POWERDRAFT VUELTAPOOL

Powerdraft

Hoe het begon

Het begon klein: samen met een groepje wielerliefhebbers speelde ik voor de lol mee in een Giro/Tour/Vuelta poule op AD.nl (DPG wielerspel), tot die op een gegeven moment ophield te bestaan. Dus besloot ik er zelf eentje te bouwen voor onze vriendengroep met zo ongeveer dezelfde opzet. Eerst gewoon in Excel-sheets en uiteindelijk een website: PowerDraft (powerdraft.cc). 

De game in het kort:

- kies 15 renners
- 5 wissels
- etappe voorspellingen voor extra punten
- scoor punten op basis van etappe-uitslagen en klassementstanden

Boosters
Daarnaast heb ik ook een andere game ontwikkeld. Deze game werkt met dezelfde basisregels maar je kan ook boosters kiezen, denk hierbij aan boosters die je punten voor bepaalde teams verhogen, dubbele punten voor sprintetappes of extra punten als jouw renner een trui draagt. Voor de Vueltagame kan je uit ongeveer 30 boosters kiezen. Op deze manier kan je bijvoorbeeld je hele team- en boosterskeuze op elkaar afstemmen om elke bergetappe te vlammen en op deze manier het eindklassement te winnen. Het voegt een extra laag strategie toe, en het is precies het stukje dat ik zelf altijd miste in andere wielermanagers.

Beide games lopen tegelijkertijd en je kan met beide games meedoen.

Draftroom & Subleagues

Vind je het ook irritant dat je bijna altijd op ongeveer hetzelfde teamuitkomt als je vrienden? Probeer dan ook de draft room: een interactieve live draftomgeving. Zodra jij een renner hebt gekozen, kunnen je vrienden hem niet meer pakken.
Ook kan je natuurlijk eigen subleagues opzetten. Zowel draftroom als subleagues werken in beide games.

Gratis en mobile friendly maar zorg wel dat je je team aanmaakt voor de start van de Vuelta.

Doe mee op powerdraft.cc

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.