De RVV weegt al 10 keer zwaarder door dan een rit in de Eneco. Toch al veel, mijn inziens.
Ik stel voor dat Daan° een spel organiseert waar je 30 renners mag kiezen, waaronder 25 tijdrijders, waar je 5 renners mag wisselen als ze betrapt worden op doping, waar de RVV 50 keer zwaarder doorweegt dan een rit in de Eneco, en waar de regels eens rustig doorlezen niet hoeft. Klinkt als een leuk concept. Ik doe mee !
Bij deze de subklassementen die ik heb bedacht.
De Zegekoning
Meeste overwinningen behaald
De Grote
Meeste punten in de 3 grote rondes
De Gele Trui
Meeste punten in de algemene stand
De Groene Trui
Meeste punten in wedstrijden geëindigd in een massasprint
De Regenboogtrui
Meeste punten in kampioenschappen
De Monumentale
Meeste punten in monumenten
De Aerodinamische
Meeste punten in tijdritten
De Kasseivreter
Meeste punten in kasseiwedstrijden
Het idee is om elk subklassement een 'titel' te geven. Die titel komt achter de naam van de persoon te staan die bovenaan staat in het betreffende klassement. Een voorbeeld:
Silent Hill staat eerste in het medailleklassement, dus in de stand komt te staan: Silent Hill de Zegekoning
Wat vinden jullie van dit idee?
Wtf ? Dan is dat plots een nieuwe regel ?
Ik had net Palini en Gene in m'n team opgenomen voor punten in die etappes.
"Niet-WT koersen:
Punten bij etappezeges bij rittenwedstrijden. (bv. Ritzege Ronde van België, ritzege Ronde van Californië)
top-5( 5,4,3,2,1)"
Die 'NIET BIJ .1 koersen' stond er oorspronkelijk niet bij. Weet ik zeker, anders zou ik Palini en Gene nooit gekozen hebben, maar wel Petit die veel meer kans maakt op het AK door zijn sterke tijdrit.
Woutie en ik hebben dit op 3 januari besloten. We hebben het er eergisteren nog over gehad omdat ik inderdaad vond dat dit niet duidelijk genoeg in de regels stond. Toen is 'niet bij. 1 koersen' erbij gezet. Het blijkt nu dus dat het voor meer van jullie niet duidelijk was. We zullen even overleggen hoe we dit oplossen.
Oke we gaan het als volgt doen:
Deze maand zullen .1 koersen per etappe punten krijgen. Vanaf 1 februari zullen .1 koersen alleen nog punten krijgen voor het eindklassement. Bij .HC en WT koersen zal daarna nog wél elke etappe meetellen.
Dit houdt in dat jullie voor de eerste etappes van San Luis en Tropicale Amissa Bongo nog punten zullen krijgen.
De deadline voor het eerste wisselmoment is 1 februari. Jullie kunnen de teamwijzigingen doorgeven vanaf 25 januari tot 31 januari 23:59. Deze worden dan op 1 februari aangepast.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.