Tour de France: Zweeler Budget 25 euro

« 1 2
ttteun

U heeft een budget van 250 miljoen euro om een team van 20 renners bijeen te kopen, waarvan u denkt dat ze de meeste punten halen in het Tour de France (budget) Spel 2015. Wie speelt er dit jaar mee met het budgetspel?

Tips? Koopjes? Welke renner kiezen jullie dit jaar wel en welke renner niet?

Timber

Ik speel mee. Deze is leuker dan het standaard spel van Zweeler waar je 25 renners kiest, daar kiest toch iedereen dezelfde.

In dit budgetspel moet je tenminste echt puzzelen.

ttteun

Ja, precies! Al een team weten samen te stellen?

Dit jaar lijkt het lastiger om de koopjes te vinden. Wat denk je van Nerz (3mln), Nieve (3.5mln) en Sepulveda(4.5 mln)?

Timber

Ja, heb mijn ploeg al staan. Nerz en Sepulveda zijn de 'koopjes'. Nieve heeft al een Giro gereden toch?

ttteun

Ja dat klopt, verwacht op zich wel een paar top 10/20 noteringen van nieve. Reed ook sterk in de ronde van slovenie.

Hoe is jouw verdeling in jouw ploeg? Ik zit nu op 5 sprinters, 3 puncheurs, 1 tijdrijder en 11 klimmers/klassement.

Timber

Dit maakt het makkelijker denk ik, heb nu dit dus staan. Mede door Nibali en Quintana al een hap van het budget af en dat merk ik wel aan de onderkant van mn ploeg.

1 [Colombia] Quintana, Nairo (37.5 mln.)
2 [Italië] Nibali, Vincenzo (30.8 mln.)
3 [Slowakije] Sagan, Peter (21.8 mln.)
4 [Polen] Kwiatkowski, Michal (20.4 mln.)
5 [Noorwegen] Kristoff, Alexander (18.9 mln.)
6 [Frankrijk] Bardet, Romain (18 mln.)
7 [Polen] Majka, Rafal (14.6 mln.)
8 [Duitsland] Degenkolb, John (12.2 mln.)
9 [Verenigd Koninkrijk] Cavendish, Mark (11.9 mln.)
10 [Verenigd Koninkrijk] Yates, Simon (10.8 mln.)
11 [Australië] Matthews, Michael (10.5 mln.)
12 [België] Avermaet, Greg Van (9.2 mln.)
13 [Frankrijk] Coquard, Bryan (8.3 mln.)
14 [Zuid-Afrika] Meintjes, Louis (7.2 mln.)
15 [België] Wellens, Tim (5.9 mln.)
16 [Frankrijk] Vuillermoz, Alexis (4.7 mln.)
17 [Duitsland] Nerz, Dominik (3 mln.)
18 [Italië] Scarponi, Michele (2.1 mln.)
19 [Zuid-Afrika] Janse van Rensburg, Jacques (1 mln.)
20 [Eritrea] Teklehaimanot, Daniel (1 mln.)

LyndaLid

Ik vind deze juist veel minder leuk, hier moet je namelijk veel meer gokken. Als er 1 weg valt ben je klaar, dus de geluksfactor is veel groter en het puzzelen juist minder.

ttteun

'@timber

Mooi team. Maar inderdaad door 2 favorieten te selecteren, is het lastig om de onderkant rond te krijgen. Ik heb daarom alleen voor Froome gekozen. Ik verwacht daarnaast niet zoveel van Meintjes. Hij eindigde een paar keer knap in de dauphinee, maar dat kwam ook door een ontsnapping.

Nickoz

Ben het niet met je eens Lynda, omdat je een budget krijgt en met dat geld er het beste van moet maken. Vind dat puzzelen hier juist leuker dan bij de standaardpoule. Daar zie je wat mij betreft vaak 90% dezelfde ploegen, hier is dat niet het geval.

LyndaLid

Ik doe ook mee hoor, ga voor Froome en Rodriguez als toppers met Pinot, Martin en Bardet erbij. Maar ik blijf erbij dat de geluksfactor hier veel groter is omdat je geen reserves hebt en dus bij een uitvaller meteen klaar bent.

ttteun

Dat is ook zo Lynda, maar om een poule te winnen moet je altijd hopen dat er niemand uitvalt. Zodra dat wel gebeurt, zijn je kansen hoe dan ook verkeken.

Iemand nog goede tips voor een klimmer van rond de 3mln? Ik had Nieve geselecteerd, maar die gaat helaas niet mee (denk dat je toch gelijk had timber, zal met het rijden van de giro te maken hebben).

Timber

Nerz? is precies 3 miljoen.

ttteun

Hmm ja, die had ik al geselecteerd. Wat verwachten jullie van Tangert, Anacona en Machado?

Timber

Niks, Kangert is 3e knecht achter Fuglsang en Scarponi, dus dat wordt niks.

Als je echt moet kiezen tussen die drie zou ik Machado kiezen, maar ook dat is niet veel soeps.

ttteun

Zo dacht ik er helaas ook al een beetje over, dan maar een klimmertje minder.

Ik heb nu Pozzato er maar ingezet, misschien dat de oude rot er nog een paar mooie resultaten uitperst. Hoop alleen dat hij de voorkeur krijgt boven Cimolai.

Heb daarnaast ook Castroviejo omgeruild voor Fonseca, die zal vast en zeker wel eens een sprintje meepakken.

Timber

Heb zelf ook nog wat lopen sleutelen. Kwiatkowski is wel erg matig in vorm, dus gewisseld en zodanig kunnen schuiven dat ik hem kon vervangen voor Pinot. Onder andere door Simon Yates te vervangen door Adam Yates. Iedereen kiest Simon, heeft aangegeven alleen voor etappes te gaan, dus wellicht dat Orica broer Adam dan uitspeelt voor een goed klassement. Lijkt ook meer qua vorm te pieken richting Tour, terwijl Simon al een beetje aan zijn vormpiek zit.

Laatst gewijzigd
ttteun

Lijkt me inderdaad ook beter, daarbij vind ik 10 mln voor Simon Yates wel aan de erg hoge kant.

Jij hebt wel 2 van 'de grote vier' in je team opgenomen, toch? Ik zit nu op eentje. Verwacht dat Froome en Quintana gaan strijden om de titel. Contador gaat het denk ik niet redden door de Giro en Nibali lijkt niet in topvorm (al was hij dat vorig jaar ook niet, maar toen waren de andere 3 er niet (meer) bij). Zit te twijfelen om alleen voor Froome te gaan of voor beide heren. Wie denken jullie dat er meer punten haalt?

Froome, Pinot, Degenkolb

of

Froome, Quintana, Castroviejo

Nickoz

Zou die eerste kiezen dus met Pinot en Degenkolb.

Zelf m'n team ook klaar, ben benieuwd. In de Giro uiteindelijk Top-50 geeindigd en daarmee een lekkere winst gepakt. Hopen dat ik dat kan herhalen, maar had toen bv ook het geluk dat Pozzovivo al zo snel uitviel.

Timber

Zou ook Froome, Pinot, Degenkolb kiezen. Pinot en Degenkolb scoren samen meer dan Quintana en Castroviejo

ttteun

Thanks!

Weet iemand hoe de pikorde van Orica eruit komt te zien? Matthews, Gerrans, Albasini??

LyndaLid

Moeten we hier niet ook een subleague voor maken?

Nickoz

Ik heb er een gemaakt:

Naam: Wielerflits
ww: wf2015

Minimaal 5 man nodig.

Nickoz

Dient voor morgenochtend behaald te zijn btw.

Logisch

Ik heb me ook aangemeld voor de subleague (nick=logisch), nog twee man nodig.

LyndaLid

Heb er even een aparte post aan gewijd.

Maar, hoe zit dat eigenlijk met het prijzengeld van zo'n subleague? Er staat 1e prijs 100 euro maar als je dat door 5 deelt heb je nog niet eens je deelname eruit haha

« 1 2

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.