Wielerflits Forum (Feedback)

« 1 2
billi

Wielerflits Forum,

Hier een mogelijkheid om je gedachte, je mening mee te delen.

* het verleden/de nostalgie
- er zijn vast herinneringen (topics, leden, voorvallen) die in de gedachte blijven zitten
- er zijn vast topics die gemist worden
- er zijn vast topics die vroeger heel anders waren dan nu
- etc etc

* 2015
- tevreden over het afgelopen forum jaar
- zijn de doelstellingen bereikt
- was het aanbod ok
- naar welke forum topics ging de voorkeur uit
- etc etc

* 2016
- hoe kan het forum aantrekkelijker worden gemaakt
- waar gaat de voorkeur naar uit
- wat zijn de doelstellingen voor komend jaar
- welke topics worden er gemist
- etc etc

gaarne respect voor elkaars mening en respect voor elkaar,
kritisch zijn mag, maar dan het liefst opbouwend,
hou er rekening mee dat een ieder vrijblijvend actief is en dat tijd en dergelijke een grote rol speelt

billi

- ik hoop dat het wf forum meer mensen aantrekt, ik zie de afgelopen jaren een geleidelijke daling aan interesse, het zou leuk zijn als er toch enige interesse bij komt zodat het enthousiasme bij de forum topics weer wat zal stijgen
- ik wil graag een editie van het wegrit spel winnen
- ik wil in diverse andere spellen een mooie eindklassering nastreven
- ben tevreden over 2015, vond het een leuk forum jaar en ook nog de prono gewonnen (was een doel) en het veldritspel
- ik ga proberen m n eigen topics zo goed als mogelijk bij te houden
- ik ga proberen positieve bijdragen te leveren her en der op het wf forum

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik weet niet of de nieuwe lay-out van het forum er heel veel invloed heeft maar het is denk ik wel 1 van de oorzaken waarom mensen zijn afgehaakt. Het is minder overzichtelijk geworden (vooral door dat de openingstopic niet bovenaan blijft staan) en je moet voor mijn gevoel veel meer scrollen. Over mijn eigen topics ben ik wel heel tevreden. Het TLJ topic van 2015 heeft het echt heel goed gedaan en ook die van 2016 loopt alweer prima. Ook de WT spellen blijven het goed doen, elke editie ruim 20 deelnemers en er wordt redelijk tot goed op gereageerd. Ik ben vooral de vaste deelnemers aan het forum erg dankbaar voor hun inbreng. Ik ga wel wat selectiever mijn keuzes maken met welke spelletjes ik mee ga doen. Het is soms lastig bij te houden anders.

achtpuntzes

in navolging van Rahimns heb ik maar een Roompot-topic geopend, maar er was nauwelijks belangstelling voor. ik had wel wat meer belangstelling verwacht voor deze sympathieke nieuwe Oranjeploeg, maar die was er dus zo goed als niet. verder ligt mijn bijdrage op het forum in deelname van de wat meer oppervlakkige spelletjes, en wat bijdragen aan off-topic dingetjes. wat mij verder is bijgebleven is het besluit van wf om een aantal beladen onderwerpen te weren op het forum. van de beloofde aanpassing van de regelgeving heb ik verder niets meer gezien.
verder heb ik zelf wat minder discussies gehad bij de nieuwsberichten. ik geef nog wel regelmatig mijn mening, maar tot een discussie met iemand komt het vaak niet. dat is niet bewust, maar zo gegroeid. ik vind het eigenlijk wel best zo.
verder is wf nog altijd de eerste plek waar ik mijn wielernieuws vandaan haal. het niveau van de nieuwsberichten vind ik wel nogal wisselend. er loopt kwaliteit rond die prachtige stukken kunnen schrijven, maar ik heb soms ook het gevoel dat er nieuwsberichten worden gemaakt door mensen die nog enorm veel moeten leren op dat gebied. maar goed, zo veeleisend ben ik nu ook weer niet. pluspunt is dan weer dat wf openstaat voor (opbouwende) kritiek, ik heb het gevoel dat dat echt gewaardeerd wordt.
dus voor mij volgend jaar gewoon weer een beetje van hetzelfde.

anonymous

Ik heb gemerkt dat de activiteit is afgenomen op het forum. Ook in mijn favoriete topic, WF World Tour (fictief spel) was de deelname wat minder, maar ja zoiets kost nou eenmaal tijd. Daarnaast zijn er enkele spellen volledig weggezakt bij de overgang naar het nieuwe forum, als er anderen geïnteresseerd zijn kan ik misschien wat oude spellen nieuw leven inblazen.

ezequiel

Ik sluit me wel aan bij wat rahimns zegt om dit jaar wat selectiever te zijn met het kiezen van spelletjes waaraan ik zal meedoen. Er zijn er weer wat bijgekomen (vooral dankzij billi), waardoor het moeilijker wordt om alles bij te houden.

Wat me ook opvalt is dat er op de nieuwe WF veel minder animo is voor spelletjes die op de oude WF heel populair waren zoals Ja of Nee, Waar is de foto genomen of Raad de renner. Sommige populaire topics als Wielergalgje, Rennerrebus of het Fotoalbum-spel zijn zelfs helemaal verdwenen.

LinusGerdemann

Het forum op de nieuwe site is een wassen neus geworden. Er wordt veel minder gereageerd, de pittige discussies over politieke onderwerpen worden de mond gesnoerd door de redactie, vervolgens worden er regels, richtlijnen enzovoort beloofd en tot op de dag van vandaag komt er gewoon niets.

Ik vind het niveau van wielerflits in het algemeen de laatste maanden van 2015 echt achteruitgaan.

Dit komt mede doordat er geen enkele lijn in de berichtgeving meer zit, er veel berichten min of meer dubbel geplaatst wordt.

Qua lijn bijvoorbeeld de podcast? Begin van het jaar wekelijks. Tijdje helemaal niet en dan zo weer wat losse afleveringen en nu weer helemaal niet.

Eind van het seizoen wat tv afleveringen waarbij presentatoren met een papiertje in de hand zitten en ik een beetje kritische journalistiek mis. Want de presentatoren weten ook dat als ze kritisch zijn de Lotto en Roompotrenners bijvoorbeeld zeggen de volgende keer geen interview meer.

De fiets aan de wilgen zat totaal geen lijn in. Op het eind van de serie zelfs stukken vol met taalfouten en stijlfouten.

En niet te vergeten de veelal dubbele artikelen. Als de site maar weer wat gevuld werd leek het wel.

Ik denk dat de redactie maar eens goed moet gaan kijken wat ze nou echt gaan willen. Stukken schrijven, radio maken of tv en niet van alles een beetje..

achtpuntzes

'@ LG:
inderdaad, dubbele berichtgeving, oud nieuws dat herkauwd wordt om maar te vullen... dat kan inderdaad beter.
verder lijkt de belangstelling inderdaad terug te lopen. een behoorlijk aantal veelposters zijn met de noorderzon vertrokken, en nieuwe aanwas is er niet zo veel.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Allemaal leuk en aardig en het is goed dat jullie dit aankaarten, maar laten we even in de gaten houden dat dit topic bedoeld is als feedback op het forum en niet op de nieuwsoverzichtgedeelte. Daar zijn al andere topics voor geopend. Of Billi moet het als topicstarter geen punt vinden maar dan is misschien zijn topic niet meer waarvoor het bedoeld is.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

'@ rahimns:
ach je hebt gelijk. het gaat billi puur om het forum. verkeerd begrepen dus.

billi

Voor mij is het goed, ik heb er geen problemen mee .....

Alhoewel, er is wel een topic 'verbeterpunten' , dat is de plek waar je voor dat soort zaken het beste kan zijn, daarentegen mag het hier gerust genoemd worden, geen enkel probleem.

Dit topic is eigenlijk bedoeld en gericht op het forum gedeelte, zowel qua opzet als inhoudelijk, zodat het enkel beter kan worden, dus geschikt voor zowel de website beheerders, degene die een topic voor hun rekening nemen, als de lezers en reageerders.

LinusGerdemann

'@Billi de insteek van mijn post begon ook met het forum, maar kwam tot de constatering dat het breder lag.

Overigens mag jij hier wat mij betreft zo de redactie in. Je bijdrage is enorm positief, staat enorm open voor feedback en bent ruimdenkend en doet enorm veel. Als jij het forum niet onderhield was het helemaal op zijn einde.. dus daar alle waardering voor. Dat was ik nog vergeten.

petoi

Aan het begin van de nieuwe site is er naar verbeterpunten gevraagd ook voor het forum. Daar is niks van uitgevoerd. Zegt me eigenlijk genoeg.

billi

'- een vast openingstopic bovenaan elke bladzijde staat bij mij ook hoog op het verlanglijstje, nu is het meer een eerste reactie, het liefst dan ook apart daarboven zoals bij de nieuwsberichten en als het even kan ook met extra mogelijkheden
- ook hoog op mijn verlanglijstje staat het vermelden van de datum + tijd van het bewerken van een reactie, net als bij de nieuwsberichten, zodat kopieren bij spelletjes achterwege kan blijven

De keuze van spelletjes waaraan mee te doen, een selectie maken is logisch daar het vaak veel tijd vergt om het bij te houden, het is me dan ook opgevallen dat er meer animo is bij spelletjes waar er minder actief moet worden meegedaan. Een aantal van m n nieuwe spellen heb ik bewust zo gehouden dat er door de deelnemers niet veel actie ondernomen behoeft te worden, enkel een eerste keuze, deze spellen zijn ook voornamelijk zo gekozen op terreinen die minder in beeld worden gebracht en deze zodoende wat meer onder de aandacht brengen.
(uci ranking, veteranen, continentale renners)
Bij het damesspel ook het aantal wissels gehalveerd, en dezelfde drijfveer als hierboven.
Alles met betrekking tot het hoogste nivo laat ik aan anderen over, daar is over het algemeen het meeste animo voor.
Het schaatsspel is wel meer intensief, dat wel, maar is dan ook in een 'rustiger' periode. Tenslotte het WFspel, vind ik gewoon leuk om te doen.
Ben zeer tevreden over de deelname bij mijn spellen voor 2016, enkel bij het dameswielerspel valt het wat tegen, had gehoopt op zo een 12 a 15 deelnemers.

Verder ga ik een poging wagen bij het WF fictief spel, heb wel wat ideeen, maar het is nog afwachten hoe het op papier gaat komen, heb daar wel zin in.

Verweggistan

'@LG: Dat is volgens mij hét punt: het forum wordt niet echt 'onderhouden' door WF. Het is een een soort overwoekerde speeltuin, waar inmiddels wel wat rubberentegels in liggen omdat het een beetje uit de hand liep (maar er nog steeds niet duidelijk is wat wel en niet 'mag' ), maar dat laag op het prioriteitenlijstje lijkt te staan.
De openingspost altijd zichtbaar zou al zoveel schelen.

Laatst gewijzigd
billi

Bij het schaatsspel had ik twijfels, vandaar ook dat ik vooraf toestemming heb gevraagd.
Aan de forum-regels wordt gewerkt, zal dan ook wel binnenkort bekend gemaakt worden, verwacht ik. Persoonlijk lijkt mij dat geen makkelijke klus, wikken en wegen, wat wel en wat niet, duidelijke regelgeving, de interpretatie etc etc.

billi

o ja:
pts: doelstelling top-5
prono: doelstelling top-5

Klootje Kriekeljon

Het oude Wielerflits was klein/bescheiden, transparant, duidelijk communicerend, deed moeite voor/hechtte waarde aan de mening van haar gebruikers. Een site die ik actief steunde en overal aanraadde als zijnde de beste wielercommunity en site voor wielernieuws.

De nieuwe site is zo'n beetje het tegenovergestelde geworden. Commercieel, zakelijk en afstandelijk, matig communicerend, keuzes maken en het onvoldoende toelichten of motiveren, vragen van gebruikers gewoon in het oneindige laten, zeggen dat er gewerkt wordt aan zaken waar je vervolgens nooit meer iets van hoort.
Visueel professioneel ogend, in de breedte gegroeid, maar tekstueel inhoudelijk achteruit gegaan deze site. Helaas pindakaas. Ik vind het wel nog steeds een wielersite waar je heen kunt gaan voor nieuwsfeiten, al wordt elke scheet tegenwoordig uitgemeten en dan vooral in tijden dat er geen nieuws is. Maar emotioneel verbonden voel ik mij allang niet meer met de nieuwe site. Niet gek ook als je ziet dat 'de site' ook maling heeft gekregen aan mij als gebruiker.

En inhoudelijk? Wat wil je met een groep (talentvolle) journalisten die net de baard in de keel hebben. Mag allemaal niet teveel kosten waarschijnlijk. Is hun niet aan te rekenen, want doen het prima een paar van die gasten. Maar daardoor in mijn ogen wel te vaak te matig kwalitatief gezien voor een site die zich profieleren als dé wielersite.

En dan het modereren. De ene dag mag alles, de volgende dag zit er een andere persoon elk woord te filteren. Totaal geen lijn in te herkennen. En zulke zaken zijn gewoon echt een professionele site onwaardig. Maar hee, wie boeit het wat bij WF.

Laatst gewijzigd
Don Hamstre

Ik ben nog steeds behoorlijk verbolgen over het vermoorden van de topics met kwalitatieve discussie, enkel en alleen omdat men te lui is fatsoenlijk te modereren. Heeft de site voor mij behoorlijk verpest en bij een goed alternatief was ik hem al lang gepeerd. En dat wordt ook steeds makkelijker vinden nu de keuze voor mainstream is gemaakt. Jammer maar helaas.

Daan°

Wat hierboven is geschreven komt allemaal heel negatief over op mij, ik vind het allemaal wel meevallen. Wielerflits vind ik een topsite, ik ben niet 24/7 bezig met het bestuderen van een artikel om te kijken of het stijlfouten heeft gemaakt. Het forum vind ik super leuk, dat er afname is van de populariteit ligt niet zozeer aan Wielerflits maar gewoon aan de behoefte van de gebruikers.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Daan met het eerste ben ik het voor het grote deel eens, maar de opzet van het forum heeft wel degelijk veel mensen doen afhaken en ligt deels wel degelijk bij de layout. Ik denk dat er best wel behoefte is aan een goed werkende forum.

Reyn

Dat je eerst moet inloggen, voordat je zelfs maar reacties kunt lezen op het forum vind ik een aanzienlijke verslechtering. Waarom is dit eigenlijk?
Het traag laden van de site op smartphone en tablet is ronduit irritant. Dit bevordert het gebruik van het forum ook niet echt.

mollemarijden

Volledig eens met Reyn, vind het jammer dat je de reacties niet kan lezen en je eerst moet inloggen.
Denk dat het juist aantrekkelijk wordt, om meer te reageren en leden te krijgen, dat je de reacties kan lezen zonder dat je een account nodig hebt.
Dat account volgt in dat geval wel snel.
Zeker als je een discussie ziet tussen mensen en je denkt hier heb ook wel over iets te zeggen of je wilt je mening geven over een wedstrijd. Dat is denk een groot verbeterpunt.

Er is nu daarnaast een vraag op de voorpagina, over welk wielershirt het mooist is, zou het dan niet slim zijn om er boven een link te zetten met een overzicht van alle wielershirts. Want, ik ben namelijk best geïnteresseerd, maar kan nergens een overzicht vinden van alle nieuwe shirts.

Alvast de beste wensen!

mhp88

In grote lijnen ben ik het met Klootje Kriekeljon eens. Het vorige forum was overzichtelijk, gebruiksvriendelijk en je kon alles snel vinden.

Het nieuwe forum is een stuk minder. Onder andere, doordat de beginpost niet blijvend te zien is bij een forum, de ruimtes veel te groot zijn om snel overzicht te krijgen en je dus veel moet scrollen. Het ziet er gelikt uit, maar de gebruiksvriendelijkheid is een stuk omlaag gegaan. Er werd bijna niks gedaan met de vele verbeterpunten die door leden zijn aangedragen.

Dit zorgt voor minder (actieve) leden, want sommige topics zijn gewoon bijna niet te doen in de nieuwe opzet. Dat je een account moet maken om reacties te lezen bij nieuwsberichten en het forum op te kunnen, zou mij weerhouden om een account aan te maken. Ik zou niet weten wat ik moet verwachten. Als je het toch wil, dan heeft Wielerflits weer een lid erbij, maar of het een actief lid wordt? Het lijkt wel een trucje om zoveel mogelijk leden te krijgen, om meer onderpand te krijgen voor advertenties etc.

Mainstream is de site geworden, zoals Don Hamstre zegt. Of commercieel. Je krijgt een groter bereik, maar de activiteit per lid (want dat moet je zijn), wordt minder en dat weegt niet tegen elkaar op. Dat Wielerflits nog steeds de beste is, komt nog door de nasleep van de nieuwe site en weinig tot geen betere alternatieven. Laat Wielerflits alsjeblieft weer een site worden, beheerd door Wielerflits, maar gedragen door leden!

Ohja, en gelukkig nieuwjaar aan iedereen van Wielerflits!

Laatst gewijzigd
LinusGerdemann

Dat de reacties alleen nog zichtbaar zijn na inloggen lijkt mij om het volgende: Ik heb van mensen binnen ploegen waaronder ook echt hoogstaande personen gehoord dat ze zicht enorm ergerden aan al die reacties. Nu moeten ze gaan inloggen om te lezen. Toch een drempel.

« 1 2

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.