Talenten Adoptiespel 2015 - Silent Hill is eindwinnaar!

1 2 3 4 5
Tinkerbell

Even een update over Gregor Muhlberger. Reed een prima Tour de l'Avenir, 5e in de proloog en tweede in een etappe waar hij de leiderstrui greep, volgens hemzelf bezweek hij toen volledig onder de druk van de trui en finishte in de daaropvolgende bergetappe slechts als 31e. Vervolgens herpakte hij zich wel met een vierde plaats in de slotetappe en een 11e plek in het uiteindelijke klassement.
Momenteel kampt hij met een verkoudheid maar hij zal Oostenrijk vertegenwoordigen bij de beloften, zowel in de tijdrit als de wegrit in Richmond.

Verweggistan

Valens is tiende geworden in de tijdrit op de Afrikaanse Spelen.

Wieleramateur

Dieter Bouvry (23 jaar intussen toch al) heeft in augustus best veel wedstrijdkilometers verreden. Hij reed in Frankrijk de kleinere rittenkoersen Alsace Tour en de Tour du Poitou Charentes uit. In de Alsace Tour werd hij 49e, maar won zijn ploeg Roubaix-Lille Métropole wel twee etappes met de 27-jarige Belgische spriter Timoty Dupont. Met Maxime Vantomme hadden ze trouwens een tweede snelle man daar achter de hand, dus in die rittenkoers was het vooral knechten geblazen voor Bouvry.

In de Poitou Charentes werd hij 97e in de eindafrekening. De ploeg rekende in de sprints op Rudy Barbier, die slechts twee keer een lage top-10-notering bijeen wist te rijden. Maar de 25-jarige Fransman Rudy Kowalski won er in dat rondje wel het bergklassement.

Voor wie zich afvraagt of Bouvry zich onmiddellijk al zorgen moet maken over een nieuw contract, kijk maar eens wat de twee jaar oudere Romain Pillon heeft gepresteerd. Al is die natuurlijk wel van Franse nationaliteit.

Bouvry blijft trouwens zijn best doen. Hij maakt deel uit van de huidige kopgroep in de GP de Wallonie. Kopman voor de ploeg is vandaag Julien Antomarchi, drie dagen geleden nog knap vijfde in de Tour du Doubs (gewonnen door Eduardo Sepulveda).

Laatst gewijzigd
heuvelcolombia

Ballerini vandaag in de aanval in Coppa Agostini waar de 2,4 × zo oude Rebellin won.

Verweggistan

Vanavond neemt Valens deel aan het WK TT U23. Hij moet als 25e; dus ergens halverwege.

rosencrantz

Dit is de dag waarop Ryan eindelijk punten voor mij gaat scoren

Rode Lantaarn

Rudy Barbier pakt gisteren weer 10 punten door 11e te worden in GP d'Isbergues. Hij komt daarmee op 203 punten.
Met slechts één overwinning (in het Circuit des Ardennes) en een (nagenoeg) zelfde puntenaantal als vorig jaar, kan gesteld worden dat hij redelijk blijft hangen in zijn ontwikkeling. Een overstap naar een procontinentale ploeg zal wellicht mogelijk zijn. Worldtour lijkt me te hoog gegrepen.

rosencrantz

niet dus :(

Coma Cat

Doull werd gisteren 5e in de tijdrit voor beloften. Ik verwacht veel van hem in de wegrit, met een parcours op zijn maat en gezien zijn ijzersterke optreden in de Tour of Britain. Daar liet hij in de sprints veel grote namen achter zich.

Verweggistan

Het ging niet echt lekker voor Valens. Derde, van onderen.

Verweggistan

Valens 125e gisteren op 17 minuten.

Wieleramateur

Het is ongelofelijk, maar toch is het waar: Dieter Bouvry heeft de eerste punten van het seizoen beet. Twee om precies te zijn dankzij zijn 9e plaats in de Gooikse Pijl, die gewonnen werd door Oliver Naesen.

Toch van de 0 af dus :)

Laatste man

Lennard Hofstede. Inmiddels 26 punten. Vooral een erg knappe 3e plaats in de Trofeo Almar, achter Moscon en Räim. Voor o.a. De Plus en Koch. Verder nog de volgende resultaten
- 13e L-B-L onder 23
- 9e in etappe 5 Tour de Bretagne
- 4e en 10e in Tour de Pays de Savoie, 10e in het AK
- 13e in proloog Tour de L'ain en 25e positie in het AK.

Silent Hill

Iemand enig idee hoeveel punten de winnaars van de vorige edities scoorden ?
De link in de openingspost naar de vorige edities werkt niet meer.

ezequiel

'@Silent Hill, vorig jaar won Cort Nielsen met 345 punten, van de andere edities heb ik geen idee meer.

Zoals jullie kunnen zien is het mij niet geluk om dit het hele jaar bij te kunnen houden (vooral wegens tijdsgebrek). Ik zal hier 1 van de komende dagen nog een tussenstand plaatsen om dan na de Tour of Taihu Lake de eindstand vast te leggen (al zal er niet zo veel meer veranderen tot dan volgens mij).

Silent Hill

Thx Ezequiel.
Ik denk niet dat SK Andersen nog iets rijdt, die 345 is dus net te hoog gegrepen. Al heeft hij natuurlijk een schitterend seizoen achter de rug. Veel beter dan verwacht zelfs.

Laatst gewijzigd
billi

Luis Lemus
2012: 20 cq pnt
2013: 18 cq pnt
2014: 17 cq pnt
2015: 14 cq pnt

er zit niet echt verbetering in, qua resultaten althans :(

Laatst gewijzigd
billi

mijn talent: Luis Lemus
2016: er gaan geruchten: Cycling Academy Team (ploeg waar P Sagan mee te maken heeft)

Luis Lemus: "ik zeg niets"

ps: er gaan meer geruchten rond deze ploeg, oa Dan Craven

-------

tweet:
Luis E Lemus D ‏@LuisE_Lemus 27 okt.
Cycling can take you to unexpected places at unexpected moments with even less expected people.

tja, kan dus zijn

Laatst gewijzigd
ezequiel

(Post 1/3)

[B] Eindstand Talenten Adoptiespel 2015 [/b]

1. Silent Hill Søren Kragh Andersen 304
2. Coma Cat Owain Doull 235
3. Rode Lantaarn Rudy Barbier 213
4. Tinkerbell Gregor Mühlberger 202
5. ezequiel Odd Christian Eiking 194
6. LB108 Loïc Vliegen 190
7. wilco kelderman Sam Oomen 185
8. Justin Case Dion Smith 178
9. jkramer Tao Geoghegan Hart 157
10. djoriana Amir Kolahdouz Hagh 127
11. JonathanS Gianni Moscon 120
12. rolei Robert Power 111
13. TanKing Jack Haig 96
14. Team Amsterdam Mathieu Van Der Poel 93
15. Othello Lennard Kämna 89
16. waggie David Menut 87
17. IljoKeisseFan Alex Peters 75
18. Casperge Jan Dieteren 60
19. Lnnrt Wout van Aert 56
20. davidavid Silvio Herklotz 52
21. Lars#1 Steven Lammertink 46
22. Coolietje Patrick Bosman 45
23. rosencrantz Ryan Mullen 44
24. Simplex Stan Godrie 36
25. lent1234 Martijn Tusveld 34
26. Laatste man Lennard Hofstede 33
27. derrudi Willi Willwohl 32
28. Verweggistan Valens Ndayisenga 31
29. FietsPanKrukVor Giulio Ciccone 27
30. Krypton Sindre Lunke 26
31. deVelosoof Koen Bouwman 24
32. Shiraz Aleksey Rybalkin 23
33. Kartje Bruno Maltar 22
34. Sagan=hulk Daniel Eaton 22
35. Anonymous Milos Borisavljevic 20
36. billi Luis Lemus Davila 14
37. Heuvelcolombia Davide Ballerini 9
38. Rahimns Joaquim Silva 8
39. Kruisberg Bas Tietema 3
40. Okidoki Jonas Bokeloh 2
41. Wieleramateur Dieter Bouvry 2

En dan de deelnemers wiens talent geen punten heeft behaald:
Albertooo Jan-Willem van Schip 0
Edjahh Tormod Hausken Jacobsen 0
Friso Milos Nikcevic 0
pippodeclown Elliott Doyle 0
Selwink Elliott Porter 0
Stijnlah Sjoerd Bax 0
Wielerfan1987 Peter Lenderink 0

ezequiel

(Post 2/3)

Dit was het Talenten Adoptiespel 2015. Silent Hill wint deze editie dankzij zijn talent Soren Kragh Andersen. Coma Cat met Owain Doull en Rode Lantaarn met Rudy Barbier vervolledigen het podium.
Uiteindelijk eindigen er van de 48 gekozen renners maar 7 zonder CQ-punten.
Proficiat aan het podium en dank aan alle deelnemers om mee te spelen!

Zoals jullie wel zullen gemerkt hebben is het mij niet gelukt om dit het hele jaar goed bij te houden. Het is dan ook niet het soort spel dat je het hele wielerseizoen attractief kan houden en wanneer je als organisator dan ook nog eens kampt met onvoorziene omstandigheden en vooral tijdsgebrek verloopt het spel zoals het nu verlopen. Ik ga dit dan ook niet verderzetten volgend jaar (dan ga ik het nog drukker hebben), maar wie interesse heeft om het over te nemen mag dit gerust doen. Dan ben ik er alvast bij als deelnemer :)

ezequiel

(Post 3/3)

Voor diegene die het zich nog kunnen herinneren, in het begin van het jaar heb ik tijdens de voorbeschouwing een voorspelling gedaan van de eindstand.

Dit was toen mijn voorspelde top 10:
1. Silvio Herklotz
2. Jack Haig
3. Robert Power
4. Loïc Vliegen
5. Jan Dieteren
6. Gregor Mühlberger
7. Amir Kolahdouz Hagh
8. Valens Ndayisenga
9. Willi Willwohl
10. Ryan Mullen

Dit toont nogmaals wat voor een kenner ik ben, want uiteindelijk eindigen er maar 3 in de top 10 van de eindstand van dit jaar :p

Laatst gewijzigd
billi

bedankt ezequiel, mooi overzicht, mooi jaar voor de talenten

Luis Lemus presteerde in de marge, maar er zit potentie in, dat zeker ...
verder ook meer de talenten gaan volgen, dus missie geslaagd :)

edit: natuurlijk: gefeliciteerd Silent Hill, goede keuze, en nog naar de WT ook, klasse

Laatst gewijzigd
lnnrt

dank voor de organisatie Ezequiel! En felicitaties aan Silent Hill.

Ik ben met Woutje toch mooi boven de topfavoriet geëindigd, en zonder z'n glijpartij in de Ronde van België was hij wellicht nog hoger geëindigd.

Verweggistan

Valens verdedigd over anderhalve week zijn titel in de Ronde van Rwanda, ik ga er vanuit dat hij nog wat puntjes pakt.

ezequiel

Na even zoeken heb ik de oude wielerflits teruggevonden. Hieronder een interessant overzichtje van de winnaars van de laatste 6 jaar en het puntenaantal dat zij behaalden.

2015: Silent Hill Søren Kragh Andersen 304
2014: Edjahh Magnus Cort Nielsen 345
2013: Shiraz Jan Polanc 220
2012: aapdedino Reinardt Janse van rensburg 365
2011: Fernando Escartin Enrico Battaglin 228
2010: verweggistan Taylor Phinney 217

1 2 3 4 5

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.