Lukt het om je teamgegevens er in te plakken? Zorg dat je wel de teamgegevens plakt dmv eerst te klikken op copy paste
(de link vind je er net onder: http://www.cyclingforfun.org/cff/plantillaold.php )
Indien je alle gegevens er netjes hebt weten in te plakken zie je van een stuk of 10 koerstypes de GV berekening. Deze berekening bepaalt hoe goed een renner is in een bepaalde race. Elke race heeft weer een andere GV berekening.
Als voorbeeld: voor een sprintetappe met enkel groene secties is uiteraard Klimmen niet van belang. Sprint, Vlak, Explo, Techniek en Teamwork daarentegen weer wel. Zo kan bv Sprint wel voor 45% meewegen in een koers, Vlak 25%, Explo 10%, Teamwork 10% en techniek 10%. Vermenigvuldig je deze percentages met de skillwaarden per renner dan komt er per renner dus een GV uit.
Dit berekent Excel dus allemaal voor je, hoef je niet zelf te doen. De renner met de hoogste GV is dan je beste renner per koers.
Ben benieuwd of dit een beetje verduidelijkt.
je begint eigenlijk met enkel prutsers. Volgende week mag je uit een poule betere vrije renners er twee uitkiezen. Daar kun je geweldig goede renners vinden als je geluk hebt. Tip: wacht met renners aannemen tot je goed door hebt wat slim is, anders is het echt zonde. Je kunt namelijk de pech hebben dat er geen toppers tussen zitten en twee weken later weer wel.
Nu zou je op zoek kunnen gaan op de transfermarkt naar goedkope oudjes. Wees niet bang om een 36 jarige aan te schaffen, voor niet al te veel geld. Een goede renner kan je enorm veel punten en dus geld opleveren.
En of 60 genoeg is zal je zelf moeten ondervinden. In 1a zal je rond de 90 vaak moeten zitten.
Oja, nog een leuke tip is om bv een tijdrenner te pullen vlak voor een tijdrit. kan maar zo zijn dat die al goed genoeg is om in de punten te rijden.
'@Tossboom, als je in div. 4 al wat resultaten wilt halen kun je ook wat renners van een jaar of 34/35/36 op de transferlijst opzoeken die nog icoontjes hebben. Die icoontjes zijn een aanwijzing dat ze goed zijn op een bepaald vlak, je heb klim icoontjes, kassei, heuvel, tijdrit en sprint. Ik raad je wel aan bedragen te bieden van max 50 - 100k omdat je anders het bedrag niet meer terugverdiend en dat is zonde. Je kan hierover ook om advies vragen bij je mentor als je die hebt? En je mag ook wel pm'en dan wil ik je wel helpen zoeken ^^
En even een oproep aan iedereen die net begonnen is: na 7 dagen spelen kan je 2 vrije renners kiezen, je kan hier echt wereldtoppers mee krijgen als je geduld hebt. Overleg goed met je mentor hierover, zou zonde zijn als je verkeerd kiest zoals Telamon hierboven al zegt.
Dank, Ik zal ns kijken. Dagje verder, weer wat vragen:
1. Ik train nu kasseien. Omdat je scouts alleen hoofdstats kunnen pullen, is het dan niet handiger om bijvoorbeeld techniek te trainen?
2. Is het slim om verschillende specialiteiten te pullen? Een klimmer heeft immers niet heel veel aan kasseientraining?
3. Wanneer stop je met pullen? Als je geen geld meer hebt?
4. Wanneer ga je personeel aannemen en wat?
5. Krijg je bericht van die mentor? Ik heb dat wel aangevinkt, maar nog niks gehoord. Nu zal ik uiteraard mijn vragen wel hier of ingame stellen aan jullie.
6. Hoe werkt dat precies met sponsors. De kans dat ik die doelen nu haal, zijn erg klein. Moet ik ze dan wel aannemen?
'@Tossboom
1. Voor je jonge talenten is het beste dat je eerst de hoofdstat (dus bijv. kasseien zoals je nu al traint) naar de 90 te trainen, dit ivm de U23 bonus. De U23 bonus is dat je op elke skill elke training 0,02 bonus hebt. Boven de 90 traint het langzaamst maar die bonus blijft staan, hoe sneller je op de 90 bent met de hoofdstat hoe meer je uit die bonus haalt. Techniek is sws een C stat in eig vrijwel alle disciplines, na kasseien is bijv. vlak en conditie heel belangrijk. Bij klimmen zou dat dalen en conditie zijn.
2. Als je het voor de verkoop doet, maar ik zou als ik jou was wat 19 jarige talenten verzamelen van 1 bepaalde discipline en deze optrainen. Op de transfer kan je ook heel goedkoop toch wel zeer degelijke talenten krijgen. Maar het beste is dus in 1 discipline pullen en scouten zodat je ze allemaal goed kan trainen.
3. Ik zou stoppen vlak voor de start van de Tour de France, en dat is nog wel even. Dit omdat je dan laat in het seizoen komt en dan zelfs 19 jarigen vaak te veel achterstand hebben. Met pullen ook alleen de 19 jarigen houden overigens, rest kan je ontslaan.
4. Personeel kan je beter direct aannemen, wat heel belangrijk is: je moet met je masseur en ploegarts samen een recuperatievermogen van 195 hebben, dan verlies je namelijk geen gezondheid bij races. Maar dit moet je maar even met je mentor overleggen omdat ik ook geen expert qua personeel ben.
5. Nee, die moet je zelf even aanspreken ;) Dan krijg je wel bericht terug, stuur hem gewoon een berichtje met dat je hem gekozen bent en stel gwn zoveel mogelijk vragen als je maar kan ^^ Je kan ook naar het CFF forum gaan en daar aan account aanmaken, als je daar vragen stelt krijg je wss heel snel antwoord, en ook heel deskundige antwoorden.
6. Sponsors kan je aannemen en als je het haalt dan krijg je dat geld + wat sponsorprestige. Die sponsorprestige is handig want hoe hoger je prestige hoe hoger de bedragen van de sponsors zullen zijn. Haal je een sponsordeal niet blijft deze staan en dat is zonde omdat je er maar 3 aan kan nemen, als je een sponsor weg doet dan verlies je prestige en dat is ook zonde. Neem dus alleen sponsors aan waarvan je denkt deze te kunnen halen.
Naja ik hoop dat je wat hebt aan mijn antwoorden ^^
Ik heb nu 20 renners. Moet dus ruimte gaan maken. Hoe doe ik dat? Zijn sommige verkoopbaar of ontsla je ze gewoon? Wil je alleen 19 jarigen hebben of kan een 21 jarige ook goed zijn?
Ik moet ook personeel aannemen want mn gezondheid is niet best. Let ik dan alleen op dat recuperatievermogen want er zijn meer stats bij dat personeel? Moet ik ook een ploegleider aannemen?
Alles wat waardeloos is kan je wel ontslaan. Op de renner klikken en dan op ontslaan klikken. Verder hangt het er vanaf wat je plannen zijn. Wil je meedoen in races dan kan het handiger zijn om in goeie renners voor je niveau te investeren. Wil je talent trainen dan zou ik 19-jarigen halen en die training gaan geven. Misschien is een mix van beide wel het leukst.
Personeel aannemen is nog niet meteen een hoofdzaak. Je gezondheid stijgt makkelijk als je je renners laat rusten bij Team>Training en dan de nummers uiterst rechts aanpassen naar de gezondheid die je wilt. Kan ook onderin. Dan pak je alles samen.
Ik heb wel personeel aangetrokken haha. Tijdens de Giro zakte de gezondheid van al mijn renners tot onder de 20, en dat beviel me niks. Ondanks dat ik het niveau om te rusten op 100 had gezet.
Met mijn dokter en masseur (Die meer salaris kosten dan al mijn renners bij elkaar) zou mijn gezondheid tijdens races nu niet meer moeten zakken. Ik hoop dat dit me in toekomstige tours extra geld op gaat leveren doordat renners fit kunnen blijven.
ALs je net begint is het leuker om veel te racen en te winnen. Dat trainen van jonge talenten kan altijd nog.
Ik heb ooit een Excelsheet gemaakt waarin je kunt zien hoe goed een renner is in de meest voorkomende type races. Hier te downloaden:
http://www.mediafire.com/view/ssij1glb4aab4b1/Cycling_for_fun_Evaluator_Argo.xlsx
Hieronder info betreffende personeel:
Stimuleren => Bonus tijdens wedstrijden
Herstelvermogen => renner hoeft minder vaak te rusten
Vorm => Bonus tijdens wedstrijden (of minder malus tijdens wedstrijden)
Trainingskamp => Beter effect van trainingskamp
Recuperatie => Renner kan vaker racen
Winst gezondheid bij rust ~= 10 + [(Herstelvermogen Masseur + Herstelvermogen Ploegarts)/20]
Verlies gezondheid na wedstrijd ~= 11 - [(Recuperatie Masseur + Recuperatie Ploegarts)/20] (de recup van de masseur + arts moet samen >195 zijn om na een race slechts 1 gezondheid te verliezen. Dit is de meest gekozen combi denk ik)
Winst vorm ~= (Vorm Masseur + Vorm Ploegarts)/15
'@Telamon
Ik probeer al de hele tijd oudjes te kopen voor heel weinig, maar wat voor mij heel weinig lijkt blijkt schijnbaar bizar, bizar weinig te zijn.
Zo heb ik gisteren die Henning F. Petersen proberen te kopen, voor ik meen 100.000 ofzo, maar die ging voor meer dan 8x dat bedrag weg. Voor vannacht heb ik in ieder geval geboden op Odin Stuip.
Ja die Petersen is dan wel 35 maar is nog wel een zilveren klimmer. Aan zijn hoge salaris kun je ook zien dat hij veel punten heeft gescoord in 1a.
Max salaris is nl 860 en enkel als je punten scoort in 1a gaat je salaris omhoog.
De huidige eigenaar heeft Petersen waarschijnlijk met name voor de Tour de France gekocht waar er een aantal flinke klimritten moet worden gereden.
'@Noud, diegene die Petersen kocht ben ik haha, was zelfs al vergeten dat ik er op had geboden. Maar het was een leuke renner voor je geweest als je hem voor 100k had kunnen krijgen, maar Petersen is voor div. 2 zelfs nog goed genoeg en gaat daarom voor een nog wat hoger bedrag weg. Zoals Telamon al zei koop ik hem puur voor de tour en gaat hij daarna weer weg. Je moet wat meer zoeken naar renners van 5 a 6 sterren (bronzen icoon) als je net begonnen bent, zijn in div. 4 nog veelwinnaars en kunnen zelfs in div. 3 nog wedstrijdjes meepikken. Petersen was bijv. 8 sterren, dat is echt nog wel enorm goed en daarom gaat een Petersen voor een wat hoger bedrag verkocht worden.
'@Tossboom, al je renners uit je beginteam zijn waardeloos, ook je pulls die geen 19 zijn is waardeloos. Enkel pulls van 19 jr. zijn interessant en renners met icoontjes. Ofja, zijn natuurlijk ook interessante renners van 20-23 met 3 sterren (icoontje krijg je bij 4 sterren) maar ik ga er vanuit dat je die niet hebt. Als je team vol zit dus langzaam beginnen met renners uit je startteam ontslaan.
pas op met wat je zegt ajvs. Normaliter heb je gelijk en ontsla je elke renner ouder dan 19. Maar in divisie 4 is het mogelijk om met een net gepulde renner ook punten te behalen. Ik ken de voorbeelden van een tijdrenner pullen, de volgende dag laten racen, punten daarmee behalen, en vervolgens ontslaan.
Klopt wat je zegt Telamon, maar ik zeg ook niet dat hij pulls direct moet ontslaan, maar renners uit het startteam wanneer zijn team vol zit langzamerhand ontslaan. En dan natuurlijk wel de allerslechtste renner ^^
Ik weet de tijden nog wel dat ik in de 4e div. reed, was zelf 5 dagen voor de Giro begonnen 3 seizoenen terug en pullde 1 dag voor de start een 19 jarig klimtalent: Jan VanWingerden. Werd ik direct 4e mee in de Giro, diezelfde renner is nu de beste Nederlandse klimmer van de leeftijdscategorie 21 jaar. Dus mensen, zo zie je dat je na een paar dagen spelen al een heel mooi 19 jarig talent kan pullen! Ik raad jullie ook aan 19 jarigen hier even te posten of op het forum bij CFF zelf: http://www.cyclingforfun.org/smf/index.php/topic,2080.0.html
Nou, dan gaat het nu echt beginnen. ;)
Mijn eerste oudje gescoord, het is niet heel veel, maar goed die 5000 gaat hij denk ik wel terug verdienen.
Theis Damm-Jensen Leeftijd : 37 Salaris : 998
Conditie : 61 Sprinten : 63 Klimmen : 76
Vlak : 76 Kasseien : 42 Techniek : 66
Dalen : 59 Heuvels : 26 Explosiviteit : 3
Tijdrijden : 12 Knechten : 35 Ervaring : 100
Prijs : Resterende dagen : Geracet : 0
Verder mijn derde 19-jarige gepulled, de eerste die daadwerkelijk wel oke lijkt:
Govert Elschot Leeftijd : 19 Salaris : 582
Conditie : 55 Sprinten : 56 Klimmen : 4
Vlak : 61 Kasseien : 11 Techniek : 68
Dalen : 2 Heuvels : 41 Explosiviteit : 31
Tijdrijden : 28 Knechten : 20 Ervaring : 0
Dit zijn overigens de andere 2:
Hidde Bodde Leeftijd : 19 Salaris : 819
Conditie : 40 Sprinten : 1 Klimmen : 26
Vlak : 64 Kasseien : 59 Techniek : 48
Dalen : 51 Heuvels : 32 Explosiviteit : 33
Tijdrijden : 42 Knechten : 21 Ervaring : 0
Joshua Havelaar Leeftijd : 19 Salaris : 575
Conditie : 28 Sprinten : 64 Klimmen : 18
Vlak : 25 Kasseien : 53 Techniek : 36
Dalen : 41 Heuvels : 43 Explosiviteit : 24
Tijdrijden : 3 Knechten : 40 Ervaring : 0
En ik mag nu mijn twee transfervrije renners kiezen. Zo op het eerste gezicht lijkt alles heel mooi, maar ik denk dat er niet 1 tussenzit die ik ook daadwerkelijk moet kiezen. Een aantal bronzen renners van 22 jaar zitten ertussen, en wat zilveren van 26-28. Maar mijn vermoeden is dat ik beter kan wachten op wat beters of niet?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.