Jongerenklassement in Parijs-Nice

woutie

Waarom is er geen jongerenklassement? Vind dit wel een mooie koers om als beste jongere naar boven te komen.

RainbowJersey

Was me nog niet opgevallen maar inderdaad, dit jaar lijkt dat klassement niet te bestaan.. Ik weet ook niet waarom. Vorig jaar was dit klassement er nog wel gewoon bij, Kwiatkowski won toen.

pirazzi

Er is wel een jongerenklassement, maar dat klassement is niet beschikbaar.

Classement général des jeunes
Distance totale parcourue : 204.1 KM
LE CLASSEMENT N'EST PAS DISPONIBLE

woutie

Er reed vandaag niemand in de witte trui dus vond dit nogal raar

RainbowJersey

Dan zou die trui toch al uitgedeeld moeten zijn, lijkt me?

pirazzi

Mooi item voor journalisten om uit te zoeken, kan er via Google ook niets over vinden.

Poeksel

Kan het zijn dat ze een nieuw klassement hebben en dat er maar vier truien uitgereikt mogen worden?

RainbowJersey

Naar mijn weten zijn er maar drie truien in het peloton: geel, groen en polkadot.

Poeksel

Op http://www.letour.fr/paris-nice/2016/us/classifications.html staat een vierde trui, maar die is waarschijnlijk niet als trui bedoeld. De link naar het jongerenklassement is inmiddels ook verwijderd.

Rahim Vlasblom
admin

De enige verklaring die ik kan bedenken is dat Burstner, de sponsor van de jongerentrui de afgelopen jaren, onverwachts of kort geleden gestopt is met sponsoren en dat de ASO op korte termijn geen nieuwe sponsor heeft kunnen vinden. Ik kan er ook verder niets over vinden op internet.

pirazzi

Misschien konden ze geen sponsor vinden voor de witte trui. Edit: rahimns was me voor. :)

Laatst gewijzigd
RainbowJersey

Tot nu toe de enige logische verklaring ja

woutie

Is dit dan dezelfde sponsor als in de Tour?

Rahim Vlasblom
admin

'@woutie nee, in de tour was Skoda tot en met 2014 de sponsor en sinds vorig jaar is dat Krys (opticien)

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.