Quotes raden XVIII

1 2 ... 7 ... 54 55
Jacco van Stierop

Twee maal nee, maar er is wel een eerste link te noteren.
Bovendien hebben de twee laatstgenoemden wel iets gemeen met de quoter, zij het elk op een verschillende manier.

billi

Brambilla?

WCEendT

Delage? (echt geen idee)

dustin

Kittel?

simplex

Roelandts?

nielsvdg

Chun-Kai Feng?

Jacco van Stierop

5 x nee, maar één renner heeft 2 linken, één nieuwe en één die al eerder voorbij kwam.
Ik heb dit maal geen enkele overwinning als link genomen.
De juiste nationaliteit is reeds voorbij gekomen.
De quoter zat vandaag op de fiets in wedstrijdverband en zijn naam is terug te vinden in het eerste kwart van de uitslag.

Pédaleur de charme

Boasson Hagen?

WCEendT

Dupont?

dustin

Pozzovivo?

simplex

Tosh van der Sande?

billi

Der Toni?

Jacco van Stierop

Opnieuw 5 x nee.

De link die als eerste werd gegeven komt nu voor de derde keer voorbij.

De quoter heeft meerder grote ronden uitgereden.
Hij heeft misschien geen grote naam maar hij zal bij de wielervolger niet onbekend zijn.
Zijn sprint is redelijk maar tegen de echt rappe mannen moet hij het afleggen.
Tijdrijden? Mwoah, niet echt zijn ding.

dustin

Trentin?

simplex

Koen de Kort?

ZwartebroekengeIetrui

Kevin Reza?

Jacco van Stierop

Punt voor ZwartebroekengeIetrui!
Zeer waardevolle, hardwerkende knecht die af en toe voor eigen kans mag gaan en niet gespeend is van enig gevoel van humor.

Deze opgave was voor mij ook een beetje een test wat betreft mijn eigen politieke correctheid. Réza (geboren te Versailles) en Bouhanni (geboren te Epinal, waar trouwens redelijk wat mensen wonen ‘d’origine maghrébine’, zoals de Fransen dat zo schoon uitdrukken) zijn natuurlijk gewoon Europeanen; hun ouders zijn weliswaar uit een ander continent afkomstig maar wel staatkundig onderdeel van een Europees land (respectievelijk Guadeloupe en Algerije als département outre-mer van Frankrijk).

Een link toekennen aan een niet-Europeaan of niet-blanke vond ik niet gepast. Hij is gewoon een Fransman, toch? Niets bijzonders.
Maar dan de quote. Kennelijk wordt hem een vraag gesteld waar hij dit op antwoordt. Voor wie zou hij dan die voortrekkersrol moeten vervullen, Frankrijk is immers een gevestigd wielerland?
Ikzelf kom er ook niet helemaal uit: het is heel gewoon maar schijnbaar toch ook weer niet.

WCEendT

Zat ik dus wel goed met mijn Fransmannen...

billi

'@ ZwartebroekengeIetrui

:o chapeau, ben onder de indruk

Reza, inderdaad, een waardevol renner, vaak werkend voor een ander, maar soms mag hij zelf ... in pronostieken bij mij vaak net niet, maar zit wel dikwijls in de eerste grote voorselectie

ZwartebroekengeIetrui

2 Jacco van Stierop
2 ZwartebroekengeIetrui
1 simplex

Quote:
"Dit voelt net zo goed als de eerste keer."

simplex

Gasparotto?

billi

gaat toch wel over wielrennen he? :p ;)

billi

Tommeke Boonen?

RainbowJersey

Froome?

WCEendT

Denk gasparotto maarja... Menchov dan maar?

1 2 ... 7 ... 54 55

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.