Live-tracker, het kan beter

Poeksel

De gebruikelijke live-trackers zijn nogal amateuristisch vind ik. Je ziet meestal twee of drie groepen weergegeven, terwijl je in een bergetappe vaak diverse groepjes hebt. Vandaag b.v. koploper Atapuma, groep Kruijswijk, groep Nibali, groep Zakarin, Uran, groep Valverde, groep Amador etc. Het zou mooi zijn als je al die groepen incl. tijdsverschillen in de livetracker ziet. De technologie ervoor bestaatvolgens dit bericht maar het wordt nog niet standaard gebruikt. Waarom eigenlijk niet? Te duur?

Rahim Vlasblom
admin

'@Poeksel ik denk dat het in de komende jaren steeds beter gaan worden. De livetracker van de Tour of Californie is echt al top. De livetiming kan daar zeker nog beter.

Poeksel

De livetracker van de ToC ziet er mooi uit, maar zover ik me herinner gaf die ook bij de bergetappe maar weinig info over de tijdsverschillen tussen groepen.

achtpuntzes

inderdaad, TOC heeft een visueel mooie site maar that's all for now. het kan zeker beter met de tijdwaarneming met de middelen die ze nu hebben.

aan de andere kant is het natuurlijk wel extra spannend als je weet dat de tijden wel eens flink kunnen afwijken van dat wat je voorgeschoteld krijgt.

Laatst gewijzigd
Rahim Vlasblom
admin

in de toekomst zullen de gps trackers op de fiets zitten en dan zal het tijdsverschil ook veel accurater zijn. Nu is men afhankelijk van de GPS op de motoren en dat geeft nog wel eens fouten. Misschien dat we in de aankomende tour al verbetering gaan zien.

achtpuntzes

'@ rahimns:
dat hebben we toch al lang gezien in het wielrennen? ik herinner me nog een Amstel Gold Race van een paar jaar geleden met naast de tv de pc aan met een plattegrondje van limburg waar je kon zien waar welke renner precies reed, althans tot zo ver een knecht een fiets aan zijn kopman afstond na pech. dat had al lang doorontwikkeld kunnen zijn, ik vond het in ieder geval althans een meerwaarde.

Poeksel

Ja precies. Mogelijke fietsenwissels maken het wat gecompliceerder, maar dat komt weer niet zo vaak voor in een race dat je het heel veel moeite is om het dan handmatig aan te passen.

Poeksel

https://tourdefrance.livetracking.dimensiondata.com/ is een behoorlijke stap vooruit!

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.