Vandaag opent het leukste wielerspel van allemaal de inschrijving voor de Vuelta!
http://www.sportpools.net/nl/evenement/overzicht/vuelta-espana/2016
De puntenverdeling is al te zien als je bij "renners" klikt en ik hoop dat daar nog het eea aan veranderd gaat worden, maar hoe de definitieve puntenverdeling ook gaat zijn we kunnen de komende tijd ongetwijfeld weer naar hartelust puzzelen. :p
Wachtwoord voor de WF- subleague is Lippuner.
Een eerste selectie gemaakt, hoewel ik nog wel verwacht dat er de komende tijd meer namen bekend gemaakt gaan worden die ervoor gaan zorgen dat er nog wat aangepast gaat worden. 20 punten waren tot nu toe ruim voldoende met Bram Tankink als kluns.
Overigens heb ik mijn ogen uitgewreven bij het zien van het aantal zwarte punten wat sommige renners (niet) hebben gekregen.
Meer dan genoeg interessante nul-punters deze keer en iemand als Tosh van der Sande die ik vooraf met potlood had genoteerd is heel snel weggegumd na het zien van de 2 zwarte punten die aan hem zijn toegekend.
Kan iemand me misschien even bijpraten over hoe het ook alweer zit met de jongerenpunten in de Vuelta? Er is namelijk geen jongerenklassement, maar als ik terugkijk naar de afgelopen jaren, zijn hier wel steeds punten voor toegekend bij sportpools.
Worden deze punten door sportpools bepaald a.d.h.v. het algemeen klassement ofzo?
Froome heeft in ieder geval geen buitenaards goede trein mee zoals in de tour. Zal me niks verbazen als hij de minste vierpunter wordt.
@Vic, ik zou gaan voor Brambilla. Meersman heb ik niet zo'nhoge pet van op. Die gaat maar weinig kansen krijgen in deze vuelta lijkt me?
Wat vinden jullie van Felline en een Arndt? Zouden die wel eens veel punten kunnen gaan scoren? Ze komen beter een bergje over dan jongens als bonifazio...
Ik ben nog aan het zoeken naar een goede verdeling binnen mijn team. Ik heb nu 3/4 punchers / sprinters. Daarnaast twijfel ik nog om enkele aanvallers te kiezen. Er zijn meerdere ritten die zich hier prima voor lenen.
Vooralsnog heb ik geen Froome, al kan ik me niet voorstellen dat Sky hem hier laat starten als er geen klassement ambities zijn. Met het wegvallen van Landa, zal er toch meer van Froome verwacht worden. De andere teamleden zijn i.m.o. geen kandidaat voor een top 5, top 10 zal al knap zijn. Daarnaast zijn er veel goede 1/2 punters die je kan kiezen voor de 4 punten van Froome.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.