Quotes raden XVIII

1 2 ... 52 53 54 55
TiesW

Valverde?
EDIT: Laat maar, al geraden.

Laatst gewijzigd
simplex

Matthews?

billi

Valverde inderdaad al langsgekomen

Matthews, 1 of 2 linken (1 zeker/2e net wel/net niet, bijna idem Sagan/Boonen)

billi

gaarne wat 'ruimer' denken ;)

de 5 linken die ik gebruik zijn merendeels 'grote' linken ;)

overwinningen spelen zeker een rol ;)

TiesW

Dumoulin?

thombvb

'@Allen. Dit zijn toch niet weer die gasten van een tijdje terug?

Laatst gewijzigd
Jacco van Stierop

krekel Bettini?

simplex

Degenkolb?

billi

Dumoulin (ik neem aan Tom), 1 link
krekel Bettini, 3 linken
Degenkolb, 0 of 1 link (idem Sagan/Boonen)

billi

'ploeggenoten zijn schaars' ;)

Pédaleur de charme

Edvald Boasson Hagen?

billi

ook niet, 0 of 1 link (+/- idem anderen, behalve contador=ander geval, hangt van de interpretatie af)

'een serie overwinningen speelt zeker een rol in een link'

nationaliteit is geen link

TiesW

Rui Costa?

billi

1 link voor Rui Costa

'het soort renner' is ook van belang ;)

simplex

Thor Hushovd ?

billi

4 linken voor de Thor :)

Jacco van Stierop

Zo, dat schiet op; dan ga ik voor alle 5 de linken:

Oscar Freire?

simplex

Ik probeer het nog maar eens en nu ga ik voor een 6e link ;
Rodriguez?

TiesW

Je hebt er in ieder geval een goede opgave van gemaakt Billi!

Pédaleur de charme

Romans Vainsteins?

Laatst gewijzigd
billi

5e link te beperkt, geen grote kans op
Freire: 2 of 3 linken (idem Sagan/Boonen)
Rodriguez (neem aan Joaquim): 1 link
Vainsteins: 2 of 3 linken (3e wel wat anders dan Sagan/Boonen e.a.)

Toch veel antwoorden in de goede richting,
heb het gevoel dat we steeds dichter komen.

Vooraf dacht ik dat het een makkelijke opgave zou zijn.
Een actueel onderwerp.
Een bekende renner, niet de minste.

Geboren na de 2e wereldoorlog ;)
scheelt weer zoeken :p

verwacht eerdaags het goede antwoord

simplex

Mario Cipollini?

billi

simplex, 5 op 5, het is inderdaad Mario Cipollini

reden deze quote:
actueel: vlak wk, mogelijk een sprint (idem Zolder)
kwestie: rijden als ploeg in de nationale selectie

de Quote

Mario Cipollini has celebrated the tenth anniversary of his 2012 world road race title true to character, with a party in a Tuscan nightclub attended by many of his former teammates and the staff who helped him win the rainbow jersey in Zolder.
Looking a little older, with some grey hair in his beard, but still looking smart in a suit and tie, Cipollini sat with his former teammates Paolo Bettini, Luca Scinto, Mario Scirea, Davide Bramati, Matteo Tosatto and 93 year-old former national coach Alfredo Martini. They laughed and smiled as they exchanged memories of the race as highlights were shown on a huge screen.Cipollini beat Robbie McEwen (Australia) and Erik Zabel (Germany) to win the world title, remembering how Alessandro Petacchi played a special role in the lead out and his fear that McEwen would jump him coming out of the final corner.Now close to 46 and busy with his own bike company after finally retiring in 2008, Cipollini gave each of the riders a special memorial bracelet and promised there will be another party in ten years time."I wanted to relive what happened ten years ago. It was a special world championships because we created a special team spirit. Thanks to the work of then national coach Franco Ballerini we started a series of titles that showed that being rivals from trade teams doesn't mean Italian riders can't all ride together," he said."I'm happy to celebrate that day with everyone who was there and who helped me win. Not everyone could make in person it but they're all here in spirit, especially the late Franco Ballerini. Seeing the video images of him talking on television after we won is a very moving moment.""I think the best way to remember what happened in Zolder that day is the photo of me crossing the line. I sprinted for he last to hundred metres and won but all my other teammates put their arms in the air in celebration. We were all world champions that day and showed how to race as a national team."Defending his generationIn an interview with Gazzetta dello Sport, Cipollini recalled that the Italian team dominated the race."We kept the race under our total control, even when people attacked. We were relaxed because we'd dusted off some old friendships in the peloton. We did things intelligently. Only an accident, or perhaps not even that, could have stopped us," he said.When asked about suspicions about his extraordinary form in 2002 -Cipollini also won Milano-Sanremo, Ghent-Wevelgem and surprise mid-season retirement, he hit back, defending his generation. He dismissed the suspicions as 'criticism and allusions by people who don’t know things.""I start winning in 1989, in my first season as a pro and I kept going until 2004. Those thoughts are from people who don't understand cycling. It's easy to talk now; everyone talks and everyone judges. But a rider's life is about a lot more than a few anti-doping controls. The sacrifices that you do are so hard that people can't understand them," he said."Cycling is about pain and suffering and nothing changes that. The foundations of this sport are courage, sacrifice, putting up with pain and giving up a lot in life. There will always be doubts but there will be in every sport, not only cycling."

http://www.cyclingnews.com/news/cipollini-celebrates-his-2002-zolder-world-title/
It was a special world championships because we created a special team spirit. 

Ik had me tot nu toe puur gefocust op de quote en de linken, misschien daardoor wat lastiger.
Was van plan binnenkort meer aanwijzingen te geven in de trant van adviseur wt ploeg, dameswielrennen, fietsen, nickname etc etc, maar dan zou het wel heel makkelijk zijn.

de linken:
1) ploegmaat
deze link is niet gevonden/niet geraden in de gegeven antwoorden
-wel liquigas renners genoemd, maar niet rijdend in hetzelfde seizoen als ploegmaat
-wel renner genoemd uit dezelfde nationale selectie (geen link hier, wel in link 4)
2) wereldkampioen
deze link is veelvuldig gevonden in de gegeven antwoorden
3) ritwinst 3 grote rondes
deze link is veelvuldig gevonden in de gegeven antwoorden
Contador was hier een twijfel geval, vanwege een weggestreepte ritzege
4) deelname wk 2002 zolder
deze link is een aantal keer gevonden in de gegeven antwoorden
5) soort renner: sprinter
deze link is veelvuldig gevonden in de gegeven antwoorden
wat is een sprinter? een echte sprinter?
er zijn ook klassieker renners, heuvelsprinters etc etc.
Hier veel aangegeven als twijfel, zelf puur uitgegaan van het enkel moeten hebben van een zo goed als vlakke sprint.
Boonen was vroeger dan wel meer sprinter dan nu, was me wat ontschoten.
Vainsteins meer als twijfel aangegeven, meer een b sprinter.

aanwijzingen:
-bekende renner: spreekt voor zich
-in reacties op wielerflits nieuwsberichten:
bij bepalen wk selecties, greipel/kittel, demare/bouhanni, etc tov quote (verwijzing naar nat.sel.)
-uiterlijk geraden op 16/10: datum wegwedstrijd
-"best gegeven antwoorden tot dan"
Cavendish, ook vlak wk
Boonen, ook deelname Zolder
-ruimer denken: in tijd
-grote linken: belangrijke wedstrijden

simplex

Mooie opgave billi en zeker een actueel onderwerp.
Heb er mijn best wel voor moeten doen en ben blij dat je de overige meer makkelijke linken nog even bewaarde.
Volgende opgave later in de avond.

simplex

Matchpoint Jacco

9 Jacco van Stierop
8 simplex
7 Pédaleur de Charme
6 Zwartebroekengeletrui
4 billi
3 Rainbow Jersey
2 WCEendT
1 Dustin
1 Hiddee 95
1 Il Mostro
1 Ti-Raleigh
1 Stijnveldrijder

De vorige quote van billi duurde toch nog bijna twee weken.
Deze quote zal wel sneller geraden worden.

“Ik wil tijdens mijn carrière eenmaal in de regenboogtrui rondrijden”.

1 2 ... 52 53 54 55

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.