'@achtpuntzes en @Laatste man:
Voor zover ik weet zijn jullie geen moderators van deze website en gaan jullie er niet over of er wel of niet een nieuw topic aangemaakt mag worden. Uiteraard wil ik best luisteren naar argumenten waarom dat soms onwenselijk is. Maar niet als het op deze onvriendelijke manier gaat. Jullie gedragen je als stamgasten die iedere nieuwe bezoeker die zich niet aan hun regels houdt even op zijn plaats willen zetten, of hem/haar het liefst wegkijken.
Ik kom hier niet het hele jaar door, pas enkele jaren en alleen tijdens de Tour. Dit nieuwsitem was inderdaad al van voor de Tour en dus grote kans dat het hier al ergens besproken was. Dat was alleen niet zo makkelijk na te gaan, want de zoekterm 'epo' is natuurlijk veel te breed. Dat er van de vaste forumleden een reactie komt van "Hier hebben we het toch al over gehad" kan ik begrijpen, maar zij zouden ook rekening kunnen houden met niet-vaste bezoekers. Ik was namelijk hoogst verbaasd over dit nieuwsbericht en wilde daar graag wat feedback over lezen.
Ik ben het er overigens niet mee eens dat voor een onderwerp als dit geen apart topic aangemaakt zou mogen worden. Dat dit het forum onoverzichtelijk maakt is echt de grootst mogelijke flauwekul. Nu het er echter zo vijandig aan toe gaat, mag dit topic wat mij betreft gesloten worden.
'@esims
Op zich prima dat je dit soort berichten wilt posten, maar voor de volgende keer kan ik je adviseren om dat via overkoepelende topics te doen die er wel voor bestemd zijn. Een simpele kijk in de forumindex kan al veel schelen. Ik heb van jou nu vier topics langs zien komen die stuk voor stuk ergens anders hadden gepast: je mening over het wielercommentaar op tv (Aru), het grote off topic topic (Zakarin), Het topic der verdachte renners (deze) en TV Tip / Programma's tijdens de Tour (De nacht van Rasmussen). Da's een klein beetje research die makkelijk te ondernemen is, ook voor de nog onervaren gebruiker.
Bovendien is het niet zo lastig om een optelsom te maken dat als elk lid in een kleine week vier topics aanmaakt het een behoorlijke zooi wordt hier. Het forum is op WielerFlits sowieso al niet het beste qua opbouw - ken flink wat sites die dat beter voor elkaar hebben - en dit bevordert het ook niet. Kan jij kul noemen, maar juist die onoverzichtelijkheid is ook de reden dat je het 'epotopic' niet kon vinden. Dan creëer de dus een cirkel waarin elk topic dat niet op de hoofdpagina staat opnieuw wordt aangemaakt.
Van mijn kant was 'grootst mogelijke flauwekul' niet zo netjes en constructief. Dat wil ik graag nuanceren met dat als voor dit nieuwsitem een apart onderwerp zou hebben bestaan, iLLan (de eerste reactie) hiernaar had kunnen doorverwijzen, waarna er niets aan de hand was geweest. Nu word ik doorverwezen naar een topic van meer dan 50 pagina's. Zoek zelf maar uit waar je moet zijn (geen kritiek op iLLan overigens).
Voor 'De Nacht van Rasmussen' heb ik bewust een nieuw topic aangemaakt, want ik vind het wel zo prettig als er geen gesprekken door elkaar heen lopen. De andere twee recent door mij aangemaakte topics waren misschien achteraf niet nodig geweest.
'@ esims:
overigens, ontopic, los van of EPO nu wel of niet werkt gebruikte Lance Armstrong nog vele andere soorten doping. dus het lijkt me niet juist om hem zijn 7 tourzeges terug te geven mocht dit onderzoek juist zijn.
daarnaast is de conclusie dat EPO niet werkt niet de uitkomst van het onderzoek. de heren onderzoekers hebben duidelijk aangegeven dat er nog geen conclusies mogen worden getrokken en dat nader onderzoek nodig is. het zijn sommige media die met de conclusie kwamen dat EPO niet werkt. en dat is per definitie slechte journalistiek.
vergelijk het met een hoogtestage, ook een manier om de hematocriet te verhogen. als je net terugkomt van hoogtestage zal je niet direct beter presteren maar eerder slechter.
Owhja, ik had gehoopt dat mijn link je naar de juiste pagina zou wijzen, want die had ik gekopieerd. Blijkbaar werkt dat niet meer zo, dan had ik even de pagina er bij moeten vermelden, pagina 49 dacht ik. Sorry, nu heb je er inderdaad weinig aan. :)
Ik zei het vooral omdat de meeste leden die daar gereageerd hebben, waarschijnlijk niet ook nog hier gaan reageren. Je hebt er dus meer aan om daar te lezen en als je eventuele toevoegingen hebt aan de discussie, dan krijg je daar waarschijnlijk meer inhoudelijke respons.
Het Leids onderzoek dat hier vorig jaar al besproken werd, is opnieuw in het nieuws.
http://nos.nl/artikel/2180663-epo-laat-wielrenners-niet-beter-presteren.html
Onder druk van de topic politie (zie hierboven) is de discussie toen afgekapt, maar ik vind dat het nieuwe artikel zeker aanleiding geeft voor verdere discussie. En niet in 'Het topic der verdachte renners', dat daar niet voor bedoeld is.
Als aanzet voor verdere discussie de mening van Chrys hierboven:
Als dit zo zou zijn, dan had het nu geen schijn van kans gemaakt om gepubliceerd te worden in The Lancet.
Op de manier hoe ze het onderzoek hebben ingericht werkt EPO inderdaad niet, ze zouden bijde 'controle' groepen eens maximaal moeten laten trainen en daarna een test uitvoeren want dat is wat EPO mogelijk zou moeten maken. Maar het is inderdaad geen wondermiddel qua prestaties maar wel een manier om er toe te komen.
Dit lijkt mij gewoon een goedkope manier om het nieuws te halen of het imago van EPO wat op te poetsen en ik vraag me dan ook sterk af waarom Herman Ram hiermee in zee gaat.
achtpunt zes schreef:
en daarom zijn de resultaten van dit onderzoek totaal niet relevant, wat de media er ook van maken.
Dan heb je blijkbaar beide artikelen niet gelezen. Ik ben voor alle duidelijkheid ook heel verbaasd en sceptisch over dit onderzoek, maar heb nog geen overtuigende kritiek gelezen die het onderzoek onderuit haalt.
Uit het NOS artikel:
Dat is dus iets anders dan:
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.