Quotes raden XVIII

1 2 3 4 ... 54 55
simplex

Joaquim Rodríguez?

RainbowJersey

Nairo Quintana

Jacco van Stierop

Ook zij zijn het niet.

J. Rodriguez 5 links
N. Quintana 5 links

Vrijwel alle links zijn nu wel voorbijgekomen, een flink aantal.
Aan elk van de quoters 3 belangrijkste overwinningen is minstens 2 maal een link toegekend.

Zoveel renners blijven er niet over zou je zeggen.

simplex

Gilbert?

Jacco van Stierop

Het spijt me.
Gilbert 4 links

Er zijn twee renners genoemd die 2 van die 3 grote koersen ook op hun palmares hebben staan. Ik verklap dat in ieder geval één daarvan een niet onaanzienlijke ééndagskoers is.

De quoter zal toch niet in de vergetelheid zijn geraakt?
Op een niet onbekend lijstje staat hij gewoon bovenaan.

RainbowJersey

Simon Gerrans?

ZwartebroekengeIetrui

Damiano Cunego?

Jacco van Stierop

Inderdaad.
Punt voor @ ZwartebroekengeIetrui!

Omdat hij niet makkelijk te doorgronden is vind ik Cunego een van de meest intrigerende renners van het peloton. Won per ongeluk de Giro maar gaat er schijnbaar niet onder gebukt dat het ronderenner zijn niet helemaal uit de verf is gekomen; hij gaat gewoon zijn eigen gang en kiest zijn momenten uit, berustend in dat ‘non tutte le ciambelle riescono col buco’, en wanneer het dus niet lukt om ‘een perfect rond gat in een donut te schieten’ haalt hij zijn schouders op en probeert hij het wel weer een andere dag.

Zijn blik is bedachtzaam, -mede door dat fronsje tussen de wenkbrauwen-, maar nooit argwanend; zijn stem is zacht maar nooit timide; zijn gezicht en haardracht zijn jongensachtig maar bij een scheiding van de jongens van de mannen behoort hij steevast tot de laatsten; zijn voorkomen is bijna deftig maar nooit hooghartig.

Damiano laat ons op licht ironische wijze de betrekkelijkheid van het bestaan zien. Veel zin heeft het allemaal niet maar om je nou te laten vermorzelen door de ondraaglijkheid ervan hoeft natuurlijk ook niet. Maar goed, met zijn talent is het wel wat makkelijker het lot der mensheid te tarten. Zo mag hij na één simpele inspanning op het podium achteloos een trui in ontvangst nemen, een trui waar een andere sterveling twee volle dagen voor heeft moeten buffelen.

Daarom biedt zijn onpeilbare blik ons zoveel troost.

kartje

Mooi verwoord Jacco van Stierop! Mooie quote

simplex

Inderdaad kartje en vooral Jacco van Stierop.
Voor mij wat dit een hele moeilijke quote van een vergeten renner (tot afgelopen week).
Links op basis van m.n. uitslagen schijn ik niet mee om te kunnen gaan, is nu wel gebleken.
Pas na alle foute inzendingen en laatste link , wellicht de grootste klassieker, vlamde het licht op. Bij Zwartenbroekengeletrui dus ook.

ZwartebroekengeIetrui

Mooie quote, Cunego is toch een renner die meer aandacht verdient.

1 Jacco van Stierop
1 ZwartebroekengeIetrui

Quote:
Ik had de benen voor een beter resultaat. De hele dag moest ik in de achtervolging kwam terug en toen zat ik achter een valpartij waardoor ik weer moest achtervolgen. Teleurstellend maar dit is wielrennen.

Laatst gewijzigd
RainbowJersey

Klinkt wel een beetje als Sep Vanmarcke. Wilde gok.

Pédaleur de charme

Nou, Cunego heeft vandaag in Nederland zeker meer aandacht gekregen ;-) Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit veel poëzie in Cunego heb gezien, maar na de mooie woorden van Jacco zal ik toch eens beter kijken. Voor mij blijft Cunego vooral die jonge rebel die ooit met veel bravoure de troon van Simoni deed wankelen. Moeilijk te bevatten dat die jonge rebel inmiddels alweer in de nadagen van zijn wielerloopbaan zit.

On: Kelderman?

Laatst gewijzigd
Jacco van Stierop

Heb vandaag niets kunnen volgen maar heb inmiddels wat opgevangen. Zul je altijd zien, haha.
Nou ja, gewoon wat kleine schermutselingen in de periferie, daar moet Tom maar aan wennen als hij zo nodig de leiderstrui moet dragen. Of verwacht hij dat iedereen gaat knipmessen voor hem?
Ik streef trouwens geen beeld van de werkelijkheid na, het is pure projectie, maar dat zal wel duidelijk zijn.

On dan maar:
Boonen?

ZwartebroekengeIetrui

Nee allen niet goed.

Vanmarcke 2 linken
Kelderman 2 linken
Boonen 1 link

simplex

Tom van Asbroeck?

RainbowJersey

Lars Boom?

billi

Kruijswijk?

ZwartebroekengeIetrui

nee nog niet goed

Van Asbroeck 0 linken
Boom 4 linken
Kruijswijk 2 linken

RainbowJersey

Bauke Mollema?

simplex

Martijn Keizer?

kartje

Stybar?

billi

Westra?

ZwartebroekengeIetrui

Niet goed.

Mollema 2 linken
Keizer 2 linken
Stybar 1 link
Westra 2 linken.

Ik gebruik 5 linken.

RainbowJersey

Terpstra?

1 2 3 4 ... 54 55

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.