Feedback Team Lotto_Jumbo

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Een aantal maanden geleden ben ik (samen met nog 2 anderen) benaderd door Lotto_Jumbo om ambassadeur te worden voor de wielerploeg. Een van de taken die wij hebben is te helpen bij de verbetering van het contact tussen de ploeg en de wielervolgers en fans. Daarbij hoort natuurlijk ook kritisch opbouwende zaken op te pikken en ook tips voor verbeteringen hiervan. Hierbij gaat het absoluut niet over de invulling van de wielerploeg of eventuele tactieken in de wedstrijd maar puur de manier waarop de ploeg het contact met de volgers kan verbeteren. In dit topic kan je dit dus ventileren. Complimenten, kritieken (liefst wel opbouwend met 'wat een rotploeg' kan ik zo weinig) en ook tips over hoe de ploeg hierin extra stappen kan maken, bijv over de website en voor de betalende fans bijv over de invulling van de whatsapp dienst.

Verder kan ik proberen als er vragen zijn over andere zaken die je hebt over de ploeg voor antwoorden te zorgen. Het zal misschien niet altijd een antwoord zijn die je wilt. Over sommige zaken zal de ploeg geen antwoord willen geven, maar proberen mag altijd. Daarnaast kan je de ploeg ook gewoon mailen met je vragen, ze zullen je altijd antwoorden.

Wil je liever anoniem reageren, kan je me natuurlijk altijd via een pb wat vragen.

Mede namens:

Roelien Akkerman
Piet Herweijer

Netraam

Nou, een betere ambassadeur hadden ze niet kunnen kiezen!
Wat betreft het contact vind ik de facebookpagina enigszins afstandelijk. Ze posten wel vaak dingen, ook regelmatig acties, maar ik zie ze zelden reageren op reacties. Ze hoeven natuurlijk geen hele gesprekken te gaan voeren, maar het zou volgens mij de ploeg persoonlijk dichterbij brengen (als het haalbaar is natuurlijk, ik weet ook niet hoeveel reacties ze tijdens de Tour dagelijks hebben gekregen).

billi

proficiat Rahimns, jij bent daar de juiste persoon voor :)

achtpuntzes

hey, leuk voor je Rahimns :)

zelf ben ik het contact met TLJ een beetje verloren. ik was jaren geleden echt een Rabo-fan, maar dat is er een beetje afgegaan met het verlopen van de jaren. ik kan daar niet echt een specifieke reden voor geven, misschien is het omdat ik wat meer internationaal ben gaan supporteren, renners die me aanspreken in plaats van vooral voor de Nederlanders te supporteren. maar wie weet dat het jou gaat lukken om me weer voor dit team te winnen. :)

kelderfan

Hallo Rahimns dat is goed nieuws. Nu zit je nog dichter bij de keuken

Dutch Cycling Fan

Gaaf Rahimns, gefeliciteerd 😀! Ik vond je al een ambassadeur dus passende 'functie' lijkt mij!

Zou het niet leuk zijn dat wanneer men rond is met een nieuwe renner er wat hints worden gedropped voordat de officiële bekendmaking plaatsvindt?! Bijvoorbeeld via de newsupdates.

Via twitter werd er vorig jaar door bijvoorbeeld Merijn Zeeman nog wel eens gereageerd. Dit jaar is dat helaas veel minder waardoor er wellicht wat meer afstand ontstaat met fans. Je kunt het ook een professionnelere aanpak noemen 😉.

Succes en veel plezier als ambassadeur! En wel info blijven delen he 😜.

ti-raleigh

Gefeliciteerd Rahimns, succes en veel plezier met je functie.

Avatar of
Nick Doup
admin

Zou het niet leuk zijn dat wanneer men rond is met een nieuwe renner er wat hints worden gedropped voordat de officiële bekendmaking plaatsvindt?! Bijvoorbeeld via de newsupdates.

Of een Trek-achtige bekendmaking van de ploeg voor grote rondes! Maar dan op z'n Lotto-Jumbo's (lijkt me lachen: met lotto-ballen ;))

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

'@Rahimns,

wellicht ben ik de enige met het probleem hoor.
Maar regelmatig als de twitter van de ploeg een hyperlink naar een nieuwsbericht oid. Op de website op twitter gooit dan werkt deze link de eerste tientallen minuten nog niet, en ook als ik dan op de reguliere manier het bericht wil bekijken op de website van de ploeg dan kan ik het niet vinden.

Onie

Doelgroep is Nederland en voor het overgrote deel Nederlandse fans. Ik denk dat TLJ op maatschappelijk vlak goed/beter kan scoren. Ik zie af en toe al dat renners zich inzetten bij maatschappelijke projecten of acties. Nu is het in een wielerseizoen allicht lastiger om je daar als wielrenner mee bezig te houden en is de tijd beperkt. Dan moet je de tijd slim zien te benutten en aandacht (twitter, facebook, etc.) rondom deze acties/projecten genereren met als kern de wieler/schaatsploeg.

fietskoen1

Is er geen open dag van LottoNL-Jumbo?

slice

Vet hoor Rahim, heel leuk voor je! Ik ga erover nadenken:)

Klootje Kriekeljon

Inderdaad, die heeft TLJ prima aangetrokken. Volkomen terecht dat dit jong talent een mooie kans krijgt! :)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Wielerfan1987 dit is mij nog nooit opgevallen, zal het eens in de gaten houden.

@Iedereen bedankt voor de steunbetuigingen, leuk om te lezen

@fietskoen 17 oktober is de open dag, gelijk met de 6e lotto toertocht.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Op 13 augustus hebben we klankbord-overleg met LottoJumbo en zal ik alle vragen en opmerkingen die hier geplaatst worden meenemen.

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.