De Franstalige liedjes uit mijn spotify lijstjes:
Ca Plane pour moi :)
Manau - Tribu de Dana
Indila - Derniere Danse
Niet Frans, wel Franstalig (uit Canada)
Coeur de Pirate - Les Amours Devouees
44 reacties en Brel is nog niet genoemd....? C'est curieux. Om niet te zeggen: scandaleux! Of rekenen jullie Franstalige Belgen niet mee?
Brel is misschien niet de allergrootste tekstschrijver van de klassieke chansonniers (Brassens en Ferré sla ik hoger aan), niet de grootste dichter (ik geef de voorkeur aan Barbara) en zeker niet de grootste humorist (Gainsbourg wint het op dat punt), maar hij combineert al deze talenten en voegt daar een overgave en beleving aan toe die ik ook buiten het Franse taalgebied maar bij heel weinig zangers heb gezien. Vooral zijn laatste album, gezongen met slechts één long en de kanker al diep in zijn lijf, vind ik om te janken zo mooi.
Vroeger had je The Beatles, David Bowie, diverse motownartiesten etc die hun hits in het Frans opnamen. Maar dat gebeurt nog steeds wel eens!
Robbie Williams - L'Amour Supreme
Chumbawamba - Tubthumping (best raar in het Frans)
Simple Plan ft Sean Paul - Summer paradise
Timbaland - The way I are (alleen refrein in het Frans)
M 83 - Don't save us from the flames
Mort Schuman - Le lac majeur
En muziek van JM Jarre. De albums oxygene en equinoxe werden ook op radio Tour regelmatig gedraaid eind jaren '70, beginjaren '80. Dan 'verstopte' ik me ergens in huis met een boek (kameleon of een strip, ik was 10-14) en een radiootje op batterijen dat afgestemd was op de Tour en als ik nu JM Jarre hoor moet ik daar uiteraard weer aan denken :-)
Hoe kan ik hier een youtube link plaatsen. Ben een half uur aan het plakken en knippen geweest, maar 0 resultaat.. Grr
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.