Quotes raden XVI

1 2 ... 20 ... 51 52
Spruch

Herbert Dijkstra!

kartje

Ook Herbert is het niet.

Even recapituleren:
Tip 1: De nationaliteit zie ik vaak voorbij komen.
Tip 2: Hij reed een kleine 1000 koersen, maar won geen één grote wedstrijd
Tip 3: Hij heeft ongeveer de leeftijd van Eddy Merckx
Tip 4: Lees mijn tips goed na, voor verborgen tips
Tip 5: Hij zei deze quote in september dit jaar, in een vakblad.
Tip 6 Andere quote uit het artikel: Bij die liefhebbers kon ik meteen mee: Na twee maanden zat ik voo rhet eerst mee in de beslissende vlucht. Niet veel later won ik mijn eerste wedstrijd. Ik was niet buitengewoon maar kon veel goedmaken door hard te trainen.

billi

tip 1: nederlander of belg, ik vermoed een belg, 'liefhebber'

ik gok: Jose de Cauwer?

kartje

Nee niet j'ose de causer. Hij zegt veel over het wielrennen maar zegt dit niet op tv maar via een ander medium. Liefhebbers zijn nu de amateurs.
Nog een tip hij reed zijn eerste wedstrijd op 29 jarige leeftijd.

Had niet verwacht dat het zo lang ging duren. :-)

Pédaleur de charme

Tim Krabbé?

kartje

Het punt gaat naar Pédaleur de charme! Waar viel je (spreekwoordelijke) frank?

Pédaleur de charme

Het kwartje viel pas met de laatste hints: 'zegt veel over wielrennen maar niet op tv' en 'de liefhebbers'.

Mooie quote.

Laatst gewijzigd
kartje

Ik heb ook vaak 'de renner:' gebruikt. Niet toevallig zijn bekendste boek. Daarnaast is hij ook een begenadigde schaker geweest.

Pédaleur de charme

Weet ik, maar schaken is niet de eerste sport waar je aan denkt. Ik dacht zelf eerst even aan Eric Heiden en Piet Kleine, maar kon me van beiden niet voorstellen dat ze dit gezegd zouden hebben.

Pédaleur de charme

Pédaleur de charme 3
Spruch 2
Simplex 2
Jacco Van Stierop 2
Billi 1
Sagan=hulk 1
kartje 1

Nieuwe quote:
'Je zult altijd tweede zijn'

Wilde deze quote in een eerdere editie een keer plaatsen, maar heb dat volgens mij niet gedaan. Mocht hij jullie toch bekend voorkomen, dan plaats ik morgen een andere.

Laatst gewijzigd
simplex

Moser tegen Kneteman?

kartje

Anquetil tegen Poulidor?

Spruch

Anquetil tegen Poulidor?

Edit: zie nu pas het antwoord van Kartje :)

Merckx tegen Poulidor?

Laatst gewijzigd
kartje

Hehe maar dit is nog geen garantie om te winnen ;) Maar ik zie het de ietwat arrogante Mr Chrono wel zegen tegen de onfortuinlijke Poulidor.

Jacco van Stierop

'@kartje

We hebben dezelfde fietsenmaker dus ik ben Tim Krabbé een enkele keer daar tegengekomen. Je moet dan geen haast hebben want hij is nogal breedsprakig en hoort zichzelf graag praten. Maar leuke vent verder en 'De renner' blijft natuurlijk een klassieker.

on: hij feliciteerde Lemond toch met de tweede plaats alvorens de tijdrit in Parijs nog moest komen? Daarom:
Laurent Fignon?

Pédaleur de charme

Ik wist dat dit een snelle zou zijn, maar dit is wel heel erg snel. Het punt gaat naar kartje.

Anquetil zei dit op zijn sterfbed tegen Poulidor. Ook de dood bereikte hij eerder dan zijn concurrent.

kartje

'@Jacco Van Stierop Dat zou kunnen, maar was toen nog net niet geboren ;) De Renner is een formidabel boek waarvoor ik nog 19/20 heb behaald voor een spreekbeurt. :p
Trouwens het vakblad is Bahamontes, een wondermooi luxe-wielertijdschrift. Dat vier keer op een jaar uitkomt, met boeiende reportages en interviews en intrigerende foto's.
Nieuwe komt binnen een paar minuten.

Laatst gewijzigd
kartje

Pédaleur de charme 3
Spruch 2
Simplex 2
Jacco Van Stierop 2
kartje
Billi 1
Sagan=hulk 1

Trouwens een mooie quote, wist niet in welke context hij dit gezegd had.

Voor mijn team deed ik het gratis maar ook voor andere teams beginnen mijn logistieke programma's te gebruiken. Maar zij moeten er wel voor betalen. Mijn investering heeft dus geloond.

billi

Adam Hansen?

kartje

Ok dat is wel waanzinnig snel! Punt erbij

billi

deze wist ik :)
was enkel 'bang' dat het een 'strik'-quote zou zijn :p
is een aantal keer ter sprake geweest op tv, tijdens een wedstrijd

zal vandaag een nieuwe plaatsen, alvast een tip, gaat over het wk

kartje

Inderdaad had het ook gehoord en direct neergepend voor een mogelijke quote. Vergeten dat jullie ook kijken ;)

billi

Pédaleur de charme 3
Spruch 2
Simplex 2
Jacco Van Stierop 2
kartje 2
Billi 2
Sagan=hulk 1

De mensen waren trots op mij, de mensen gaven mij kracht.

tip: WK

Sagan=hulk

Mekseb Debesay?

billi

inderdaad :)

die beelden liggen nog op mijn netvlies
http://m.youtube.com/watch?v=Vy-iFXZgWhM
en als je er dan over leest, om de mensen te mobiliseren

had als tip nog achter de hand: asterix en obelix, als koning, iets met nederlanders, etc

Laatst gewijzigd
1 2 ... 20 ... 51 52

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.