Baanwielrennen algemeen

« 1 2
Avatar of
Nick Doup
admin

Bespreek hier het baanseizoen, van zesdaagsen tot nationale en internationale kampioenschappen.

Hakkie2

De Britten dus overtuigend Europees kampioen, zowel bij de dames als bij de heren (met een zeer sterke Wiggins).

Lamme Frans

Hier kan een livestream voor vanavond geworden. Ze beginnen weer om 19.00 uur: https://www.procyclinglive.com/livestream/#

Ik was vandaag toevallig thuis, dus heb 2 uurtjes baanwielrennen meegepakt. Hoogland en Ligtlee erg sterk in het sprinttoernooi. Maken allebei een goede kans op de Europese titel.

Hakkie2

Je hebt niet per se live stream nodig, alles is live op eurosport. Ook vanavond. Met inderdaad kansen met Ligtlee, Hoogland en later ook Stroetinga en Wild. En natuurlijk het mooiste onderdeel: het omnium. Met allerlei bekende wegwielrenners.

Laatst gewijzigd
Lamme Frans

Tim Veldt staat 6e in het omnium. Programma voor vanavond staat hier:

http://uec.ch/results/2015/grenchen/CompetitionSchedule_Day3.pdf

Hakkie2

2 finales dus al in de sprint. Hoogland en Ligtlee gaan allebei voor goud strijden. Maar nu eerst de scratch met wereldkampioene Wild en dan de Puntenkoers met Stroetinga.

Lamme Frans

Zijn we nu de enigen die kijken, Hakkie? Ik vind dit minstens even leuk om naar te kijken als wegwielrennen.

Hakkie2

Ik vind het ook geweldige sport, met eigenlijk meer spanning dan bij wegwielrennen.

En Wild zilver!

Nederland is hier gewoon het succesvolste land :D

Lamme Frans

Eens. Knap van Wild! Nederlandse equipe staat er goed voor aan het begin van een olympisch jaar. René Wolf verricht goed werk.

Avatar of
Nick Doup
admin

Ik volg het ook hoor ;) Jullie zijn niet alleen!

mhp88

Ik ben ook aan het kijken (voor zover mijn schema het toelaat). Nou vind ik de puntenkoers wat minder spannend dan de korte disciplines, maar Nederland doet het inderdaad goed. Hopelijk komen er vanavond nog mooie gouden medailles bij. Anders zijn het al medailles met een gouden randje. :)

Lamme Frans

Puntenrace is inderdaad nogal saai. Het ziet er ook niet naar uit dat Stroetinga een medaille gaat halen.

Hakkie2

Puntenrace is vaak heel spannend. Ik herinner me Vos gouden race op de OS heel goed. En ook het goud van de zeer jonge (volgens mij 19 jarige) Ignatief. Ik ging er toen van uit dat Ignatief een hele grote renner zou worden...

Lamme Frans

Ignatief ja. Dat is lang geleden. Daarna nooit meer wat van gehoord.

Hakkie2

Jawel, heeft nog dapper gevochten voor de vespa voor meest aanvallende renner in de giro. Maar dat waren niet de prijzen die ik toen in gedachten had.

Hakkie2

Zo, dat won Ligtlee makkelijk...

Hakkie2

En daar is het goud voor Ligtlee!

Lamme Frans

Twee keer goud op de sprint in een olympisch seizoen. Fantastisch!

Lamme Frans

Dion Beukeboom naar de strijd om het brons in de individuele achtervolging. Tim Veldt en Kirsten Wild nog steeds op medaillekoers in het omnium.

Poeksel

Er wordt niet veel gepost hier.

Maar ik heb een vraag: is er bij keirin een ideale plek om te beginnen? Vooraan, achteraan, in het midden? Of is het een kwestie van persoonlijke voorkeur?

Retro Lex

Ik kijk met heel veel plezier naar het Baanwielrennen. Vooral grote sterke atleten, das weer eens wat anders dan die anorexia types die we op de weg zien.

achtpuntzes

neuh, ik geef weinig om baanwielrennen. ik weet niet eens precies wat keirin is, lol

LutsenkoFan

Ik vond met name de Wereldkampioenschappen schitterend om te zien, maar nu heb ik dat minder met de olympische spelen. Misschien ook omdat onderdelen als de koppelkoers en inviduele achtervolging ontbreken.

@Poeksel,
Ik denk zelf persoonlijke voorkeur, net als Yates het ook vaak van achteren bekijkt maar Froome wil juist altijd voorin zitten.

Poeksel

Net de afvalkoers gekeken, wat een leuk onderdeel is dat!

RainbowJersey

Voor de liefhebbers, livestream van de Zesdaagse van Berlijn met o.a. Havik en Stroetinga in de baan
https://www.youtube.com/watch?v=QS9SWJonbzY

« 1 2

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.