succes alvast!

Vergane Glorie

Jammer dat de geweldige prestatie van Wout me de finale heeft gekost, maar daar was ik toch wel behoorlijk kansloos geweest!;) en door deze Wout eruit, enfin...dat kan!;)

succes aan de finalisten en dank voor de (twee) organisatoren. Niet alleen het feit dat jullie dit doen, maar ook de leuke verhaaltjes maken dat dit een heel leuk spel is!

tot in de Tour!;)

Laatst gewijzigd
1 2 ... 9 10 11 12 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.