Nederlandse WK-ploeg 2016

Prima Facie

Ik wil graag aftrappen met:

Groenewegen, Van Emden, Lindeman
Dumoulin, Sinkeldam
Van Poppel
Terpstra
Boom
Van Baarle

Eventueel een van de Giant-knechten Timmer, Curvers of De Kort. Langeveld is niet in vorm. Westra ook niet. Kelderman misschien als Dark Horse. Ligthart eventueel als vroege aanvaller of sterke knecht. Hofland en Wippert te licht. Mis ik iemand? Een Roompotter?

Arema Pro Cycling Team

Kelderman als dark horse...geintje zeker??
Ik zou sowieso beide van Poppels meenemen.
Ligthart ook bij de eerste negen.

S. Morgenstern

Lindeman heeft daar niet zo veel te zoeken naar mijn idee, maar verder zouden die acht op dit moment ook mijn basis vormen.

Daarbuiten zou het dan gaan tussen: Roosen, Teunissen, De Kort, Curvers, Ligthart, Poppel (wanneer Danny de enige kopman zou zijn) en Langeveld.

Laatst gewijzigd
tendam

Wegrit:
Groenewegen, Stroetinga, Wippert, Van Poppel, Hofland, Sinkeldam, Kreder, Markus.

Tijdrit:
Dion Beukeboom, Jens Mouris.

Prima Facie

Waarom Kelderman niet? Hij was al eens goed in Canada, wat natuurlijk meer klimwerk is, maar ook niet een echte klimkoers. Daarnaast was hij al eens heel sterk in een vlakke Touretappe (waar Van Avermaet vorig jaar won). Kelderman is een renner die ook nog eens een potje alleen kan rijden en de afstand aan kan.

Ik vergeet Clement

Laatst gewijzigd
koos1

Groenwegen als kopman met van D. Poppel als schaduwkopman
Terpstra en Boom als klassieke renners erbij
en de rest aanvullen met sprint knechten
Roosen, B. van Poppel, van Emden, Ligthart en Curvers (voor de sprint ervaring)

evt. Dumoulin nog als die nog zin en vorm heeft.

Prima Facie

Dumoulin piekt naar Rio, maar ik denk ook dat hij naar het WK kan pieken. Dit is zijn jaar, wat betreft het tijdrijden. Ik neem aan dat ie wereldkampioen tijdrijden wil worden. Neem hem dan ook maar meteen op in de wegploeg. Als een niet-sprinter wereldkampioen kan worden, dan is het Dumoulin wel.

Jeje

Treintje:

Break away killer: Ligthart + Dumoulin

Van Emden-Clement-Van Baarle-Terpstra-Groenewegen

Vrije rol: D Van Poppel +Wippert

S. Morgenstern

Clement is matig in het wringen. Die kun je hooguit meenemen om op kop te rijden, maar dat lijkt me niet aan Nederland. Klassieke renners zijn hier meer op hun plaats.

fransvanrooij

Alles op Groenewegen. Van Emden en Roosen uit zijn eigen ploeg. Aangevuld met van Baarle, Boom, de Kort en Curvers. Dumoulin en en Terpstra voor de ontsnappingen.

Avatar of
Nick Doup
admin

Hierbij her-open ik de discussie!

S. Morgenstern

Groenewegen en Van Poppel blijven wat mij betreft de enige sprinters. Terpstra, Boom en Van Baarle als sterkste klassieke renners sowieso mee. Dumoulin wanneer hij wil, mag ook niet ontbreken. Laatste drie of vier sprintvoorbereiders/knechten op basis van vorm uit: Sinkeldam, De Kort, Roosen, Van Emden, Teunissen, Van Poppel en Ligthart.

Borsje

Terpstra rijdt weer voor Boonen? (Sorry, t zit nog steeds op mijn netvlies....)

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Van Ginneken zou wat mij betreft trouwens ook niet misstaan met de vorm van het moment. Curvers wellicht nog als wegkapitein wanneer de bondscoach zo'n rol nodig acht. Langeveld zal dan echter wel meegenomen worden met die redenatie.

Prima Facie

De eerste zes namen van vlek ben ik het helemaal mee eens. Maar daarna weet ik niet wat wijsheid is. Ik neig naar renners die misschien niet meteen voor de hand liggen, maar wel bewezen hebben over een relatief grote motor te beschikken en dan kom ik bij mannen als Kelderman, Lindeman, Sinkeldam en in mindere mate Ligthart en De Kort en dan niet zozeer Van Emden, Roosen, Teunissen en Boy van Poppel.

Terpstra moet hoe dan ook mee. Hij is de Nederlandse renner die de laatste het dichtst bij een WK-titel is gekomen.

anonymous

Ik zou gaan voor:
D. Van Poppel, Groenewegen (beide kopman, wie er op het eind het beste voor staat mag het afmaken)
Terpstra, Van Emden, Dumoulin, De Kort, Van Baarle, Clement, B. van Poppel
reserve: Boom

TiesW

Mijn ideale selectie zou als volgt zijn:
Kopman: Groenewegen
Schaduwkopman: Danny van Poppel
Knechten: Roosen, van Emden, Terpstra, Boom, van Baarle, De Kort en Ligthart als vluchter met een vrije rol.

richi

De grootste hindernis gaat de hoge temperatuur worden, met daarnaast een harde wind.
Welke renners kunnen daar goed tegen?
Terpstra heeft al eens gewonnen in Qatar.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Groenewegen, Van Poppel, De Kort, Sinkeldam, Roosen, Van Poppel, Terpstra, Van Baarle en Dumoulin.

Ik denk dat dit op basis van de laatste weken mijn selectie zou zijn. Leezer heeft zich nog bij het overige gezelschap gevoegd als mogelijkheid.

richi

Lees hier wel heel veel dat Nederland moet gaan gokken op hun sprinter Groenewegen.
Ik noem het bewust gokken, want wees nou eerlijk met renners als Greipel, Cavendish, Kittel, Kristoff, Bouhanni is de kans dat Groenwegen nu al wereldkampioen wordt wel heel klein.
Dus mijn advies is bedenk met Nederland een aanvalsplan, zorg dat je in ontsnappingen er bij zit en ga met mogelijk Dumoulin of Terpstra in de laatste 2 km in de aanval.
Waarna als alles bij elkaar komt er altijd nog een kans is met Groenewegen.
Maar ga niet op voorhand gokken op Groenewegen dat klinkt als gaan voor een ereplaats.

FDJ

'@Tendam tijdrit Beukeboom en Mouris. Ik mag hopen dat het na een zomeravond met wat biertjes op was. Anders wordt serieus nemen nog wel heel moeilijk.

Weg
Groenewegen, Boy en Danny van Poppel, Timmer, de Kort, Curvers, Dumoulin, Tersptra en Sinkeldam.

Tijdrit
Dumoulin en van Emden

Hakkie2

Ik zou toch Leezer, die nu een paar goede lead-outs heeft gedaan, meenemen.

Groenewegen, D. Van Poppel als kopmannen
Leezer voor Groenewegen
B. Van Poppel voor Danny
Dumoulin en Van Emden voor de dubbel (al kan Clement ook de TT rijden, kijken wat hij op het EK doet)
Sinkeldam, Boom en Terpstra er nog bij (al loop je met de laatste een risico dat hij in dienst van Boonen gaat rijden)

Veel sterke hardrijders, als het dan gaat waaien zit je vast wel goed en kun je zelf de waaier opzetten. Zo niet, dan wodt het toch 100% een massasprint en dan heb je een sterke trein.

Laatst gewijzigd

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.