Hallo,
Door een café in mijn dorp wordt ook een tourspel georganiseerd, de inleg is €10, en de 1e plaats levert €450 op :)
Voor dit spel mag ik 15 renners selecteren, de regels zijn hier te lezen:
http://imgur.com/F9ApUri
Ik had zelf dit lijstje gemaakt: (geupdate 29-6 14:13)
1 Greipel
2 Cavendish
3 Degenkolb
4 Kristoff
5 Sagan
6 Matthews
7 Bardet
8 D Martin
9 Pinot
10 Quintana
11 Froome
12 Nibali
13 Contador
14 Valverde
15 Rodriguez
Iemand suggesties wat ik beter zou kunnen veranderen?
Overigens doe ik met een gelijkwaardige poule mee (lijst van 15 renners).
Zit er aan te denken om daar bijvoorbeeld geen een sprinter mee te nemen voor de vlakke etappes (die er hooguit 4 zijn).
Kristoff en Sagan is een zekerheid.
Maar Cavendish, Bouhanni, Coquard... Ik denk dat ik voor de alternatieven ga zoals Degenkolb en Matthews (en eventueel Greipel) en daarnaast de renners die zowel de kasseienrit, muur van hoei en het hooggebergte goed aankunnen (Dan Martin, Rodriguez, Valverde, Majka)
De poule waar ik aan mee doe geeft ook redelijk wat punten voor het eindklassement, de bergtrui en de groene trui.
Cavendish en Bouhanni zullen wel 1 of 2 ritten pakken maar zie ze ook niet voor de groene trui als topfavoriet.
Om die reden denk ik er aan deze 2 weg te laten en daarvoor de aanvallers te kiezen.
PS. Alaphilippe rijdt geen tour.
Ik heb ook een soortgelijk punten met gelijke puntendeling,
Welk rijtje vinden jullie het beste?
1
Quintana
Froome
Contador
Nibali
Kristoff
Sagan
Matthews
Degenkolb
Cavendish
D. Martin
Sam Bennet
Pinot
G. Van Avermaet
Meintjes
Bardet
2
Quintana
Froome
Contador
Nibali
Kristoff
Sagan
Matthews
Degenkolb
Cavendish
D. Martin
Rui Costa
Pinot
Valverde
Keldermann
G. Van Avermaet
3
Quintana
Froome
Contador
Nibali
Kristoff
Sagan
Matthews
Degenkolb
Cavendish
D. Martin
Greipel
Valverde
Pinot
Mollema
Van Garderen
Wij mogen 20 renners + 5 reserve kiezen.
Regels: Met uw twintig renners kunt u elke etappe punten scoren, alleen de ploegentijdrit telt niet mee. Wordt één van uw renners ritwinnaar, dan krijgt u daarvoor 30 punten. Wordt een renner tweede, dan krijgt u daarvoor 26 punten en zo gaat dat naar beneden volgens de sleutel: 30 - 26 - 22 - 19 - 17 - 15 - 14 -13 - 12 - 11 - 10 - 9 - 8 - 7 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1
Bonus van tien punten voor de geletruidrager na iedere etappe.
Met het eindklassement van de Tour zijn punten te verdienen; tweemaal het aantal dat voor een etappe geldt.
U moet tevens voorspellen welke renner de gele (winnaar algemeen klassement), de groene (sprintklassement) en de bolletjestrui (bergklassement) wint. Elke juist voorspelde winnaar levert 50 punten op.
Mijn 20 renners (reserves nog niet geselecteerd):
Alberto Contador
Nairo Quintana
Chris Froome
Vincenzo Nibali
Peter Sagan
Alexander Kristoff
André Greipel
Tony Martin
Romain Bardet
Alejandro Valverde
Mark Cavendish
Michael Matthews
Michal Kwiatkowski
Joquim Rodriguez
Tejay van Garderen
Thibaut Pinot
Rafal Majka
Bryan Coquard
Julián Arredondo
Bauke Mollema
Opties voor reserve of vervanging van bovenstaande:
Tim Wellens
Mark Renshaw
Tony Gallopin
Tom Dumoulin
John Degenkolb
Richie Porte
Julián Arredondo
Haimer Zubeldia
Wilco Kelderman
Leopold König
Daniel Oss
José Joaquín Rojas
Ramunas Navardauskas
Hoe denken jullie hier over?
Molliemol
Ik zou zeker Degenkolb er tussen plaatsen.
Daarnaast verwacht ik weinig van Mollema en Kwiatkowski. Ik sluit niet uit dat laatstgenoemde voor een ritzege kan gaan maar er zijn denk ik betere alternatieven die kort komen op de etappes zoals Hoei en in de bergen ook meer punten halen. Ik denk daarbij zelf aan Daniel Martin of Fuglsang.
Heb ook zware twijfels over van Garderen maar in een team van 20 denk ik wel de moeite waard.
Voor een poule met 15 renners zit ik momenteel op onderstaand (punten voor ritzeges maar ook voor eindklassement). Maar zou daar liefst Cavendish nog vervangen door een aardige aanvaller met potentie op verrassing (gezien het minimale vlakke aankomsten.
Succes!
1. Quintana
2. Froome
3. Contador
4. Nibali
5. Pinot
6. Bardet
7. Majka
8. Rodriguez
9. Dan Martin
10. Valverde
11. Sagan
12. Matthews
13. Degenkolb
14. Kristoff
15. Cavendish
Daniel Martin ben ik met je eens dat hij er bij in moet.
Mollema denk ik dat menig mens zich op verkijkt, Tirreno-Adriatico en ronde van Zwitserland zeer sterk.
Daarbij denk ik dat hij nu een veel beter team om zich heen heeft dan met Belkin de tour van 2014.
Hoe denken jullie over Tom Dumoulin en Julián Arredondo in mijn team?
Ook zit ik te twijfelen over van Garderen, maar als ik kijk naar vorige jaar toch 7 etappes top 10 gereden.
Ik heb nu het volgende:
Alberto Contador
Nairo Quintana
Chris Froome
Vincenzo Nibali
Peter Sagan
Alexander Kristoff
André Greipel
Tony Martin
Romain Bardet
Alejandro Valverde
Mark Cavendish
Michael Matthews
John Degenkolb
Joquim Rodriguez
Tejay van Garderen
Thibaut Pinot
Rafal Majka
Bryan Coquard
Jakob Fuglsang
Bauke Mollema
Ik heb inmiddels voor het derde jaar een eigen tourspel georganiseerd. Ruim 40 deelnemers, erg tevreden mee. 20 renners selecteren, that's all... blijft toch altijd weer lastig.. Bij iedere naam die je niet hebt geselecteerd ga je weer twijfelen. Knopen doorhakken is inderdaad het beste advies.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.