Wijnreder Tour 2016

Javier

Boys, hierbij een link naar de (open) Wielerflits competitie van het leukste tourspel: Wijnreder. Eén keer van tevoren strategisch invullen, en klaas is kees :)

Feel free to join! Vorig jaar deden er zo'n 100 mensen mee, spanning gegarandeerd.

www.worldcyclingstats.com/games/tdf/nl/league/2016/644/join

Succes!

nixel1986

Fijn, ik doe mee, blijft het leukste wielerspel! Nog tips over verdeling sprinters/klimmers etc.?

Poeksel

Je kan naar de punten van de vorige jaren kijken, dat geeft wel een beeld.

Fondista

Parcours inventariseren. Concurrentie sprinters onderling vergelijken. Concurrentie GC mannen onderling vergelijken. Punchers en TTers en aanvallers inpassen. Punten per renner per ster inschatten, adhv parcours en concurrentie en vorm. En dan puzzelen maar tot je er zelf tevreden over bent. Succes! :)

Javier

Cool! Wordt idd weer een leuke puzzel.

Kian

Zitten een paar must have koopjes tussen dit jaar! Een aantal wel weer buiten proportie duur...

Poeksel

Ik had een punt over en heb Groenewegen vervangen door Cavendish. Ben er niet eens zeker van dat dat een upgrade is...

Laatst gewijzigd
Kian

Wat mij is bijgebleven is dat je veel punten pakt met renners die vroeg pieken, of die simpelweg veel aanvallen zonder het per se af te maken (naast de mannen die je in het eindklassement punten geven).

Twijfel daarom heel erg over om Dan Martin te nemen en ruimte te maken voor een grote sprinter... Maar dan moet ik een grote klassementsrenner thuislaten.

Javier

Zo alles ingevuld. Ben benieuwd

pirazzi

Helaas, heb geen Paul Voss. Geen punten voor het bergklassement vandaag en dan ook nog J. Rodriguez gewisseld voor A. Greipel omdat ik vond dat ik te weinig sprinters had. Nu maar hopen dat Greipel vandaag een goed resultaat haalt.

Poeksel

Ik vond zelf dat er maar weinig keuzes te maken waren vanwege het grote aantal punten dat je te besteden heb. Of zoals ik ook aan Wijnreder mailde:

"Ik kijk bij het maken van de selectie allereerst naar de renners die m.i. koopjes zijn. Dat zijn dit jaar b.v Pantano (1), Rolland (2), Landa (2), Barguil (2), Kittel (3), Coquard (3) en Martin (3). Ik vermoed dat ze ook bij de meest gekozen renners zullen zitten, het zijn logische keuzes. Dan hou je 39 punten over voor acht renners. Sagan, Greipel en de grote drie zal ook wel bijna iedereen nemen. Nog 14 punten voor drie renners te gaan. De keuze wordt dan nog twee van Pinot/Bardet/Aru en een vierpunter."

Ik vind mijn selectie dus heel logisch, maar ben benieuwd of er toch mensen heel andere keuzes gemaakt hebben?

pirazzi

Het onderhoud is voorbij dus de teams zijn nu te bekijken.
Positie Info Naam PK BK EK P SP EV (C) Punten -
1 Grand Nagus - - - - - - - -
2 Uw Winkeltje - - - - - - - -
3 Schele - - - - - - - -
4 derrudi - - - - - - - -
5 Sammysosa - - - - - - - -
6 Milsen - - - - - - - -
7 Ptinus - - - - - - - -
8 Fierens Paul - - - - - - - -
9 Reyn - - - - - - - -
10 Marcie - - - - - - - -
11 Fondista - - - - - - - -
12 Twancellara - - - - - - - -
13 Erop_Erover - - - - - - - -
14 stannos - - - - - - - -
15 VeniVidiFietsi - - - - - - - -
16 Henk Tor (c) - - - - - - - -
17 Dithe - - - - - - - -
18 kokkie1975 - - - - - - - -
19 Meilleur Grimpeur - - - - - - - -
20 pirazzi - - - - - - - -
21 schoonmaak/schilder - - - - - - - -
22 Plakbidon (PE) - - - - - - - -

Wie ben jij dan van deze namen Poeksel?

Woolf

Hi! Ik zou graag willen meedoen met de 2017 wielerflits pool op wijnreder. Dat werkt nu zo te zien met een password. Heeft iemand die (als jullie me willen toelaten natuurlijk....).

Fondista

379WT1FH

daarna kun je automatisch meedoen bij elke andere game van wijnreder/ wcstats.com

Woolf

Thans!

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.