Het 'wat-luister-je-nu' topic

1 2 ... 100 ... 295 296
fvtende

Gisteren ook weer een track afgemaakt. Deze keer niet naar labels gestuurd, maar gewoon direct op soundcloud gezet. Gevoelsmatig is hij net bijzonder genoeg voor een release. Maar ook wel weer gewoon leuk genoeg om te delen.

https://soundcloud.com/user-312651553/lucid-dreaming

Romāns Vainšteins

Het blijft allemaal maar een beetje hangen in het onbestemde 99,99% van de trancemuziek ...

fvtende

Ik noem dit met moeite eigenlijk zelf uberhaupt nog maar net trance. Maar verder eens met je punt, daarom ook dat het niet naar labels is gestuurd.

achtpuntzes

'@ fvtende:
waarom niet zelf muziek maken? iemand anders z'n werk overnemen en dan wat veranderen is ook geen kunst als je de juiste apparatuur hebt.

trouwens een vraag: hoe zit het met de copyright van dancemuziek? mag je zomaar overal remixes van maken? moet je goedkeuring hebben van degene die het origineel heeft gemaakt? wel eens last gehad van artiesten die moeilijk deden omdat jij een remix gemaakt hebt?

fvtende

'@achtpuntzes

Hoe kom je er bij dat deze muziek niet van mijzelf is? Dit is 100% uit onze eigen studio. Die op vorige pagina ook. En die remix die op de vorige pagina stond was een deelname aan een zogenaamde 'remix contest' die wij hadden gewonnen. Dan krijg je gewoon verschillende onderdelen van een origineel om mee te werken. De laatste remix die ik 'zomaar' heb gemaakt is minstens 3 jaar geleden volgensmij. Elke keer is het een remix-contest of een remix-verzoek.

Verder is het remixen toegestaan zolang je maar niet echt geluid overneemt (en zelfs dat mag in sommige gevallen geloof ik). Je kan gewoon zelf met melodieen aan de slag zolang je dus de originele artiest maar weer benoemt (ofwel een remix dus). Het is vergelijkbaar met een cover gespeeld door een band.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

'@ fvtende:
o, sorry mijn excuus. ik heb zo veel remixen van je zien langskomen dat ik er ten onrechte vanuit ging dat je alleen maar remixen maakte. mijn fout.
verder is het absoluut niet mijn ding, die commerciele poptrance. (sorry voor de naam, het genre zal wel anders heten). saaie zweverige muziek voor de massa. ik zou me dood vervelen op zo'n feest waar ze dat soort muziek draaien. of ik val in slaap. veel te simpel en te gelikt. en dan heb ik toch echt een behoorlijke achtergrond op dat gebied. ik was er al bij toen house nog gewoon house was en je nog nauwelijks subgenres had

Laatst gewijzigd
fvtende

Ach geef het beestje een naam. Commercieel en pop gaat me wel wat ver. Daarbij denk ik aan een enorm publiek, en dat is er niet voor deze muziek. Trance is echt een kleine niche in de dancemuziek. Zeker de trance zoals ik dat doorgaans maak. Dit hoor je ook nooit, ook niet s'nachts bijvoorbeeld, op de radio.

Op enkele feestjes/festivals na trek je met deze muziek nog geen 100 man een zaal in.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

'@ fvtende:
begrijpelijk, want het is zo saai en veilig. ja, de melodietjes zullen best anders zijn, maar eigenlijk klinkt elk nummer van hetzelfde. en voor de rest weet ik niet wat ik er mee aanmoet, hierop dansen zie ik me niet doen, en om er bij te chillen lukt me ook niet. wellicht is het iets om op te zetten als je niet kan slapen?

fvtende

hahaha. Ik weet niet of je nu mij uit m'n tent probeert te lokken of echt eerlijk bent?

Ik vind het persoonlijk zo mooi omdat het eigenlijk het enige genre is waar zoveel verschillende ritmes en melodieen samenkomen. Een band is sowieso gelimiteerd tot hun bezetting (man of 4 a 5, waarbij één iemand dan ook nog zingt. Dus max 5 melodielijnen + percussie). Daarbij is dancemuziek het genre waar het best gebruik kan worden gemaakt van de natuurkundige wetten door technisch geluiden perfect te plaatsen waar ze het beste tot hun recht komen (dit laatste vind ik het gaafst aan muziek maken).

Daarnaast is het draaien van een DJ aanzienlijk anders dan het maken van muziek. Dit beseffen veel mensen zich niet. Het mooie aan een DJ is dat hij in theorie alle geluiden die ooit zijn gemaakt tot zijn beschikking heeft om te spelen. Dit in grote tegenstelling tot bandjes of orkesten die gelimiteerd zijn tot de muziek die alle leden van de band/het orkest kennen (het repertoire). Veelal zie ik bandjes of orkesten hun 'setlist' spelen waarbij ik de goeie DJs (ik bedoel daarmee pertinent niet de persé de bekende DJs) juist flexibel zie zijn en juist datgene draaien wat het beste lijkt te passen op dat moment en op die plek.

achtpuntzes

ftende, ik probeer je niet uit de tent te lokken, maar het is mijn mening.

het enige genre waar je zo veel verschillende ritmes en melodieen hebt? wtf! ik hoor maar een ritme en de melodietjes zijn saai omdat het elke keer dezelfde paar noten zijn. alleen de simpelste akkoorden worden gebruikt en zo goed als geen akoordwisselingen, en als die er al zijn ook nog de meest simpele. koop eens een akkoordenboek en ga er mee aan de slag! en het merendeel van de noten wordt niet gebruikt want anders vind je het al te ingewikkeld. verdiep je eens in de verschillende noten scales. zoals het nu is is het simpel en daarnaast veel te clean omdat je perfectie van geluiden nastreeft.

verder denk ik dat je niet zo thuis bent in de niet-digitale muziek want die beperking die jij hier aangeeft die bestaat niet. ja, een doorsnee-bandje bestaat uit 3, 4 of 5 man, maar dat is zeker geen limiet. ik heb zat platen waar tien of zelfs 20 of meer muzikanten meespelen, je kan het zo gek maken als je zelf wil. en naast het repertoire spelen is er natuurlijk ook nog improvisatie iets wat jij niet kan doen.
verder is DJ-en geen kunst meer, iedereen kan op een knop drukken om de nummers dezelfde snelheid mee te geven en in elkaar door te kunnen laten lopen.
en technisch perfecte geluiden zijn zo saai als wat en doen me in slaap vallen, en het is ook al geen kunst om ze te maken. een muziekinstrument moet je beheersen, een perfect geluid kan iedereen wel maken met de digitale apparatuur. het is te vergelijken met echt zingen en er de autocue overheen halen, zo kan je de slechtste zangers ook perfect laten klinken.

ik heb echt wel wat van jouw muziek geluisterd, maar het is dus echt altijd datzelfde synth geluidje en het klinkt echt allemaal hetzelfde. in mijn optiek ben je alleen maar bezig in herhaling te vallen en elke keer hetzelfde te maken maar dan net iets anders. als je naar eigen zeggen zo veel tot je beschikking hebt, waarom blijf je dan zo geforceerd in dat zo uiterst smal afgebakende hangen?
dus, doe eens iets totaal anders dan elke keer weer die geplaveide weg, zou ik zeggen.

het spijt me als ik wat hard over kom, maar ik ben met 2 dingen eerlijk, eten en muziek. als het niet te vreten is dan zeg ik dat en als de muziek niks is dan zeg ik dat ook.

even goede vrienden hoop ik. :)

akoestisch en digitaal van alweer een tijdje geleden, Zappa goes reggae:

https://www.youtube.com/watch?v=1PRjivglNzQ

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

nu ik bovenstaande nog eens teruglees liet ik me wellicht niet iets te veel gaan. maar goed, ik meen het wel. ik zal in het vervolg iets relaxter zijn over andermans muziek beloof ik.

Retro Lex

'@FVtende
Allereerst compliment dat je zelf iets maakt. Maar verder sluit ik me aan bij de woorden/analyse van 8.6. Het blinkt uit in saai. 1000 shades of grey.
Dé muziek waar alle ritmes en melodieën en invloeden van allerlei culturen is natuurlijk de Jazzmuziek. Studeer eens op de ontwikkeling van verschillende jazz stromingen in de tijd. Blues, Funk Soul past zich enigszins aan, aan het tijdsbeeld. Jazz is echt vernieuwend.

Wat ik mis in je genre is de "Groove"
Ik ben het wel met je eens dat veel poprock bandjes ook 13 in een dozijn zijn.

8.6 en ik proberen je niet af te zeiken maar meer een creatieve hete peper in je r@@t te stoppen. Wij zijn zeer kritische muziek freaks.....
(@ 8.6 sorry dat ik ook namens jou spreek .... ; -)
Haal inspiratie uit andere genres en culturen. Een snufje meer peper, gember, koriander, kan geen kwaad
Luister bijvoorbeeld eens naar country. En de instrumenten die ze daar gebruiken. Banjo, Viool, steel/lap gitaar, mondharp..... En de baslijn is altijd zeer simpel maar wel lekker. Of de Carribische/ Latin muziek die Jacco post...

Een saai nummer uit een vorig millennium maar met een "groove"
https://www.youtube.com/watch?v=0t9szGRErHs

Herbie Hancock een grootheid uit de Jazz wereld kwam midden jaren 80 ineens met Rockit. Destijds echt vernieuwend. House/Dance/Trance was er nog niet
https://www.youtube.com/watch?v=GHhD4PD75zY

Blijf lekker doorgaan met muziek maken en posten.
Mocht je kritisch advies willen dan weet je waar je moet zijn......

fvtende

'@8.6

Geen punt. Ik heb pas ook zo'n discussie gehad met iemand, maar die was nog veel erger. Kon geen eens respect opbrengen voor het feit dat wij hier ook gewoon echt druk zijn om iets bijzonders neer te zetten en noemde het geen eens muziek.

Ik ben het overigens op een paar dingen absoluut oneens met je. En om het ook hard te zeggen (dit is een geintje): "er mankeert wat aan je oren". ;)

* "technisch perfecte geluiden zijn zo saai ..., en het is ook al geen kunst om ze te maken."

Really, ik hoor per jaar maar een handjevol tracks waar dat dan lukt. Toch gek als het geen kunst is om te maken.

* "is DJ-en geen kunst meer, iedereen kan op een knop drukken om de nummers dezelfde snelheid mee te geven en in elkaar door te kunnen laten lopen."

Huh?? Dat gelijk zetten en was opzichzelf al niet zo'n kunst toen het wel handmatig moest hoor. Kostte gewoon tijd. De kunst was altijd al om de juist tracks te selecteren die creeërden dan 1+1 niet 2, maar 3 werd. Ga je nu naar een groot feest met DJs en je gaat naar de Mainstage, dan hoor je inderdaad iets waar niet zo heel veel kunst aan is. Daarom zou ik je ook afraden om daarheen te gaan. ;)

Tenslotte. Tja kwestie van smaak. Ik heb best wel de nodige bandjes en orkesten live gezien. Maar als de muziek technisch echt rommelig is (wat heel vaak voorkomt) dan ben ik snel weg naar een andere zaal/stage of naar de bar. Ik vind dat persoonlijk een minachting naar de luisteraar en naar de muzikant. Als iemand, pak hem beet gitaar speelt, dan wil ik dat perfect horen en zou die gitarist ook mogen eisen dat hij zo goed mogelijk te horen is.

Laatst gewijzigd
Retro Lex

'@ FVtende
Deel 2 . Met de bedoeling om je wat inspiratie te geven.

De phazz is wat ik noem een 2e genaratie jazz. Niet echte Jazz muzikanten maar wel trendsetters en daarna komen de volgers
Ik heb alle albums beluisterd en vindt zeker niet alles goed. Maar in de tijd waren ze wel mordern/ trendzettend.
Na een paar albums kwamen ze met het album days of twang. Twang is voor country wat groove is voor Funk/soul'

Wiki:
De-Phazz is a downtempo jazz ensemble integrating modern turntablism and elements of soul, Latin, trip hop and drum and bass into a lounge music sound. De-Phazz is led by Pit Baumgartner, a German producer who has varied the lineup of artists for every new album. Some regular members are Barbara Lahr, Karl Frierson and Pat Appleton. Since the release of Detunized Gravity and Godsdog, De-Phazz have appeared on the radar of listeners of equally innovative and sample-driven jazz by the likes of Amon Tobin and The Cinematic Orchestra. The band has released records on Mole Listening Pearls and Universal Jazz Germany along with single releases on Edel Records and United Recordings, and also remixes existing material

https://www.youtube.com/watch?v=SasuR5DHfxE

Retro Lex

'@ Fvtende Dat je sound me minder aanspreekt heeft vooral met mijn smaak te maken. Daarnaast kun je wel de muziek wel analyseren op bepaalde eigenschappen..... Met name de drumpartij/ Beats maken het wat ééntonig. Druumers maken foutjes, zijn te laat of te vroeg wisselen wel eens af....

Nog wat inspiratie.
Ferdy Lancee deed ooit wat in het polderpop gebeuren. En gooide het over een andere boeg en startte Gare du Nord Jazz/lounge....
Het is nooit echt mijn smaak geweest, Ik vind lounge het net niet.
Maar ik heb wel waardering voor wat ze maken. De Variatie, ontwikkeling in sound etc.
https://www.youtube.com/watch?v=9V43ueC9nrw

Trek je niet teveel van 8.6 aan. Hij bedoeld het vast goed, anders neemt hij niet de moeite van vele schrijven.
Er is nog nooit een Kok gevonden die kon koken voor alle monden.........
Ga lekker door dus

Jacco van Stierop

Nou, nou @8.6, je bent wel erg streng. Ambachtelijk gecreëerde muziek kan prima naast dit soort elektronische muziek staan. Uiteindelijk gaat het natuurlijk om de zeggingskracht van het resultaat. Een live-ingespeeld nummer van een bandje is niet per definitie beter dan een nummer dat met behulp van een computer is gemaakt. En de populariteit vind ik geen maatstaf om iets goed of niet goed te vinden. Verder is het toch prima als mensen iets willen creëren ook al is dat op de computer?

Maar goed, ik ben, net als jij denk ik, niet zo geïnteresseerd in het perfecte. Juist de menselijke imperfectie vind ik zo boeiend en de interactie tussen verschillende individuen. Zet 5 mensen bij elkaar en ze zullen allemaal een net iets andere timing hebben: de één zit op de kop van de beat, de ander hangt er wat achter en zo ontstaat, vaak onbedoeld en niet vooraf bedacht, een bepaald geluid.

Dat een DJ in theorie alle geluiden tot zijn beschikking zou hebben zegt geen donder. Wat moet je met die miljarden en miljarden mogelijkheden? Een elektrisch keyboard heeft met al zijn piep- en bliepgeluidjes meer mogelijkheden dan een gewone akoestische piano maar is het daarom meteen veel interessanter?
Elk willekeurig instrument heeft al oneindig veel klankmogelijkheden. En hoe geniaal je ook bent op het instrument, er is niemand bij machte over al die mogelijkheden meester te zijn.

Mooie van muziek is dat ongrijpbare, waarom heeft het één wel een goede groove en het ander niet? Ga dezer dagen naar het carnaval in Rio en beluister de opzwepende samba-roffels die een 14-jarig joch in een willekeurige favela speelt. Niet geheel rechte feel maar ook geen triolenfeel, zit er een beetje tussenin. Probeer dat maar te noteren op muziekpapier of nog akeliger: op je computer. Lukt niet, te menselijk, te imperfect maar des te boeiender.

@Lex
Misschien is het 20 seconden durende intro van dit iets voor je volgende gala? Niet helemaal mijn smaak maar in het genre niet slecht geloof ik. (kappaò = KO)
https://www.youtube.com/watch?v=jH6z9nKK1Hs

Wat Dephazz en consorten betreft: vaak net iets te lounge-achtig maar het benutten van de geluidstudio als een extra instrument heeft zeker tot zeer interessante resultaten geleid.

Retro Lex

'@ Fvtende deel 3
Nog wat goed bedoelde inspiratie. Over zeer succesvolle Producers. Het gaat er niet om dat je de muziek goed gaat vinden. Maar bestuur/analyseer wat ze succesvol maakten. Haal het goede eruit en doe het slechte weg

Gamble & Huff. Bekend van de Phillysound TSOP ( midden jaren 70 vernieuwende soul) Oa. The Jascksons leerde daar het kunstje en konden het toen zelf. Onvoorstelbaar succesvol Check de docu
https://www.youtube.com/watch?v=w3RZo71AVr0

Quincy Jones oa. Producer van het succes album Thriller van Michael jackson. ( ik noem zijn sound glij muziek )
Quincy Delight Jones, Jr. (born March 14, 1933), also known as "Q", is an American record producer, actor, conductor, arranger, composer, musician, television producer, film producer, instrumentalist, magazine founder, entertainment company executive, and humanitarian.[2] His career spans six decades in the entertainment industry and a record 79 Grammy Award nominations,[3] and 28 Grammys,[3] including a Grammy Legend Award in 1991
https://www.youtube.com/watch?v=e-H1mCEAoiA

Phil Spector
Phillip Harvey "Phil" Spector (born Harvey Phillip Spector; December 26, 1939)[nb 1] is an American record producer, musician, songwriter, and businessman who developed the Wall of Sound, a music production formula he described as a "Wagnerian" approach to rock and roll. Spector is considered the first auteur among musical artists for acting not only as a producer, but also the creative director, writing or choosing the material, and masterminding all phases of the recording process. He is acknowledged as one of the most influential figures in pop music history
https://www.youtube.com/watch?v=LRmRBrnQq8o

Wat maakt Mark Ronson zo succesvol ? Heeft ie zelf het wiel uitgevonden of goed gekeken naar wat er wel werkt en wat niet
Succes ermee ;-)

fvtende

'@Retro Lex

Ik ga alles luisteren. Maar het lijkt of ik tussen de regels door moet lezen dat ik andere muziek dan dance-muziek niet leuk vind. Dat is niet waar, absoluut niet zelfs! Voor mij is er simpelweg één genre wat mijn voorkeur heeft en ik heb hierboven ergens uitgelegd waarom ik dat vind.

Er zijn vele stijlen, muzikale trucjes, etc die van toepassing zijn op ieder genre. Waar iemand als Mark Ronson heel goed in is, is het ritmisch plaatsen van de percussie icm de bass. Eigenlijk is het namelijk net off-beat waardoor het zo gaaf is. Dit is overigens live erg lastig te spelen, waardoor zulke nummers live eigenlijk enkel door top-drummer succesvol uitgevoerd kunnen worden.

Retro Lex

'@fv
Wat ik tussen de regels door bedoel: Elke stroming heeft een levenscyclus. Opkomst Top en ondergang. Dat is een natuurlijk proces. Ik heb het gevoel ( en dat is persoonlijk) dat Trance in de laatste fase zit, Tiesto was de top denk ik. Maar ik ben niet meer zo thuis in de EDM dus ik kan het mis hebbeb.
Ik weet wel dat mijn eigen smaak door jaren heen telkens veranderd is. Ik vind nu niet meer leuk wat ik vroeger leuk vond
Kunstenaars moeten zich blijven vernieuwen en ontwikkelen. Schilders/ Koks gaan op reis om te inspiratie op te doen.

https://www.youtube.com/watch?v=8tIgN7eICn4
Hoe oud is dit inmiddels? En doet Tiesto nog wat in de muziek ?

fvtende

Leuke vraag. Tiesto doet zeker nog wat en staat voor zover ik weet nog altijd bij de top10 van de zogenaamde DJ-Mag 100. Hij maakt geen trance meer, al jaren niet meer. Hij maakt (lees: laat maken onder zijn naam) nu gewoon echt commercieële EDM voor op hoofdpodia van festivals. Ik word daar zelf absoluut niet warm van en vind dat 9 van de 10 keer een vernieling van een mooi genre.

Of trance in een eindstadium zit is altijd maar net de vraag. Het is cyclisch. Eind jaren 90 was er een piek die doorliep tot ongeveer 2002/2003 (Tiesto-tijdperk). Een jaar of 5 daarna kwam er weer een piek (Armin v Buuren). Daarna is het inderdaad langzaam minder geworden. Er zijn veel trance-producers ook van genre gewisseld.

Echter zie je nu dat er weer producers terugkomen omdat trance weer aan het terugkomen is. Begin februari was dat extreem zichtbaar toen voor het eerst in 5 jaar er weer een trance-productie bovenaan in stond in de Beatport-verkoopcharts. Dat was deze:
https://www.youtube.com/watch?v=1UTYlATnHhI

Het is nog extra kracht bij gezet door de terugkeer van bijvoorbeeld Trance Energy als stage op Tomorrowland en hier en daar nog meer.

Ik zie jou die Adagio For Strings van Tiesto plaatsen. Dat is wat mij betreft een van de grootste misinterpretaties van een mooi klassiek nummer.
https://www.youtube.com/watch?v=izQsgE0L450

Er is een remix, van een andere grote NLse trance-held, die echt wel een mooiere buiging maakt naar de klassieke bedoeling (in mijn ogen). Misschien is dit wel hét nummer waardoor ik dit nu luister.
https://www.youtube.com/watch?v=4opHv2BG4fY

Tot slot. De muziek ontwikkeld zich ook gewoon wel hoor. Vergelijk de laatste video van Adagio (1999) met die eerste video die dus dit jaar op 1 stond in de dance-verkopen. Ondanks dat het qua harmonie, ritme en tempo natuurlijk vergelijkbaar is. Is het qua geluid, arrangement en mix totaal verschillend.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

voor mij was het hoogtepunt van de trance de begintijd van de Goa-Trance eind jaren 80, begin jaren 90.

daarna is het nog alleen maar achteruitgegaan. de ouwe, relaxte en niet te snelle Goa werd steeds sneller en aggressiever en je had de opkomst van de commerciele trance voor het grote publiek alsmede de Ibiza meuk. en toen ben ik eigenlijk al heel snel afgehaakt in het genre.

@ fvtende:
hoe populair iets is zegt weinig over hoe goed het is. of juist wel. als de massa het goed vindt is het vaak simpele meuk.

die Gareth Emery is geen trance maar gewoon popdance inclusief de onvermijdelijke autocue.

er was trouwens midden jaren 90 al een houseversie van adagio for strings

overigens ben ik naar de eerste trance-energy geweest. lang geleden alweer.
edit; 1999 in het beursgebouw in eindhoven

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

fvtende tis lullig als iemand gepassioneerd is van iets en er zo weinig positieve respons op krijgt. Maar tis ook niet aan mij besteed, sorry.

Maak eens iets met een echte bass en een zich simpel herhalende melodie die zo lekker is dat je hem x op x wilt horen ipv dat maar niet tot een climax gerakende elektrogejengel. Tis allemaal uitgeknepen geluid, lijkt wel op geëvolueerde orgelmuziek.

Die Tiësto ook, wat een enorme kutmuziek. Het houdt maar niet op, net een mosquito tegen hangjeugd. Kwam vroeger wel eens in zijn winkel in Breda, toen hij nog niet wereldberoemd was. Is voor mij altijd HET bewijs geweest van hoe overschat de DJ tegenwoordig is. 0 persoonlijkheid, 0 stage presence, en DJ heten terwijl je geen skills hebt waardoor je echt DJ mag heten. Nooit begrepen waarom mensen over de hele wereld naar het optreden van gasten zonder enige persoonlijkheid gaan ook. Geldt ook voor al die andere grote Nederlandse DJ's. Het zijn gewoon allemaal saaie ideale schoonzoons. Veel te aardig en bescheiden. Het eerste wat een artiest moet hebben is authenticiteit en persoonlijkheid! Anders lekker vanaf de zolderkamer muziek blijven maken.
En zeker met Dance muziek. Dat moet opzwepend en uitnodigend zijn. Maar dan staat er zo'n accountant 7 minuten met een armpje te zwaaien voordat je een melodie herkent. Nee bagger.

Laatst gewijzigd
fvtende

Tja, dat het stuk voor stuk eigenlijk nerds zijn dat is zo. Als je iemand als Armin van Buuren gaat bevragen over het technische en creatieve proces dat nodig is om tot een nummer of een set te komen dan duurt het niet lang voordat je het niet meer begrijpt, maar ook niet lang voordat je toch geïnspireerd raakt door de aanstekelijke passie en kennis.

Ik herken dat ook enorm. Ben eens bij een masterclass geweest van hem. Een kwartier lang praten over het minimale gebruik van een bitcrusher op een geluidje wat slecht hoorbaar is en door de bitcrusher bijna hoorbaar niet anders klinkt, maar toch ineens beter in de mix ligt en dus hoorbaar is geworden. Dat is fantastisch! En sindsdien overigens ook een onmisbaar effect in mijn eigen werkwijze.

Zulke dingen herken ik ook van als ik met m'n productiemaatje in de studio duik. Doen we de attack van de compressie op het masterkanaal voor de laagste band nu op 9 miliseconden of op 8 miliseconden? Wezenlijke vragen voor ons.

Maar goed. Het zijn dus gewoon enorme nerds. Volgensmij hebben ze ook zeker wel persoonlijkheid, maar kunnen ze dat niet zo lekker uiten misschien.

Laatst gewijzigd
Gregje

Jammer dat het gezeur weer begint over kwaliteit van muziek. Ik heb altijd begrepen dat muziek iets is wat je voelt binnenkomen of niet, en daar heeft een ander in principe niets over te zeggen.

Ik heb Ronnie Flex wel eens gekapitteld, ik denk achteraf vooral ivm die achterlijke Lil Kleine. Maar deze jongeman verdient wmb wel enige props. Top beat maker en dit liedje blijft heerlijk hangen.

Voor alle haters
https://www.youtube.com/watch?v=sdJT4nc6Qcs

Over dancemuziek gesproken. Wat een knaller
https://www.youtube.com/watch?v=e2vBLd5Egnk

Over Dua Lipa gesproken. Wat een lekker wijf.

https://www.youtube.com/watch?v=GzU8KqOY8YA

achtpuntzes

'@ gregje:

leuk toch, lullen over muziek en wat je wel of niet bevalt. ik vind dat we daar best eerlijk in mogen zijn. ik voel me absoluut niet aangesproken als muziek waar ik van hou finaal afgekraakt wordt door anderen. doet me echt niets.

dat lijkt me bij jou wel het geval. je hebt al een paar keer aangegeven niet meer te posten hier na reacties van mensen die iets maar niets vonden. en dat begrijp ik dan weer niet.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 100 ... 295 296

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.