WIELERFLITS GRANDTOURSPEL: Tour de France 2025

1 2 3 »
VincentK
Rahim Vlasblom
Ik heb wat meer tijd over dan ik van te voren had verwacht... dus deze 5 mogen nog hun team inlevere...

En we leveren ons ploegje allemaal in zoals het hoort (gemakkelijk copy/paste), hoop ik :)

fijn dat je het weer organiseert!

Rahim Vlasblom
admin

@VincentK het overgrote deel heeft inderdaad hun team op de juiste manier ingeleverd. Dat heeft mij inderdaad veel tijd gescheeld. Dank daarvoor

ivo001

Team alsnog ingestuurd!

pirazzi

Mooi dan zijn we compleet!

Rahim Vlasblom
admin

Ik heb Bastaix nog tot 20:00 gegeven om zijn laatste renner door te geven, hij had er een dubbel. Om 20:00 maak ik de teams hier bekend.

Rahim Vlasblom
admin

De teams zijn bekend en er zijn wel een paar leuke statistieken die we daaruit kunnen halen. In totaal is ervoor 60 renners gekozen, dat is ongeveer een derde van het peloton. Een vrij normaal aantal bij dit spel en in dat opzicht geen bijzonder statistiekje. Het eerste opvallende is dat er geen 1 renner door iedereen is gekozen. Pogacar komt het dichtstbij, 1 deelnemer heeft hem buiten zijn rijtje gelaten. Daarachter hebben we Evenepoel en Vingegaard die door 2 deelnemers thuisgelaten zijn. De 2 andere renners die meer dan 20x zijn gekozen zijn MvdP en Jasper Philipsen. 

Dan hebben we 10 renners die 10+ keer gekozen zijn. Waaronder grote namen als Almeida, van Aert, Merlier en Roglic. Ook jongelingen Skjelmose en Lipowitz zijn meer dan 10x gekozen. Lipowitz en naast Evenepoel de enige renner die gekozen is voor het jongerenklassement. Er zijn ook maar 2 ploegen gekozen voor het ploegenklassement: UAE en Visma|LeaseaBike.

Daarmee zijn er dus 46 renners die minder dan 10 gekozen zijn. Dat is best opvallend omdat ik een beetje vreede voor veel gelijkogende ploegen. Daarmee is er een grote kans dat we toch een paar opvallende uitslagen krijgen. Als we kijken naar de verrassende namen dan zien we oa Ben O'Connor die maar 1x gekozen is, net zoals bv Arensman, de Lie en Hirschi. Verder zien we Ben Healy (4x) en bv talent Axel Laurance die ook maar 2x is gekozen. De meest opvallende naam is wellicht Julian Alaphilippe, die in de ronde van Zwitserland liet zien in een goede vorm te zijn, hij is maar 3x in een team opgenomen.

De volledige lijst staat op de eerste pagina.

JapieJapo

Rahim bedankt voor het organiseren en het al bekend maken van de teams.

Ik heb de de 9 meest gekozen renners plus Lipo (11x), Vauquelin (8x), Onley (7x), Jeanniere (6x), Tronchon (3x) en Healy (2x). 

Healy kan dus wel wat opleveren. Het maakt voor de bonuspunten toch heel wat uit of een renner 3x of 2x is gekozen. De eerste etappe kun je natuurlijk heel wat punten halen omdat je ook met de klassementen kan scoren. Dus diegene met een extra sprintertje kunnen een mooi gat slaan met bijvoorbeeld de maar 1x gekozen Bauhaus. 

Arry1338

In een normaal spel zou het een slecht signaal zijn dat mijn team afwijkt, maar hier met die bonuspunten ben ik best tevreden. Ik heb de Lie en van Eetvelt als enige, Baudin is slechts met 1 ander gedeeld en zowel Mas als Alaphilippe met 2 anderen. Dan is Groenewegen 4 keer gekozen en Onley 7 keer. Daar kunnen met wat geluk een heleboel punten uit rollen. Ik bezit daarnaast de top 5 gekozen renners en heb bewust wat minder sprinters gekozen aangezien die niet zoveel kansen krijgen dit jaar. Ik mis dan ook Merlier, Milan, Girmay en Meeus. Met van Aert, Jorgenson en Skjelmose vervolledig ik mijn team. Let's go!

ivo001

Ik heb een erg mainstream team ingeleverd.

Uit de top 15 mis ik alleen Girmay, en mijn laagste renner staat gedeeld 16e, Lenny Martinez 😅

pirazzi

Eerste uitvaller is F. Ganna, 7x gekozen.

Rahim Vlasblom
admin

De eerste etappe is alweer achter de rug, het was een zenuwachtige rit en het werd uiteindelijk dan ook geen massasprint. Veel klassementsrenners kijken al tegen een serieuze achterstand aan. De etappe werd gewonnen door Jasper Philipsen en Pogacar, Vingegaard, Jorgenson en Mas deden goede zaken voor het AK. 

Het is Arvidd die vandaag de dagzege pakt in ons spel. Al heeft hij dan geen Philipsen in zijn team opgenomen, hij doet vooral goede zaken met Girmay en Søren Wærenskjold. Mee op het podium gaan Ismail, Pirazzi, Tiskuurs, Vernis en VincentK. Het is een slechte dag voor Unionwagtmans, Bastaix en BlingSagan.

De volledige tussenstand staat op de 1e pagina.

pirazzi

Foutje in het klassement met arjenzvob op 1? Dat zal de alfabetische volgorde zijn.

aangepast... bedankt

Laatst gewijzigd
1 2 3 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.