Dit topic wordt vooral gebruikt voor YouTube video's, maar ik neem dat je ook een stemlijstje mag delen. NPO 3FM zond afgelopen week en ook nog komende week de Top 1003 van deze Eeuw uit en dit was mijn stemlijstje.
https://stem.npo3fm.nl/3fm-top-1003-van-deze-eeuw-2023/share/fed4b15ce69f437badc6d3d7c05e74fc1e0382e9
Dat is geen slecht nummer. Is nergens op de radio te horen zag ik.
Ik ben een jaar jonger, dus dat is geen excuus om deze eeuw links te laten liggen :) Ik ben er trouwens voor dat 3FM ook een allertijden toplijst gaat doen, als tegenhanger van de al maar achteruit hollende Top 2000. Dan mogen ze van mij via de keuzelijst hun eigen accent aanbrengen. Een beetje zoals Kink doet met de Kink 1500. Daar staat leuke muziek in maar ook heel veel lelijke. Muse, Arctic Monkeys en al die alternatieve rock is niet mijn ding.
Ik luister en stem altijd nog op top 2000, maar je hebt gelijk
; het is een gedrocht aan het worden. 20 nummers van Bløf....jaiks. En die lijst van Kink is al net zo, Tool, Muse etc.. , maar Sonic Youth staat ergens op plek 1318 (of zoiets).
Nog eentje uit deze eeuw. Mijn kennismaking met Kings of Leon
Tool had ik ook als eerste willen noemen in mijn rijtje, dus daarover worden we het niet eens Romans.
Iemand bij NPO Radio 2 moet gedacht hebben dat er voldoende stemmen binnenkomen op de laagste noteringen om geen keuzelijst meer te hoeven hebben, maar het probleem is dat op de noteringen van 750 tot 2000 minder dan 1% van de mensen gestemd heeft op die notering. 99% van de mensen dus niet. Ik heb lang gedacht dat je dat omhoog moet krikken met twee stemronden, maar dan krijg je weer een hoger mainstream gehalte. Vorig jaar kwam er een nieuw nummer van Nick Cave (Red Right Hand) binnen in de Top 2000 waar vast ook een klein publiek op gestemd had, maar waaraan ik beslist geen hekel had. Mijn voorstel tot verbetering is dat het publiek de meest irritante nummers (bijvoorbeeld 100) in de vorige lijst kan vetoën.
Ik heb bij NPO Radio 2 gestemd voor de Top 90's. Het zijn allemaal nummers die in de keuzelijst stonden (ook Niemand Thuis). Stemmen op nummers die niet in die lijst staan, heeft meestal toch geen zin.
https://stem.nporadio2.nl/npo-radio-2-top-90s-23/share/82e6cb9be625f76c5f74f1fede73b4d34e7becf3
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.