U heeft een budget van 250 miljoen euro om een team van 20 renners bijeen te kopen, waarvan u denkt dat ze de meeste punten halen in het Tour de France (budget) Spel 2015. Wie speelt er dit jaar mee met het budgetspel?
Tips? Koopjes? Welke renner kiezen jullie dit jaar wel en welke renner niet?
Dit maakt het makkelijker denk ik, heb nu dit dus staan. Mede door Nibali en Quintana al een hap van het budget af en dat merk ik wel aan de onderkant van mn ploeg.
1 [Colombia] Quintana, Nairo (37.5 mln.)
2 [Italië] Nibali, Vincenzo (30.8 mln.)
3 [Slowakije] Sagan, Peter (21.8 mln.)
4 [Polen] Kwiatkowski, Michal (20.4 mln.)
5 [Noorwegen] Kristoff, Alexander (18.9 mln.)
6 [Frankrijk] Bardet, Romain (18 mln.)
7 [Polen] Majka, Rafal (14.6 mln.)
8 [Duitsland] Degenkolb, John (12.2 mln.)
9 [Verenigd Koninkrijk] Cavendish, Mark (11.9 mln.)
10 [Verenigd Koninkrijk] Yates, Simon (10.8 mln.)
11 [Australië] Matthews, Michael (10.5 mln.)
12 [België] Avermaet, Greg Van (9.2 mln.)
13 [Frankrijk] Coquard, Bryan (8.3 mln.)
14 [Zuid-Afrika] Meintjes, Louis (7.2 mln.)
15 [België] Wellens, Tim (5.9 mln.)
16 [Frankrijk] Vuillermoz, Alexis (4.7 mln.)
17 [Duitsland] Nerz, Dominik (3 mln.)
18 [Italië] Scarponi, Michele (2.1 mln.)
19 [Zuid-Afrika] Janse van Rensburg, Jacques (1 mln.)
20 [Eritrea] Teklehaimanot, Daniel (1 mln.)
Dat is ook zo Lynda, maar om een poule te winnen moet je altijd hopen dat er niemand uitvalt. Zodra dat wel gebeurt, zijn je kansen hoe dan ook verkeken.
Iemand nog goede tips voor een klimmer van rond de 3mln? Ik had Nieve geselecteerd, maar die gaat helaas niet mee (denk dat je toch gelijk had timber, zal met het rijden van de giro te maken hebben).
Zo dacht ik er helaas ook al een beetje over, dan maar een klimmertje minder.
Ik heb nu Pozzato er maar ingezet, misschien dat de oude rot er nog een paar mooie resultaten uitperst. Hoop alleen dat hij de voorkeur krijgt boven Cimolai.
Heb daarnaast ook Castroviejo omgeruild voor Fonseca, die zal vast en zeker wel eens een sprintje meepakken.
Heb zelf ook nog wat lopen sleutelen. Kwiatkowski is wel erg matig in vorm, dus gewisseld en zodanig kunnen schuiven dat ik hem kon vervangen voor Pinot. Onder andere door Simon Yates te vervangen door Adam Yates. Iedereen kiest Simon, heeft aangegeven alleen voor etappes te gaan, dus wellicht dat Orica broer Adam dan uitspeelt voor een goed klassement. Lijkt ook meer qua vorm te pieken richting Tour, terwijl Simon al een beetje aan zijn vormpiek zit.
Lijkt me inderdaad ook beter, daarbij vind ik 10 mln voor Simon Yates wel aan de erg hoge kant.
Jij hebt wel 2 van 'de grote vier' in je team opgenomen, toch? Ik zit nu op eentje. Verwacht dat Froome en Quintana gaan strijden om de titel. Contador gaat het denk ik niet redden door de Giro en Nibali lijkt niet in topvorm (al was hij dat vorig jaar ook niet, maar toen waren de andere 3 er niet (meer) bij). Zit te twijfelen om alleen voor Froome te gaan of voor beide heren. Wie denken jullie dat er meer punten haalt?
Froome, Pinot, Degenkolb
of
Froome, Quintana, Castroviejo
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.