Megaflits Wielerspel Vuelta 2016

« 1 2 3 4 ... 8 9
Peter Post Forever

Ook dit jaar wordt er weer een Megaflits Wielerspel Vuelta 2016 gespeeld, wie wordt de opvolger van davidavid (winnaar van de 2015 editie)?

Het spel

Eigenlijk heel eenvoudig: je krijgt 8000 punten van de CQ ranking 2015, en hiermee maak je een ploeg aan van maximum 12 renners. Deze kunnen vervolgens in elke rit van de Tour punten pakken. Na de laatste rit komen daar nog eens punten bij voor de verschillende klassementen.

De puntenverdeling

De eerste 20 renners verdienen punten, als volgt verdeeld:
Top 20: 600 – 500 – 400 – 320 – 260 – 200 – 160 – 140 – 120 – 100 – 80 – 70 – 60 – 50 – 40 – 30 – 20 – 10 – 6 – 2
x4 voor algemeen klassement
x2 voor puntenklassement
x2 voor bergklassement
x2 voor jongerenklassement
x1 voor etappe

Geen punten voor de strijdlust, alsook geen punten in de ploegentijdrit of extra punten voor een dagelijkse gele trui.

Team posten

Je kan me je team doorgeven via een Persoonlijk Bericht aan Senioralex hier op WF, en dit tot zaterdag 20 augustus 12u.
Een PB, dat wordt dus rekenen op eigen ideeën, strategieën, kennis … niet beïnvloedt door reeds geposte teams. In het voordeel van de echte kenners ? Nog meer eer voor de winnaar dus. Een reden te meer om zeker mee te spelen !

Om het duidelijk en overzichtelijk te houden, zou het handig voor me zijn om de naam te kopiëren uit de CQ-ranking.
vb. VALVERDE BELMONTE Alejandro (2976)

Wil je je team wijzigen ? Geen probleem, kan en mag tot aan de deadline. Stuur Senioralex een nieuw PB met je nieuwe team.

Alvast veel succes en puzzelen maar !

Onbekende gebruiker

Je bent weer verplaats Señor Alèx! Ik zou inmiddels wel Kittel als tip weghalen ;)

Senioralex

Sammysosa:

Je moet Senioralex niet altijd voor ernstig nemen,zo is Kittel inmiddels de 1.000 punten reeds gepasseerd,maar blijft voor ons nog 164,uit z'n ellendige
2015 afkomstig.
Wel heb ik een cursus Spaanse Taal bestelt; want ik zie dat je mijn naam reeds aangepast hebt....

(Wel ernstig is dat ik je het beste wens in deze Rondedans.)

Senioralex.

pirazzi

Het probleem met Kittel is dat hij waarschijnlijk niet gaat starten in de Vuelta. Hem selecteren kan dus wel voor die 164 punten maar het heeft geen nut dan.

Fondista

Met de renners die op PCS op de voorlopige startlijst staan is het goed combineren qua CQ-punten. Weinig renners tot nu toe aanwezig die meer dan 1.000 CQ punten kosten en het stikt van de pareltjes :D

Retro Lex

Speciaal voor Señor Alex
Dit topic weer in de lijst
M vr gr

Senioralex

@ Aangename kennismaking en zeker bedankt voor de "Reparatie",want ik zat er mee in; zaterdag nadert snel...

Groeten van Senioralex,die de laatste dagen maar kleintjes was....(de tweede versie,deze van Peter Post Forever volstaat)

Senioralex

Blij je te horen billi! Ikzelf doe ditmaal ook mee,tevens voor een wedstrijd tegen Peter Post Forever.
(ik stuur zaterdag mijn ploeg naar hem en hij zijn ploeg naar mij) - (de winnaar is gekend...)

Groeten van Senioralex

Milsen

Leuk ik ga weer puzzelen

Senioralex

Pirazzi: bij Cyclingfever staat hij op de deelnemerslijst,er zijn nog meer verschillen met Procycling.Wellicht beter dat
jullie in de toekomst één van de twee oplegt.(Bij een andere wedstrijd mag je Nr.1 van de ploegen niet gebruiken
en Kittel staat bij Cyclingfever op... jawel.)

Groeten van Senioralex

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Senioralex ik weet echt niet waar u het over heeft, ik zie Kittel bij Cyclingfever helemaal niet op de startlijst staan en de rugnummers zijn al helemaal nog niet bekend. Of u moet een andere site hebben als ik ??

Senioralex

Rahimns,

Je hebt verdomme gelijk,die hebben daar nog koudweg de rennerslijst van de Tour staan,met renners die reeds op pensioen zijn!

M'n verontschuldigen,maar waar wel een rennerslijst van bestaat (Procycling) is de Grote Prijs Jef Scherens te Leuven,de zesde
koers van de "Napoleon Games Cycling Club".10 koersen met een eindklassement.Het is Terpstra die aan de leiding staat,maar die dan in de Vuelta zit...
zondag komen er 113 vreemdelingen,22 Nederlanders en ook een stelletje Belgen aan de meet...Goed weer en met als winnaar de
cafébazen....

Laatst gewijzigd
Senioralex

Met de drie ploegen uit "Nieuwsoverzicht" komen we aan 12 volledige ploegen van de 23.Wanneer we woensdag de rest niet hebben
wordt de toestand problematisch.Komaan Patrick Lefèvre, schenk ons Trentin,Daniel Martin,Alaphilippe en Brambilla en we zijn op- weg! De twee Amerikanen,Talansky en Dombrowski,die na de Tour of Utah naar hier moesten afzakken,zullen wel opgekeken hebben dat ze nog steeds alleen zijn.

Jullie krijgen tijd tot zaterdagmiddag 12 uur,de deelnemers aan de Wielerflits Grandtour tot vrijdagavond 22 uur....Goede moed...

Senioralex

Laatst gewijzigd
Senioralex

m'n klaagbrief was pas weg of ik kreeg een eerste Ploeg binnen.Jelmerbelkin stuurde een stevige ploeg op.

Proficiat!!!
En veel geluk!

Senioralex

Senioralex

@Jelmerbelkin: PB voor U.

Senioralex

Fondista

Ondanks dat er nog een stuk of zes teams geen definitieve teamselectie hebben bekendgemaakt, post ik hier alvast het gros van de renners die in aanmerking gaan komen voor het jongerenklassement. Dan kun je daar iig rekening mee houden bij je afwegingen.

Jauregui, Quentin
Latour, Pierre Roger
López, Miguel Angel
Teuns, Dylan
Herklotz, Silvio
Mühlberger, Gregor
Schwarzmann, Michael
Carthy, Hugh
Róson, Jaime
Dombrowski, Joe
Skujiņš, Toms
Chetout, Loïc
Sénéchal, Florian
Dougall, Nick
Kudus, Merhawi
Calmejane, Lilian
Cardis, Romain
Morice, Julien
Eiking, Odd
Elissonde, Kenny
Manzin, Lorenzo
Enger, Sondre
Pellaud, Simon
Vervaeke, Louis
Fernández, Ruben
Haig, Jack
Howson, Damien
Nielsen, Magnus
Yates, Simon
Arndt, Nikias
Barguil, Warren
Ludvigsson, Tobias
Lunke, Sindre
Waeytens, Zico
Bystrøm, Sven
Mamykin, Matvei
Restrepo, Jhonatan
Bouwman, Koen
Campenaerts, Victor
Boswell, Ian
Valgren, Michael
Bernard, Julien
Bonifazio, Niccolo

Senioralex

Vuur af vrienden: Er ontbreken nog 4 ploegen,of 16 renners ervan.Jelmerbelkin en Kokkie 1975 stuurden hun ploeg reeds binnen.
Foutloos en de namen met de CS spelling ervan.Proficiat!

Laatst gewijzigd
hofsje

heb een team verstuurd met precies 8000 punten

Senioralex

De ploegentijdrit valt buiten het Wielerspel en aldus wordt er opgeschoven en kan je ploeg nog binnen tot zaterdagavond om
22 u. (maar liefst wat vroeger....)

Lees zojuist dat Hofsje een ploeg van 8.000 punten heeft verstuurd,maar heb nog niets gezien...

En Pirazzi kan Landa vervangen... Froome zal vloeken; geen Landa,geen Kyrienka....

Laatst gewijzigd
Fondista

Ook al is t een TTT, het levert wel "vertraagde voorkennis" op wanneer de deadline wordt verschoven...;)

billi

ik wacht nog even af ;)

hofsje

als het goed is heb je het nu ontvangen

pirazzi

Heb Senioralex een PB gestuurd met de vervanger van Landa, aub niet posten wie dat is Senioralex want het gaat juist via PB zodat we van tevoren elkaars team niet weten ...

Poeksel

Twaalf toppers geselecteerd, punten opgeteld: 8020.

Dat wordt weer puzzelen :(

Senioralex

Pirazzi: Alles O.K.
Hofsje : Dringende PB voor U.
Goozbabs : PB reeds O.K.?

Ik wens vandaag een ploeg of 10,maar 5 is ook goed...

Groeten van Alex

« 1 2 3 4 ... 8 9

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.