Quotes raden XVIII

1 2 ... 50 ... 54 55
billi

De Kneet?

TiesW

Juistem Billi!

simplex

Ojee, krijgen we weer billi opgave :p
Misschien weer een andere insteek?

TiesW

Nog even wat over de quote. Halverwege jaren 90 verzamelde een groepje zakenlui (onder andere Peter Smeets, broer van) uit Zeist zich om eens in het jaar op een all-inclusive luxe fietsreis te gaan naar Frankrijk. Overdag de Ventoux, Croix de Fer en Glandon op maar 's avonds netjes in pak aan een 5-gangen diner en uiteraard verblijf in een luxe hotelkamer. Een week lang een mooie regio ontdekken met een selectief clubje.
Na hun carrière sloten Zoetemelk en de Kneet ook aan. Een paar keer hebben ze samen met Zoetemelk de hele Dauphiné voor het peloton zelf gefietst en later gingen de reisjes weer naar andere delen van het Franse vasteland. De Kneet was onderdeel van een trainingsgroepje van een aantal heren die al jaren mee gingen en besloot ook eens mee te gaan. Daarnaast ging hij regelmatig nog eens naar Frankrijk met maten om lekker te fietsen. Tot ze de Mont Ventoux op gingen, die weigerde hij te beklimmen. Maar na een paar jaar dezelfde vakantie in dezelfde regio besloot hij er toch eens voor te gaan. Al gauw liet hij de andere mannen achter zich maar een kilometer voor de top liet hij zich weer afzakken, het laatste stukje ging hij nog even met de voorste man afronden.

Samen met een van de renners kwam hij boven en niet veel later kwam de rest ook aansluiten. De Kneet had het uiteraard een stuk minder zwaar dan de rest gehad.
Een paar vakanties gingen er overheen, deze keer zonder Ventoux maar hij kwam later toch weer aan bod. ''ga je weer meer Gerrie?'' ''Nee. Je denkt toch niet dat ik die berg echt op gefietst ben? Ik werd onderweg al gauw herkend vanuit een auto en heb kilometers daar lekker aan gehangen en een beetje gepraat over van alles en nog wat. Gedurende mijn carrière ging ik niet voor m'n lol de bergen op en dat is nu zeker ook niet het geval met dit onding.''

Laatst gewijzigd
Pédaleur de charme

Ah, dank voor de uitleg. Ik vond de uitspraak meteen typisch Knetemann, maar werd afgeleid door 'tijdens mijn prof-tijd'. Dacht daardoor aan een ex-renner die als vip/ploegleider/commentator/etc terug was gekeerd in het Tour-circus.

Kleurrijke quote, zoals vaak bij Knetemann.

billi

ha ha, ikke weer, was niet echt de bedoeling, weinig tijd :(
probeer dit weekend wat te verzinnen

billi

mooie quote, een bijzonder renner

nieuwe quote volgt vandaag

billi

"Het was een bijzondere wedstrijd, daar we als homogene ploeg hebben gereden."

-quote is toch wel redelijk actueel te noemen
-ik gebruik 5 linken

9 Jacco van Stierop
7 Pédaleur de Charme
7 simplex
6 Zwartebroekengeletrui
3 Rainbow Jersey
4 billi
2 WCEendT
1 Dustin
1 Hiddee 95
1 Il Mostro
1 Ti-Raleigh
1 Stijnveldrijder

hopelijk wordt het snel geraden
(kan mogelijk wat minder online zijn)

TiesW

Wiggins?

simplex

Sep Vanmarcke?

billi

nee nee

linken volgen morgen, op het eerste gezicht zie ik er gene, maar kan er over het hoofd zien, morgen meer

billi

bevestiging: 2x geen linken

TiesW

Aru?

billi

geen link bij Aru

Pédaleur de charme

D. Moreno?

kartje

Greg van Avermaet misschien?

Jacco van Stierop

Anna van der Breggen?

dustin

Ik verwacht niet snel een antwoord.
Weinig mogelijkheden om online te komen hoorde ik zonet.

Ik zal straks is vragen of ik het tijdelijk moet waarnemen.

dustin

D. Moreno: nee
Greg van Avermaet: nee
Anna van der Breggen: nee
linken: geen

Ik mag zeggen dat het geen onbekende renner is.

Vic413

trentin?

simplex

.Sagan Peter?

TiesW

Contador?

dustin

trentin: nee
Sagan Peter: nee
Contador: nee
linken:
Sagan Peter: 1 of 2 (1 zeker/2e net wel/net niet)
Contador: 0 of 1 (telt deze mee?)

Pédaleur de charme

Nairo Quintana?

Laatst gewijzigd
TiesW

van Avermaet?

1 2 ... 50 ... 54 55

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.