Parijs-Roubaix

LuisFigo14

Weet er iemand waar je een gedetailleerd parcours van Parijs-Roubaix kan vinden ?
Meer dan wat er op de site van Letour.fr staat ?

simplex

Lijkt me onmogelijk om een beter gedetailleerd parcours te verkrijgen dan wat letour biedt.
Mocht je hem zelf willen rijden dan kan je beter voor de toerversie inschrijven en de pijlen volgen.
Komt alles goed!

achtpuntzes

ik heb even gekeken, maar de kaart is zo gedetailleerd als maar zijn kan. of je moet kasseien en/of grassprieten willen tellen. al geprobeerd op 'download map' te drukken? kan je inzoomen zo veel je wil.

Laatst gewijzigd
xistnc

'@LuisFigo14
Wat 8.6 zegt. Verder zullen de komende dagen allicht allerlei routegraphics verschijnen, hou daarvoor Sporza.be en Sportwereld.be in de gaten.

Wat is precies de vraag achter jouw vraag? Als je ter plekke bij een aantal kasseistroken wil gaan kijken, dan kan ik me voorstellen dat je de kaart en de route graag nóg wat gedetailleerder wil hebben. Toen ik afgelopen zomer de finale van de kasseienrit in de Tour probeerde in te tekenen in Google Maps, was het ook een flinke puzzel om de juiste landweggetjes te kiezen. Die hebben immers geen nummering.

Senioralex

Ik kwam eens uit Frankrijk met de fiets en wou in Valenciennes de baan naar Doornik nemen waar ik de trein zou nemen naar Brussel.Plots dacht ik aan het Bois de Wallers en de beruchte steenweg,net buiten Valenciennes.Deze weg is afgesloten,maar opzij van de slagboom kan men er in.Ik was niet te houden en,ofschoon ik ook m'n trein niet mocht vergeten besloot ik er een stukje van te rijden.Mensen,nu weet ik waarom die renners daar over vliegen,
want ik met m'n toeristentempo en met rugzak daverde over die rotsen,zo kan je ze noemen.Daarbij had het een week niet geregend,maar er stonden nog plassen.Ik reeds hooguit 200 meter en draaide toen om.Toen ik terug in de bewoonde wereld was,dacht ik "Nooit meer",maar wel blij dat ik er eens op gereden had (en dat ik geen stukken had) En dat allemaal om te kunnen zeggen: "Ik heb daar op gereden!!!"

coolietje

Zondag opnieuw gelijkaardige taferelen als deze uit 2001 en 2002?

http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.2621446

Romāns Vainšteins

Loopt er niet gewoon een fietspad naast ? Kun je er ook naar kijken zo van 'nou, ik ben blij dat ik dáár niet rijd'

denise

Ik hoop dat er veel modder zal zijn. Dan zullen de veldrijders zoals Boom en Stybar favorieten zijn en natuurlijk Sagan als mountainbiker.

VDB44

Ik ben ook van plan om te gaan kijken, iemand ervaring ivm op verschillende plaatsen te gaan kijken.
Tips? Aanraders?

simplex

4WD of de MTB en dan nog voorzichtig en oplettend met de seingevers per motor. ;)

jansen8888

Ik kan alleen maar dromen van een natte Parijs-Roubaix. Met in het achterhoofd de natte kasseienrit in de Tour zie ik mijn persoonlijke favoriete renners als grootste kanshebbers.Naast Boom en Vanmarcke zijn Stybar en Sagan zijn dan waarschijnlijk de grootste concurrenten gezien hun verleden. Benieuwd hoe Cancellara met deze omstandigheden om gaat, want de laatste 10 jaar hebben we alleen droge races gezien.

Voigt

Ik heb ook nog een leuke anecdote over "De Hel". Al 3 keer heb ik de vrijdag (2 dagen voor de prof-wedstrijd) zelf de Hel gereden met een klein groepje anderen (20 personen). Daar was telkens ook Johan Museeuw bij, het was een gesponsord evenement waarbij de aanwezigheid van de Leeuw van Vlaanderen uiteraard geïnteresseerden moest trekken.

De toch zelf was een 150 km lang waarbij we de volledige finale van Parijs-Roubaix reden, inclusief het Bos van Wallers. De eerste keer dat ik meereed besloot ik rustig aan te doen, en om geen energie te verspillen te starten met voldoende bandendruk (7-8 bar) en pas voor de eerste kasseistrook m'n banden wat af te laten. Zo gezegd zo gedaan. We komen aan het Bos, dat toen de eerste strook was, en ik stopte als enige om m'n banden wat af te laten. Net toen kwam ook de ploeg van Lampre ingedraaid (op verkenning) en hielden die ook even halt om hetzelfde te doen als ik en maakte ik een klein praatje met hen. De rest van mijn groepje was intussen weg, het bos in (letterlijk haha).

Nu goed, ik begin eraan, met aangepaste bandendruk, en rij uiteraard op de kasseien en niet op het zandpaadje dat je rechts hebt liggen. Stuiterend van steen naar steen, besloot ik dat de enige manier om dit te overleven was om de gashendel vol open te trekken, terwijl het nog 100 km ofzo tot in Roubaix was. Trager dan 30 km/u kan je daar niet op die stenen rijden dus stoof ik tegen 40 km/u het bos door.

Ik vond het vreemd dat ik niemand van m'n groepje inhaalde. Ik had blijkbaar wat lang staan babbelen aan de ingang van de Hel ... Komt opens toch een begeleider van ons groepje uit tegenovergestelde richting gereden, op het zandpaadje weliswaar. begint die als een gek te reopen "MAN TOCH, WAT DOE JIJ NU???? RIJ TOCH HIER NIET OP DE KASSEIEN, JE RIJDT JE FIETS KAPOT".

Nou moe! Dan kom je de Hel rijden, waren die kerels allen langs het zandpaadje gereden ipv op de kasseien. Ook op de volgende stroken reden ze quasi allen waar ze konden in de graskant of een grindpaadje naast de stroken zelf (met de nodige lekke banden tot gevolg haha). De enige die naast mij de kasseien niet meed waren Museeuw en z'n 2 zonen die erbij waren. Heerlijke dag was dat, zwaar afgezien om in Roubaix te geraken omdat elke strook opnieuw de gashendel open moest (omdat je anders gewoon niet op die stenen kan rijden), maar die rondjes op de piste die waren werkelijk fantastisch aan het eind.

De Hel aan den lijve ondervinden, mooiere dingen voor een fietser bestaan er echt niet, voor mij toch niet :-)

kaivandewiel

De Hel is een van de mooiste, al dan niet de allermooiste, klassiekere! Ik kijk echt ontzettend uit naar aankomende zondag en elke vezel in mijn lijf hoopt vurig op een overwinning van her Fabian!

Wij hebben om deze prachtige klassieker te vieren een mooie voorbeschouwing geschreven. Voel je vrij om hem te lezen! https://t.co/L80IQeVPp9

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.