Wielertransfers 2016 – 2017 (overzicht)

1 2 3 4 5
Verweggistan

Wat klein nieuws rondom met name de ProConti teams:
Rafael Reis (W52) naar CajaRural terwijl Domingos Goncalves terugkeert naar Portugal (BoavistaRadioPopular)
Rusvelo heeft de selectie klaar: http://rusvelo.pro/archive-en/gazprom-rusvelo-announce-final-roster-for-2017/

JellyBelly contracteert Tvetcov: http://www.jellybellycycling.com/archives/2128

Laatst gewijzigd
wilco kelderman

Het is weer bijgewerkt.

Piet Lut

Ik vind Pucchio nergens terug. Die heeft nog niet bijgetekend bij Sky en volgens mij gaat hij naar Bahrain-Merida

Verweggistan

Bas Tietema naar AnPost:
http://www.anpostchainreaction.com/en/an-post-chain-reaction-invest-in-young-riders-for-2017-season-317.htm

Laatst gewijzigd
Verweggistan

Het nieuwe team van Rob Ruijgh schijnt SuperanoHam-Isorex (voorheen Colba) te zijn. Ik vreesde er al een beetje voor dat het niet een beter team zou zijn, maar dit team rijdt echt alleen maar kermiskoersen.

Verweggistan

Ik heb even gekeken hoeveel ruimte de WT teams theoretisch nog hebben.

Orica: 26 renners: klaar.
Etixx: 28/29 renners, het lot van Martin Velits is nog wat onduidelijk, maar Etixx heeft wel aangekondigd klaar te zijn volgend seizoen
Lotto-Soudal: 28: Lijkt klaar voor volgend seizoen.
Movistar: 27, net zo veel als dit jaar, dus lijkt klaar
Ag2r: 30, klaar
FDJ: 29, eentje minder dan dit jaar, er zou nog een renner bij kunnen
Sky: 29, net zo veel als dit jaar, lijkt dus klaar
Lampre: 24, het lot van Xu en MarioCosta is nog wat onduidelijk, die zouden er bij kunnen komen, ook dit jaar had Lampre 24 renners.
Astana: 29, er zou dus nog een renner bij kunnen komen
Trek-Segafredo: 27 renners, daar zouden er in theorie nog 3 bij kunnen.
Sunweb-Giant: 25 renners, begonnen vorig seizoen met 27 renners, dus max. 4 renners erbij
Lotto-Jumbo: 29 renners (inc. Tankink)
Katusha: 26 renners, dit jaar 28, maar de ploeg gaf aan klaar te zijn
BMC: 29
Cannondale: 26, dit jaar 30, dus nog plaats voor 4 renners (waaronder waarschijnlijk Van Asbroeck)
DimensionData: 28 renners, ploeg is klaar
Bahrain: 27 renners, willen er 28, dus nog een plaats
Bora: 27 renners, ploeg is klaar

WT renners die nog geen contract hebben (waarvan zeker is dat ze weg moeten bij hun ploeg, en ook niet hebben aangegeven te stoppen of terug te keren naar de amateurs)
Txurruka (Orica) - CajaRural??
[s]Contreras (Etixx)[/s] Coldeportes
Dockx (Lotto-Soudal) - Een nietBelgisch PCT team??
Gaudin (Ag2r) - Armee de Terre?
Gretsch (Ag2r)
Kadri (Ag2r)
[s]Turgot (Ag2r)[/s]St Herblain (Elite2)
Minard (Ag2r)
Koshevoy (Lampre) - Willier?
Ayazbayev (Astana)
Vanotti (Astana)
Malacarne (Astana) - Einde carriere?
[s]Bobridge (Trek)[/s] stopt (27)
[s]Zoidl (Trek) - Felbermayr [/s] Felbermayr
F. Ludvigsson (Giant)
van Asbroeck (Lotto-Jumbo) - Cannondale (onbevestigd)
Isaychev (Katusha)
Silin (Katusha) - Astana?
Vorobyev (Katusha)
Petrov (Tinkoff)
Tosatto (Tinkoff) - in onderhandeling met een WT team
[s]P. Velits (BMC) [/s] stopt (31)
Zepuntke (Cannondale)
[s]Fumeaux (IAM)[/s] - Roth
[s]Pellaud (IAM) [/s]- Illuminate
Tanner (IAM)
[s]M. Wyss (IAM) [/s]- stopt (30)
[s]Lang (IAM)[/s] Roth
Jim (Dimension)
[s]Huzarski (Bora)[/s] Stopt (36)
Voss (Bora)
Matzka (Bora)

Laatst gewijzigd
Stijnveldrijder

Contreras ging toch terug in eigen land koersen niet?

Verweggistan

Klop. Maar het is nog niet bekend bij welk team.

w.j.vellinga

Gaudin gaat naar Franse continentale ploeg Armee de Terre.
Malacarne overwoog om te gaan stoppen heb ik ergens gelezen.

Verweggistan

Ik zal de geruchten van mogelijke ploegen ook bij de renners plaatsen.

wilco kelderman

Hij is weer helemaal bijgewerkt.

Verweggistan

Koshevoy heeft een team gevonden:
https://twitter.com/il_koshevoy/status/799647052493897730

Mooi voor hem; een proConti team: mijn gok: Androni, daar was hij al eens stagiair.

Laatst gewijzigd
wilco kelderman

Ik denk dat het CCC is. Androni heeft namelijk al evenveel renners als vorig jaar en ik denk dat het daar bij blijft.

LutsenkoFan

Ik denk Cycling Academy

Niballie

Ik denk Wilier-Selle italia

Leukefans

Benieuwd of Songezo Jim nog een ploeg weet te vinden, al vrees ik dat het moeilijk zal worden...

Verweggistan

Pellaud naar het Amerikaanse team Illuminate: https://www.strava.com/clubs/team-illunimate-238360

Pellaud reed een paar keer goed in Amerikaanse koersen dit jaar, zal de ploeg daar wel opgevallen zijn.

Niballie

'@Verweggistan

Pellaud reed dit jaar in de VS enkel de Larry H. Miller Tour of Utah met als uitslagen: 80, 16, 42, 20, 58, 28 en 38 in de etappes en 35 (algemeen), 6 (punten) en 32 (berg) in de klassementen. Ik weet niet welke 'goede' resultaten jij dan hebt gezien van Pellaud daar en al helemaal niet welke Team Illuminate heeft moeten zien, maar echt goed wil ik dit niet noemen.

Toch leuk voor Pellaud dat hij daar aan de bak kan, aangezien de enige 'leuke' prestaties van hem zijn geweest in het Zwitsers kampioenschap tijdrijden (3) en de wegrit (10).

Verweggistan

Pellaud zat in die koers een paar keer in de kopgroep en bleef steeds als laatste over.
Maar je hebt inderdaad gelijk, hij reed maar 1 koers in de VS, in mijn beleving waren het er meer.

Laatst gewijzigd
Verweggistan

Een Nederlandse coureur die juist wel naar Monaco gaat: http://www.directvelo.com/actualite/54982/un-neerlandais-a-l-uc-monaco

Niballie

Ah, de ritten zelf heb ik niet gezien, dus dat hij (bijna) dagelijks in de kopgroep reed, wist ik niet. Dat was vooral scorebordjournalistiek.

Laatst gewijzigd
Verweggistan

'@allieballie: Daarom was Pellaud (zonder een uitslag in de top10) ook 6e in het puntenklassement :)

Verweggistan

Dan Craven blijft bij CyclingAcademy. Dus de 4(!) nationale kampioenen van het team blijven: Raim (Estland), Lemus (Mexico) en Sagiv (Israel) zijn de andere drie.

Verweggistan

Iets langer dan de geplande sabbatical, maar Cameron Wurf keert dan toch terug in het profpeloton. De aussie reed in 2014 voor Cannondale, maar ging niet meer met de fusie naar Garmin en nam een tussenjaar. Hij gaat in 2017 rijden voor het team Amerikaanse CT Cylance. http://cylanceprocycling.com/blog/cylance-pro-cycling-announces-2017-mens-roster

Verweggistan

Update
Teams waar eventueel nog ruimte is:

Lampre: 24, het lot van Xu en MarioCosta is nog wat onduidelijk, die zouden er bij kunnen komen, ook dit jaar had Lampre 24 renners.
Trek-Segafredo: 27 renners, daar zouden er in theorie nog 3 bij kunnen.
Sunweb-Giant: 25 renners, begonnen vorig seizoen met 27 renners.
Cannondale: 27, dit jaar 30
Bahrain: 27 renners, willen er 28, dus nog een plaats

WT renners die nog geen contract hebben (waarvan zeker is dat ze weg moeten bij hun ploeg, en ook niet hebben aangegeven te stoppen of terug te keren naar de amateurs)
Txurruka (Orica) – CajaRural??
Gretsch (Ag2r)
Kadri (Ag2r)
Minard (Ag2r)
Ayazbayev (Astana)
Vanotti (Astana)
Malacarne (Astana) – Einde carriere?
Isaychev (Katusha)
Silin (Katusha) – [Werd 15e in de Vuelta en 3e in de Aubisque rit die Gesink won]
Vorobyev (Katusha) [Won dit seizoen twee ritten in het Circuit de Sarthe en werd 5e in de lange Girotijdrit]
Petrov (Tinkoff)
Zepuntke (Cannondale)
Tanner (IAM)
Jim (Dimension)
Voss (Bora) [Won dit jaar Rad am Ring 1.1]
Matzka (Bora)

Laatst gewijzigd
1 2 3 4 5

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.