Mooiste Cols

LyndaLid

Zo'n topic is er volgens mij al eens geweest(?), maar ik zou het graag opnieuw opzetten! De zomer komt er weer aan en mensen stappen weer op de fiets. Ik ben iemand die fietsen in Nederland sporadisch leuk vind, maar in de Alpen kan ik mijn geluk niet op. Ik ben gewoon razend benieuwd naar wat mensen de mooiste cols (in Europa!) vinden die ze gefietst hebben.

Bij mij is het erg simpel:

1. Grosse Scheidegg
2. Stelvio
3. de rest (bijvoorbeeld Sella Ronda, Klaussenpass, Forclaz-Montets en het uitzicht aldaar)

Benieuwd naar wat anderen vinden!

achtpuntzes

'@ LL:
Grosse Scheidegg is inderdaad erg mooi. daarnaast weinig autoverkeer, alleen plaatselijke bewoners en de busdienst mag er rijden.

LyndaLid

Voor wie zich afvraagt HOE MOOI die Grosse Scheidegg wel niet is, dit is een doodgewoon plaatje voor daar. En inderdaad autovrij!

Nog altijd doodzonde dat die bewuste etappe in de Ronde van Zwitserland helemaal verregend was. Weliswaar één van de allermooiste afdalingen ooit gezien (van wie anders dan Sagan), maar met uitzicht was het nog fraaier geweest. Hopelijk finishen ze zo nog eens in Grindelwald de komende jaren!

Laatst gewijzigd
Hakkie2

Ik heb wel eens beelden gezien van de Osterreich Rundfahrt met de Grossglockner. Ook erg indrukwekkend. Zelf nooit gefietst, maar die zou wel hoog op mijn lijstje staan als ik daar toe in staat was.

Laatst gewijzigd

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.