Definitieve startlijst Tour de France

esims

Op de officiële Tour de France website (http://www.letour.fr/le-tour/2015/us/riders.html) staat inmiddels een startlijst van renners. Echter nog zonder nummers erbij, omdat de teams blijkbaar nog mogen wijzigen. Weet iemand op welk moment de deadline is (en de lijst definitief wordt)?

petoi

Op site van PCS en Cyclingfever staan de definitieve lijst al. Alle teams hebben hun selecties bekend gemaakt en ik denk dat de meeste puzzelsites deze ook al hebben ingevoerd.
Buiten ziektes en blessures kloppen deze lijsten.

Als je echt op zoek bent naar rugnummers dan moet je nog even wachten tot morgen in de namiddag of begin van de avond.

Laatst gewijzigd
esims

Ik bedoelde eigenlijk dat laatste, het exacte tijdstip wanneer de nummers (op de website van PCS staan ze inderdaad al) echt definitief rugnummers zijn.

petoi

Ja PCS is nu puur aan het gokken dat doen ze wel vaker. Die rugnummers zijn nergens op gebaseerd en ik zal als ik jou was niet op vertrouwen. Het beste is gewoon te wachten totdat de lijst met nummers op de Tour site staan.

esims

Ik denk wel dat de nummering van PCS klopt, ze staan in dezelfde volgorde als op letour.fr. Het principe is de kopman eerst en dan de rest van het team alfabetisch op achternaam. Hoe de volgorde van de teams bepaald wordt, weet ik eigenlijk niet .

Laatst gewijzigd
pirazzi

Gisteren bij de ploegenpresentatie kwam de kopman als eerste op, gevolgd door de andere renners op alfabetische volgorde m.b.t. hun achternaam. Bijvoorbeeld bij Movistar Quintana eerste en Valverde laatste. Bij Ag2R drong Bardet voor omdat hij zich tweede kopman voelt achter Peraud en daardoor stond Bakelants op plek 3. Maar in de Tour zal Bakelants dus waarschijnlijk een nummer eindigend op 2 hebben en Bardet op 3. Bij Bora Argon kwam Nerz als eerste op en bij MTN Boasson Hagen. Bij LottoNL-Jumbo Gesink voor Kelderman.

Laatst gewijzigd
esims

Dan ben ik benieuwd of de laatst genoemde drie renners (Nerz, Boasson Hagen en Gesink) het nummer eindigend op 1 krijgen. Ik gok van niet.

Edit: fout gegokt dus.

Laatst gewijzigd
esims

'@pirazzi: De officiële startlijst is nu bekend en verbluffend: alle verschillen met de bestaande lijst noemde je al.

Overigens is mijn oorspronkelijke vraag ook deels beantwoord. De deadline voor teams om nog te wijzigen zal rond de middag liggen. De lijst stond er volgens mij rond 13.30 uur.

Laatst gewijzigd

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.