Adopteer een Oceaniër in de Tour Down Under

« 1 2
woutie

Kies een Oceaniër (Australiër, Nieuw-Zeelander) die op de startlijst van de Tour Down Under staat. Vertel over de coureur in afwachting op de rittenkoers. (In welke ploeg rijdt hij, wat zal zijn taak zijn).

Tijdens de Tour Down Under vertel je wat hij gepresteerd heeft in de wedstrijd. Bijvoorbeeld hoeveelste hij geëindigd is in de rit, heeft hij in de ontsnapping gezeten, heeft hij moeten werken.

Als hij deelneemt aan het Australisch kampioenschap of People's Choice Classic mag je daar natuurlijk ook over vertellen.

Er zijn 34 Oceaniërs op de startlijst. Dit zijn ze : Sergent, Jones, Porte, Dennis, Tanner, Howard, Henderson, Hansen, Sutherland, Gerrans, Ewan, Durbridge, Hepburn, Hayman, Mccarthy, Clarke, G. Bennett, Bobridge, Renshaw, Haas, C. Meyer, Brown, W. Clarke, Phelan, Norris, Earle, Bevin, C. Hamilton, L. Hamilton, Lake, Lane, Shaw, Giacoppo en Von Hoff
Wanneer er meer selecties bekend zijn, zet ik de coureurs die volgen hierop

Hofsje: Rohan Dennis
Rahimns: George Bennett
Verweggistan: Patrick Bevin
Woutie: Caleb Ewan
Nick Nuyens: Simon Gerrans
Billi: Brenton Jones
Dustin: Patrick Lane
Zwartebroekengeletrui: Jesse Sergent
Jeje: Leigh Howard
LutsenkoFan: Mark Renshaw
Justin Case: Simon Clarke
Aapdedino: David Tanner
Rosencrantz: Jay McCarthy
TiesW: Greg Henderson
Piet Lut: Steele Von Hoff

hofsje

ik kies voor Rohan Dennis( BMC Racing Team)( ook om dacht hij bij mij in het wielermaster team zit ) en hij won in 2015 de koers, hopelijk herhaalt hij nog een keer
wss zal hij hij met Richie Porte als kopman fungeren voor het team

Rahim Vlasblom
admin

Ik kies natuurlijk voor George Bennett, ik ben heel benieuwd of hij komend jaar toch nog een stapje kan gaan maken.

woutie

Mooie keuzes, je kan ook twitter accounts en dergelijke gebruiken om de voorbereiding van de gekozen renner te volgen.

Verweggistan

Patrick Bevin van Cannondale, ben benieuwd hoe hij de stap van Avanti naar Cannondale verteerd.

woutie

'@verweggistan

Is het al bevestigd dat hij deelneemt? Anders zeer mooie keuze!

woutie

Ikzelf kies voor Caleb Ewan, groot talent, nog maar 21 jaar en al goed voor 8 zeges voor jaar waaronder een rit in de Vuelta. Hij wordt goed ondersteund door o.a. Impey en Gerrans, dus hopelijk is hij dicht bij een overwinning.

Verweggistan

'@woutie: Cannondale maakt de selecties altijd pas op het laatste moment bekend, maar ik ga er vanuit dat hij daar wel zal starten, hij is toch in de buurt als hij op het Nieuw-Zeelands kampioenschap start.

Laatst gewijzigd
Nick Nuyens

Gerrans-

Start in deze koers die hem op het lijf geschreven is als 5 sterren man. De ploeg om hem heen omvat met Impey, Ewan en Albasini maar liefst 3 renners van hetzelfde type (punch+heuvel) en ben ik benieuwd hoe de rollen verdeeld worden. Zelf ben ik geen fan van de initiatiefloze renner die wel al bijna wereldkampioen was en 2 monumenten won. Op twitter is Gerrans niet erg actief. Op instagram daarentegen zie je dat hij ontspannen naar de wedstrijd toeleeft. Die foto's deelt hij overigens op twitter.

Laatst gewijzigd
billi

ik ga voor Brenton Jones die waarschijnlijk dit jaar voor eigen kans mag gaan in deze wedstrijd

dustin

Miles Scotson

ZwartebroekengeIetrui

Jesse Sergent

woutie

Er zijn nog altijd veel renners vrij!

woutie

Nu de selectie van Drapac bekend is, is er een goeie kans om een minder bekende renner te kiezen die je zal volgen.

Jeje

Doe mij Leigh Howard maar!

LutsenkoFan

Renshaw

Justin Case

Simon Clarke

Roy van den Busken

David Tanner

rosencrantz

Jay McCarthy

TiesW

Adam Hansen (Lotto-Soudal). Ploeg heeft nog niks bekend gemaakt over strategie o.i.d. Maar Hansen zal naar mijn vermoeden voornamelijk als knecht rijden, voornamelijk ook vanwege zijn ervaring. Denk dat doelen van Lotto-Soudal voornamelijk bij etappe(-klasseringen) liggen waar Hansen (samen met Henderson) voornamelijk kan helpen bij ontsnappingen e.d.

Facebook: https://www.facebook.com/Adam-Hansen-754263234595527/?fref=ts
Twitter: @HansenAdam

woutie

'@dustin

Helaas zit Scotson niet in de Australische selectie, dus je zal een ander renner moeten kiezen.

Piet Lut

Ik adopteer Steele von Hoff

Laatst gewijzigd
dustin

ok
LANE Patrick

woutie

Caleb Ewan is dankzij zijn winst in de People's Choice Classic klaar voor de Tour Down Under, ik verwacht minstens een zege van hem.

billi

Brenton Jones 11e, had gehoopt op top 5 en zeker top 10 ..... maar net niet dus

« 1 2

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.