Het 'wat-luister-je-nu' topic

1 2 ... 241 ... 282 283
kraamhol

Waar is Nederland gebleven?

Raul Alcala

Jose, check

Laatst gewijzigd
Limal

Speciaal voor Romans - op 21 juli in de Paradiso

esims2.0
kraamhol
#6001
Waar is Nederland gebleven?

Ook deze had ik pas nog willen noemen als een voorbeeld van (een nummer met) rap dat ik niet dom vind. Ik heb een dj wel eens horen zeggen dat de tekst aan alle kant rammelt maar de kracht zit hem natuurlijk volledig in hoe Thé Lau het refrein inzet.

kraamhol
esims2.0
#6004
Ook deze had ik pas nog willen noemen als een voorbeeld van (een nummer met) rap dat ik niet dom vin...

Eens! Daarbij komende: ik mis Thé, wat een muzikant was dat.

Marik

Zeg holletje, heb je nu alweer een ban gekregen waardoor je aan je zoveelste naamsverbastering toe bent?

esims2.0
esims2.0

Op 26 in de bovengenoemde top 100. Bonuspunten voor wie alle vier zangers herkent zonder Google. Ik had de eerste wel spontaan, maar moet tot mijn schande bekennen dat ik pas hoorde wie de zangeres was bij een afkondiging op de radio.

 

josemanuelfuente

Nog wat Britse humor uit de jaren tachtig

kraamhol

yeah

esims2.0

Speciaal voor al die lovers hier van The Bronx.

esims2.0

Bij muziek van Nederlandse bodem staat deze bij mij heel hoog. Maar bijvoorbeeld niet te vinden in De Koninklijke 500, de toplijst van NPO Radio 2 van muziek van Nederlandse bodem.

Raul Alcala
esims2.0
#6011
Speciaal voor al die lovers hier van The Bronx.

Ik houd ook van zuid Frankrijk hoor

"Ik heb de bodem van de oceaan bekeken maar ik was nogal teleur gesteld het was een beetje duf, Ik had veel meer lol toen ik als een kleine jongen zat te rukken op de dikke witte tieten van de juf!"

Raul Alcala

Vooruit

Raul Alcala
kraamhol
#6010
yeah

Weurd 

kleomantre

Het elektronische perspectief is hier nog nauwelijks vertegenwoordigd en ga een poging wagen er iemand naar te laten luisteren. Het algemene comment dat elektronische muziek nogal generiek en zielloos is, daarvan moet ik in alle eerlijkheid toegeven dat het wel klopt voor een heel groot deel van elektronische spectrum. Echter is er daarnaast zoveel meer dat wel bol staat van creativiteit, emotie of dat van zichzelf heel mooi en meeslepend klinkt. Dat zou wat mij betreft best meer liefhebbers mogen hebben. Plus dat er ook her en der wat meer generieke songs zijn die prima klinken. Beetje zoals dat bij popmuziek het geval is, veel is crap maar af en toe ligt het aardig in het gehoor. 

Nou zal het allicht niet de smaak zijn van de mensen die meestal iets in dit topic plaatsen gezien wat er doorgaans geplaatst wordt, maar mocht iemand het aanspreken en graag zien dat ik nog wat meer uit de krochten van het internet tevoorschijn tover dan wel meer laat horen van bepaalde niches/subculturen laat het dan weten.

Ik begin met een nummer dat zich in alle eenvoud prima overeind houdt. Schoolvoorbeeld van hoe essentieel het soms is dat een nummer in een simpele piano uitvoering ook aan moet spreken. Mocht het bevallen is de normale versie eveneens een aanrader. 

 

 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Ik ben een elektronisch muziekliefhebber Kleo, onder meer. Zal eens wat meer mijn best doen de aankomende tijd.

Raul Alcala

esims2.0

Van het nummer van kleomantre is het maar een kleine stap naar klassiek. Ik ben normaal gesproken geen fan van  lobby's voor Top 2000 nummers, zeker niet wanneer het dj's betreft. Omdat die een platform hebben dat de gewone luisteraar niet heeft. Maar aan deze heb ik van harte meegedaan. En het is gelukt: op 1228 in de afgelopen editie.

Laatst gewijzigd
kleomantre
esims2.0
#6019
Van het nummer van kleomantre is het maar een kleine stap naar klassiek. Ik ben normaal gesproken ge...

Ik vind dat de piano movement welk iets na 1 minuut aanvangt me heel erg doet denken aan Merry Christmas Mr. Lawrence van Ryuichi Sakamoto die redelijk recent is overleden.  Wel heel ander accent waarmee het veel meer introperspectief wordt en niet zoals bij Sakamoto romantisch doch ook hevig emotioneel en triest. Start luisteren bij 2 minuut 50 voor het vergelijk of neem de niet piano versie, het origineel uit de film van 1983 erbij.  

Laatst gewijzigd
Sunneklaas

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera

Over elektronische muziek gesproken, de house van pak 'm beet een jaar of tien terug was ik wel echt fan van. Moderat, Disclosure, Tom Trago, Tensnake, die hele funky beats en/of daadwerkelijk gemaakt met echte instrumenten en een beetje zang vind ik wel echt lekker.

Laatst gewijzigd
josemanuelfuente

Dit nummertje vond Pete Townshend achteraf meer meer een Sandie Shaw song dan een Who-song. Ik kan er nog altijd van genieten

esims2.0
Il Leopardo della Primavera
#6022
Over elektronische muziek gesproken, de house van pak 'm beet een jaar of tien terug was ik wel echt...

Dat nummer dat je deelt haalt het niet bij Bad Kingdom van Moderat (die je ook noemt). Al uit 2013 maar compleet langs me heen gegaan, totdat ik het twee jaar geleden hoorde.

Raul Alcala

1 2 ... 241 ... 282 283

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.