Supportersvereninging voor David en Mathieu van der Poel gelanceerd

Youri IJnsen

Op 1 augustus klinkt het startschot voor de supportervereniging van David en Mathieu van der Poel. De veldritbroers krijgen in België vaak te maken met de fans van hun rivalen, terwijl mensen slechts mondjesmaat voor hen juichen. Zeker gezien Mathieu’s wereldtitel vond men in Hoogerheide dat er iets moest veranderen. De officiële opening van de supportersvereniging vindt plaats op 13 augustus.

Tijdens die dag vindt namelijk de tijdrit in de Eneco Tour plaats, die het peloton rijdt in en rond Hoogerheide. De initiatiefnemers van de supportersvereniging gaan die dag flyeren om zo de eerste leden te werven. Geïnteresseerden kunnen zich vervolgens direct aanmelden bij het supportershome café/zaal Boulevard in Hoogerheide. Het lidmaatschap betreft tien euro per jaar, waarmee het bestuur onder andere busreizen naar Wereldbeker-wedstrijden in het buitenland wil organiseren.

Op de nieuwe website van de supportersvereniging kunnen fans van de Poelekes ook koerskledij en andere merchandising aanschaffen. Mocht de vereniging een succes blijken en meer geld opleveren dan eruit gaat, dan gaat dit deel van de opbrengst naar een maatschappelijk doel. Het bestuur heeft al een instelling in haar hoofd, maar dat is nog toekomstmuziek. Eerst een trouwe schare aan supporters.

Voor meer informatie kun je terecht op de website van de supportersvereniging: http://supportersclubdavidenmathieuvanderpoel.com/[/url]

Borsje

Goed nieuws voor de fans. MvdP komt op 8 oktober a.s. aan de start in Meulenbeke (Bricocross).

achtpuntzes

ik wacht wel met lid worden tot hij overstapt naar de weg. :)

FDJ

Raar dat er vanuit de redactie reclame wordt gemaakt voor een fanclub. Hoezo objectief? Daarnaast ben ik fan van de sport en niet zozeer van losse renners of ploegen. Dus lid worden zal ik nooit doen.

achtpuntzes

'@ frits:

euh, Youri plaatst dit op het forum, en niet bij de nieuwsberichten. natuurlijk mag een redactielid op persoonlijke titel zijn energie steken in een supportersvereniging.

Borsje

MvdP maakt zondag a.s. na blessureleed zijn rentree in Superprestigewedstrijd Gieten. Hoop dat ie al op eerste rijen mee kan doen.

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.