Bahrain Cycling Team
Er zijn al heel wat speculaties of roddels over het nieuwe team die er misschien komt volgend jaar, nu we met o.a. met Sagan en Boonen belangrijke weken tegemoet gaan, wil ik dit topic eens een kans geven en wil ik weten of dit project nu voorlopig doorgaat of niet, wat is jullie mening hier over en welke renners verwachten jullie in dit team, dat normaal zijn intrede maakt in de WT .
De bedoeling is wanneer iemand wat nieuws te weten komt over de ploeg, hij het hierin zou plaatsen zodat we dichter en dichter bij het complete team komen.
Eerlijk is eerlijk hoop ik niet eens dat deze ploeg komt, doet me denken aan olie en olie is geld..
Zoveel geld is er niet in het wielrennen in vergelijking met andere sporten en dus verwacht ik dat als er een sjeik succes boekt met zijn ploeg dat er meerdere zullen volgen. Wordt misschien beter voor de renners? Qua loon? Maar ik zie zo maar 3 extra Sky-Ploegjes ontstaan, en dat willen wij (?) denk ik niet als liefhebber/kijker. Daarnaast zie ik zomaar gebeuren dat door toenamen van 'sjeik'ploegen dat er meer evenementen in het Midden-Oosten zullen worden georganiseerd, waar geen man aan de kant staat. Het gebeurt tenslotte al, met het WK in Qatar en de mogelijke deelname van Oman en Dubai in de WorldTour.
Daarentegen kan het ook zijn dat het juist meer openheid creëert doordat ze juist zichzelf in de kijker willen rijden om hun bedrijf te globaliseren. Voor die open koersen zijn wel de juiste renners in deze ploeg nodig en daarmee denk ik aan een Contador, Nibali, Sagan en Boonen. Waarvan jij er ook 2 noemt. Het kan dus ook positief uitpakken wat ik zeer geweldig zou vinden. Ik zou bijvoorbeeld al opgelucht zijn als er een bericht verschijnt dat Boonen of Contador volgend jaar naar deze ploeg zouden gaan.
Ik zie dus een negatieve kant en een positieve kant in deze ploeg, ik duim voor het positieve maar schrik van het negatieve. Denk dat geld het enige probleem kan zijn voor deze ploeg, en het land.
Sagan en Contador verwacht ik persoonlijk wel naar deze ploeg te zien verkassen.
Boonen denk ik niet.
Als ik aan een sprinter denk, denk ik aan een Viviani, Nizzolo of Kittel. (Ja, kan ook na volgend jaar)
Valverde of Rodriguez zie ik hier hun laatste jaar nog wel aan plakken, al heb ik bij Valverde het idee dat hij te veel van zijn land en ploeg houdt dat hij zijn laatste jaren bij Movistar of Caja-Rural zal toeren.
Nu volgens verschillende bronnen gezegd wordt dat Majka naar Bora zou gaan, is dit een gemiste kans voor het Bahreinse team, waar er eerder al geruchten waren dat Majka naar Bahrein zou vertrekken. Zal het Bahreinse team nu Lampre overnemen? Ik vind dat we er vrij weinig over horen de laatste tijd, en de transferperiode komt eraan.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.